SPOED!!!

T. hoest heel erg!



wie heeft er een huis tuin en keukenmiddeltje hier tegen, wat we nu gelijk zouden kunnen gebruiken.

Hoofd stukje omhoog,

glas water naast het bed.

eetlepel stroop

Bedankt voor de info



hoofd omhoog hebben we.

water kan ze zelf niet pakken

welke stroop

oooh t is je kindje??? :oops:



Afhankelijk van leetijd, gewoon suiker/keuken stroop.

Verzacht de keel

appelstroop bedoel je dus

Heb je echt helemaal niets in huis?

Ik heb altijd eucalyptus suppo’s (zetpil) in huis en inopectol (dat laatste is een soort vicks die je op hun rug en borst mag smeren :thumbup: ).

nee hebben we niets van in huis.



(erg he :oops: )



moet ik denk ik toch eens doen.

We hebben 2 kids die eigenlijk standaard de hele winter hoesten en regelmatig valse kroep hebben.



heb wel flixotide en ventolin.

dat laatste heeft ze al gehad

Oei valse kroep, mijn 3 jongens hebben dat net gehad en ze zijn er nog niet helemaal bovenop, ik hoorde Broes daarnet weer flink ‘blaffen’… :?

Ik heb even opgezocht voor je: kamille thee met een eetlepel honing en een paar druppels citroensap… niet de lekkerste combi maar schijnt dat het wel helpt… :think: :-*

Ik zat ook te denken aan thee met honing.



maar hier heb ik ook standaard wat in huis zoals neusspray/tijmsiroop euhm creme voor op het borstje en rug. Gelukkig nog niet nodig gehad.



Maar je kunt natuurlijk ook bij de HAP iets halen.



:hug:

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar honing kan voor baby’s gevaarlijk zijn.

honinhg doe ik ook niet.

Ze is bijna 2

Hier hebben wij boeken onder het hoofdeinde gedaan (bed aan het hoofdeinde op boeken gezet). Daardoor ligt het hele lijfje recht in bed en blijven ze ook gemakkelijker zo liggen. Onder het matras maakt dat ze wat krom liggen en dan sneller naar beneden rollen waardoor het probleem blijft bestaan. Dat is wat hier helpt, deze tip een aantal maanden geleden gekregen en moet zeggen dat dit veel beter werkt :thumbup: !



Veel succes ermee, als je de ventolin al gebruikt hebt, en het blijft bestaan, kun je misschien even met de huisartsenpost kortsluiten of ze het nog een keer mag hebben. Wij mochten dit in noodgevallen doen, maar zou als je dit nog niet eerder hebt mogen doen, niet op eigen houtje toepassen.



Beterschap voor je uk!

@knollie1 wrote:

honinhg doe ik ook niet.

Ze is bijna 2




honing mag je wat ik begrepen heb geven vanaf 1 jaar.

@crazymom wrote:

@knollie1 wrote:
honinhg doe ik ook niet.

Ze is bijna 2




honing mag je wat ik begrepen heb geven vanaf 1 jaar.




ja indd.

Het middel hier tegen kriebelhoest is balsoclase zetpillen. Te halen bij de apotheek of via internet. Het werkt hier als een tierelier. Is vanaf 1 jaar.

Pas wel op met middelen tegen hoest.



Kleine kinderen hebben namelijk bijna nooit kriebelhoest, maar juist een vastzittende hoest (blafhoest). Na de vastzittende hoest komt er (niet altijd) slijmhoest. Een vastzittende hoest moet je juist niet onderdrukken, want die heb je niet voor niets. Je hebt wel middeltjes om slijm wat dunner te maken, waardoor je kind het makkelijker op kan hoesten en de hoest dus minder vast komt te zitten.

Mijn broer heeft ergens gelezen dat honing het aller beste helpt tegen hoest… :think: Ik weet nog niet of ik hem gelijk moet geven. Maar aangezien ik ook zo’n beetje de hele winter hoest en zoonlief ookal begint gaan we het de komende dagen uit proberen :wink: .

Ikzelf vindt altijd tijmsiroop erg lekker voor mn keeltje, met een beetje water erbij.



Sterkte en beterschap!