Wie heeft er ervaringen mee?
is het goed te doen?
of is het beter om gewoon naar een rijschool te gaan en rijlessen nemen?
Kan je dan ook aangeven hoeveel lessen je wilt?
Ik heb het er eens met een rijinstructeur over gehad en die was geen voorstanden omdat je in verhouding weinig ervaring opdoet. Als je een aantal maanden lessen hebt dan is dit in veel weersomstandigheden. Op verschillende tijdstippen e.d. In verhouding ben je dan beter klaar om de weg op te gaan. Maar dat was zijn mening he!
Mijn man heeft wel al rijervaring met heftruck… is wel wat anders maar dan nog… ik denk dat dat wel wat makkelijker maakt voor hem om te leren autorijden.
Waar woon je?
Ik ben namelijk rij-instructrice en geef regulier rijles (los of in pakketvorm) maar ook spoedcursussen.
Een intest gaat altijd vooraf aan een eventuele spoedcursus. Na de intest kan ik een indicatie geven of het haalbaar is, of dat je beter een pakketvorm kan kiezen.
Dit is onze website en op http://www.rijschoolgegevens.nl/ kun je onze slagingspercentage opzoeken!!
Ik hoor graag van je!
Zeker als je in onze buurt woont.
edit beheer; link verwijderd
he helaas… k zie net dat je in drente woont… wij wonen in Ede… gelderland
Op zich geen probleem hoor. Ik mag in heel Nederland rijles geven. Je man mag ook in elke examenplaats rijles nemen. op zich handig…want ik vermoed dat jullie in Arnhem moeten lessen, daar is het vele malen drukker dan in Hoogeveen of Emmen! Ben je dus uiteindelijk goedkoper uit, omdat je minder lessen nodig hebt.
Dus als onze prijzen je aanstaan…komen we vast wel tot een overeenstemming.
Heb ook zo een spoedcursus gedaan… ga beter voor een pakket bij een gerenomeerde rijschool en laat bedrijven als de rijbewijs concurrenet enzo links liggen… als je een rijschool hebt gevonden, google dan ook eens op klachten… ik ben er namelijk behoorlijk de mist mee ingegaan.
Mooi spoedpakket, 20 lessen van anderhalf uur voor 1200 euro en een examengarantie. Bleek dat na alle lessen mijn examen nog niet was aangevraagd… toen dat uiteindelijk gebeurde zat er 3 maanden tussen mijn laatste les en het examen…
Je kan op je vingers natellen dat dit niet goed is voor het slagen. :evil:
Ben overgestapt naar een goede rijschool met een bekende naam, die ze ook op te houden hebben. Deze school koopt gewoon een x aantal examens op voorhand in en wanneer je klaar ervoor bent plannen ze je gewoon in op een vrij examenplekje…
Zo heb ik uiteindelijk alsnog binnen afzienbare tijd mijn rijbewijs gehaald.
Ik ben pas de 4e keer geslaagd, maar ik kon wel 4 in 1 maand examen doen.
Dus laat je goed informeren en google es flink rond op ervaringen met goede rijscholen. :thumbup:
Ik snap je punt, Cell…
Maar deze uitspraak:
Deze school koopt gewoon een x aantal examens op voorhand in en wanneer je klaar ervoor bent plannen ze je gewoon in op een vrij examenplekje…
Klopt als je m alleen vanuit jouw positie benaderd.
Dit is namelijk branche-verzieking en het CBR deelt hier hoge boetes voor uit. Want als je als bedrijf zo te werk gaat, maak je het de iets kleinere rijscholen heel moeilijk om een examen te kopen. Geen wonder dat er zulke lange wachttijden bij het CBR zijn, en dat heeft niet alleen te maken met overjarige examninatoren en onderbezetting.

Een spoedpakket werkt trouwens ook alleen goed als je vóór aanvang in bezit bent van een geldig theoriecertificaat en de examendatum inderdaad al is aangevraagd. Maar dat is geen probleem, want als een kandidaat zich aanmeld en zijn theoriecertificaat toont…kun je als rijschool gelijk een examen plannen. Daarna spreek je met de leerling af wanneer er begonnen wordt. Dus als de wachttijd 3 maanden op het CBR en de leerling koopt bv 20 lessen…dan begint de leerling een of twee weken van te voren.
