spoedje: gat in de tong

Aaa schrikken…

Ik wilde je nog één tip geven maar zie dat hij al weer wakker is; namelijk liever geen speen/fles.

Door het zuigen gaat het steeds weer open.



Tenminste dat hadden wij met een snee in haar keel.

Wij zijn toen wel naar de ehbo gegaan (ze was gevallen met een voorwerp in haar keel) maar daar konden ze inderdaad niks doen.

Alleen zeiden ze daar dus dat van die speen.

En warme melk doet dus ook zeer; ik weet niet of hij nog een fles krijgt of thee?



Beterschap!

Sinds hij 12 maanden is, krijgt hij geen fles meer, alleen een bekertje. Speen inderdaad wel in bedje. Hij is nu wakker, dus speen is eruit. Dank je wel voor de tip. Had ik niet aan gedacht.



Het is trouwens een echte man. Hij is erg zielig :inlove: :inlove:

Ach gossie, Emma had het laatst ook en idd heel zielig. Ik heb die avond wel de huisartsenpost gebeld omdat het steeds weer ging bloeden. Ik dacht al wel dat ze er niks mee konden, maar wilde weten of ik nog iets meer kon doen. Hier ook veel bloed, maar dat lijkt ook veel en in mond enzo bloeden ze altijd ook erger. Je kunt er niet veel aan doen, op nat washandje zuigen voor 1e klap, ijsjes eten en evt ijsblokjes erover wrijven om zwelling tegen te gaan was het advies. Evt paar dagen wat zachter eten en drinken zonder “zuur”. Later hoorde ik dat suiker erop het bloeden ook kan stelpen, maar dat heb ik dus niet geprobeerd. De volgende paar dagen ging het bij eten of bewegen van de tong steeds weer open, en ook dan bloedde het weer best behoorlijk. Ze heeft een dag of 2 met een zielig mondje gelopen en had er echt last van, veel kletsen deed ze toen ook even niet en lachjes met beleid haha. Als het na een paar dagen niet minder werd mocht ik wel langskomen. Na een dag of 2 had ze zelf niet zo’n last meer, pas na ongeveer anderhalve week was het sneetje (of de snee…ze had een jaap van zo’n 2 cm breed en behoorlijk diep) zo goed als dicht en idd je ziet er nog steeds iets van.

En tja, misschien geeft ie over, maar misschien valt dat wel mee. Ik heb haar ook gewoon te slapen gelegd hoor, zo snel bloedt het niet als ze niks eten of drinken in bed, ik heb daar zelfs niet eens aan gedacht omdat het minder werd als ze maar stopte met kletsen of eten.



Beterschap!

Ahh mannetje toch ! Hoop dat het nu weer een beetje goed met je gaat :-*



Hier is mijn zoontje een tijdje geleden van boven naar beneden van de trap gevallen. Hij had toen een tand echt door zijn lip echt ook een gat je keek er dwars door. Door het speeksel ook heel veel bloed ik was helemaal in panniek heb hem in de auto gezet en naar het ziekenhuis gereden. Daar zeiden ze idd ook daar konden ze niets aan doen. na een paar dagen werd het wat wittig zag er een beetje vies uit en na een week was het helemaal weg.

Maar mama haar schrik nog steeds niet hoor :?



Beterschap met je knullie

Hoe gaat het nu met je mannetje?

Dank je wel voor jullie reacties. Zo te horen heb ik alles goed gedaan. Met eten heeft hij nog moeite.

Hij slaapt enorm slecht, maar hij was vandaag ook aan de diarree en heeft nu ruim 39 graden koorts. Hij was voor de val al niet helemaal fit. Volgens mij viel hij daardoor ook. Alles dus even bij elkaar! Gelukkig heb ik na morgen vakantie en kan ik hem op en top verwennen :mrgreen:

Morgen is papadag, dus dan komt het ook wel goed :wink:

Hoi,

Ik kan helaas niet zien van wanneer jouw bericht is. Dus misschien reageer ik wel veel te laat. Mijn zoontje van 14 maanden is gisteren ook gestruikeld en had ook een flink snee in zijn tong. Zijn tong was vanaf de zijkant gespleten. Ben bij de huisartsenpost geweest en zij hebben me doorgestuurd naar de seh. Daar werd de KNO-arts opgeroepen en deze heeft uiteindelijk zijn tong gehecht. Achteraf maar goed want de arts zij dat de snee door de spier heen was gegaan. Moet morgen weer terug naar het ziekenhuis. Heel veel sterkte.