So…dat was ff een beetje inside information vanuit de rijschool branche.

nou, ik was in bezit van mijn theorie en ze “zouden” het examen ook meteen aanvragen… maar het blijkt dat sommige rijscholen zo ontzettend stunten met pakketprijzen dat het eigelijk niet uitkan.
Zij moeten dat examen vast betalen en ondanks dat ik al meteen alles betaald had bleek er geen geld te zijn en lieten ze de boel op beloop.
Het ergste is dat zij wel bovenaan “google” staan als je op spoedcursus zocht.
En ik weet van de rijschool waar ik zat dat ze wel op voorhand inkopen, maar een max aantal examens per maand en gerelateerd aan het aantal leerlingen.
Ze hebben er nog nimmer 1 hoeven teruggeven en hebben er ook nog nooit boete voor gehad.
Ik denk dat roekeloos zoveel mogelijk inkopen, ja dat is niet wat nee, maar het kan ook met beleid.
Het is wel een grote regionale rijschool trouwens met vestigingen in flevoland, gelderland en overijssel.
Super lessen gehad, bleek toen ik bij hen ging lessen dat ik ook slecht was opgeleid… dingen als hellingproef met handrem en hellingproef achteruit had ik nooit geleerd.
Sta je dan met je auto op de helling van een parkeergarage en is er storing. Moet je achteruit omhoog… nou ik was op mijn voorgangen geknald geloof ik… :wall: Maar nu dus niet :dance:
Mijn broertje doet momenteel een spoedcursus van de ANWB. Eerst theorie gehaald en toen eerst in een simulator.
Mijn broertje vind de blokken achter elkaar erg lang. Hij lest meestal 3 uur achter elkaar en doordat ze een foutje hadden gemaakt met hemelvaartsdag moest hij die week daarop 2 maal 5 uur achter elkaar.
Hij vond dat echt veel te lang.
Zijn eerste keer afrijden hebben ze uiteindelijk verplaatst, omdat hij het nog niet zo goed onder de knie had als dat ze voorheen hadden verwacht.
Zelf heb ik gewoon iedere week gelest en heb er hierdoor meer als een jaar over gedaan. (5 keer afgereden :shock: , maar sinds ik mijn papiertje heb is mijn onzekerheid grotendeels weg )
Heb zelf bij iemand gelest die gewoon 1 auto had, maar achteraf had ik toch maar beter een bekende rijschool kunnen kiezen denk ik.
Ik heb een 10 weken cursus gedaan in Veenendaal (bij Ravo)
en dat is alweer 10 jaar geleden, maar ik ben wel in 1x geslaagd.
Ze waren super en garandeerden dat ik zou slagen.
Mijn theorie heb ik ook na al 2 lessen gehaald.
Dus zegt genoeg over deze rijschool.
Enne Ede-Veenendaal is niet zo ver bij elkaar vandaan!
Succes!!!
Kortom. niets is zo persoonlijk als de keuze voor een rijschool.
Een aanbeveling van een ander, kan jou bijvoorbeeld tegenvallen en andersom.
Ik zou gewoon met meerdere rijscholen gaan praten, niet alleen via de telefoon of internet. Maak kennis met je aanstaande instructeur, en bepaal daarna welke rijschool t wordt.
Het is namelijk belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je instructeur, want uit eindelijk zit je toch gemiddeld genomen 30 uurlessen naast hem/haar.
IK heb ook een spoedcursus gedaan op 8 juni werd ik 18 en op 8 september heb ik mijn rijbewijs in een keer gehaald
En dat min een maand vakantie van mijn rij-instructeur en die van mijzelf. :mrgreen:
ja hoeveel lessen je nodig hebt kun je zo niet zeggen
We hebben wel een rijschool de rijbewijsconcurrent.nl en we lessen in drenthe we wonen zelf in emmen
Je moet maar even op de site kijken http://www.rijbewijsconcurrent.nl
onder postcode 7826 en anders je eigen postcode invoeren en dan kom je ons wel tegen
heb je een pb gestuurd