SPOED: zondags hulp met huilbeeb (2 maand jong) ??

ik vraag dit vanwege mijn vriendin die nu met haar baby met de handen in het haar zit. hij is niet stil te krijgen. en is zo soms dagen bezig! nu zo ook de hele dag alweer (ben sinds 2 uur vanmiddag bij haar geweest tot 6). heeft iemand enig idee waar ze nog hulp kan vragen wat er aan de hand is met hun kleine vent? of iemand tips wat ze kunnen doen??

is ze het hele riedeltje af gegaan van, Ha->KA en wellicht Osteopaat?



Inbakeren wellicht?

heeft ze al een osteopaat bezocht?

bij ons heeft dat na 2 behandelingen een heel ander kind opgeleverd.



succes, want het is vreselijk moeilijk als je kindje zo veel huilt… je bent kapot op een gegeven moment

er komt zo een arts.

ze hebben vanmiddag wel hem een tijdje stilgehouden door muziek. dat hielp tot de muziek uit viel en hij weer begon. daarna niet meer door de muziek stil gekregen.



osteopaat en ka niet gehad. wel de ha die heeft toen andere voeding geadviseert (voor hongerige baby’s) en druppels tegen buikkrampjes. dat hielp wel maar nu niet meer. de voeding maakte het erger dus is ze nu weer op de oude voeding wat beter gaat maar het huilen word niet minder erop.



ik zal zometeen hier aangeven wat de arts heeft gezegt strakjes.



dankjullie voor de snelle reacties!!

Spuugt de baby ook? Misschien een overgevoeligheid van Koemelk?

ja spuugt ook soms inderdaad!

ze gaan voor vanacht proberen de kleine diego in de maxicosi (waar hij dus redelijk stil is) en dan die in zijn eigen bedje te zetten. misschien dat dat helpt.

werkt dat niet moet ze deze nacht nog even goed doorzetten en dan morgen achter de dokter aan gaan voor therapien (welke is dus nog niet duidelijk gezien de oorzaak eerst moeten weten) dus dat wordt morgen een druk dagje daar.



ikzelf denk dat het ook wat te maken kan hebben met de drukte. ze zijn bezig met een woning opzich niet stressvol. maar moeder van diego is van zichzelf soms wel druk net als ik. dnek dat het wel iets daar ook mee te doen kan hebben. maar de vader is rust hetzelve en daar begon hij vanmiddag jusit bij te huilen. en bij de ouders van moeder is het altijd druk en daar juist is hij stil. evenals het rondje kermis wat ze overdag hebben gehad vandeweek.

Hoi ,

Sorry dat ik ff inval maar een hele nacht in de maxi cosi is niet goed voor zijn ruggetje,max 1 a 2 uur maar niet meer…



Ik heb zelf een huilbaby gehad weet dus heel goed hoe moeilijk het is,denk dat idd een verwijzing naar een osteopaat heel wenselijk is.

Heel veel succes

hangt het samen met de voeding? ( je zegt iets in die richting)

Laat ze dan eerst goed kijken naar koemelk/soja/kippenei allergie.

Hier was dat de oorzaak van ontroostbaar huilen, begon telkens na de voeding en duurde uren. Op een gegeven moment huilde ze van voeding tot voeding. Na het invoeren van dieet was het in 3 dagen voorbij en had ik een blij kind.



Verder kun je laten kijken naar KISS of andere lichamelijke oorzaken.

Aan inbakeren zou ik niet zo meteen beginnen, daar neem je immers de oorzaak niet mee weg.

Ik heb ook zo gezeten met mijn kleine man.

Wil je vriendin als eerste sterkte wensen en er wordt aan haar gedacht.



N. sliep als ie heel strak in een hydro luier werd gewikkeld en op mijn borst lag.



Via google kwam ik terecht op een site van een osteo in Rotterdam die een lijst had van 22 punten en als het kindje een aantal van die punten had konden zij hulp bieden. Mijn klein had dus 20 punten en hier in het noorden des lands huilend een osteo op gezocht. Daar kon ik de dag er na terecht en na 3 behandelingen had ik een heel ander kindje wat toen net zoveel huilde als dat ie eerst huilde.



x

ook ik heb met de oudste dit moeten doormaken.

overal geweest van osteopaat tot kinderarts tot paranormaal begaafden.

uiteindelijk bleek hij chronische oorontstekingen te hebben, na dik een jaar kwamen ze hier achter.



onze jongste begon ook na 2 weken weer 24 uur per dag te huilen.

weer naar de KA bleek ze lichte reflux te hebben. vd KA mochten we haar in de maxi cosi laten slapen. maar hier had ik zelf geen goed gevoel bij.

We zijn haar gaan inbakeren, vanaf de 1e sec dat ze daar in lag was het huilen afgelopen. en werd ze een rustig tevreden baby die veel sliep en als ze wakker was alleen maar lachtte.



zal het als ik haar was toch eens overwegen, overigens inbakeren moet wel met behulp van een deskundige.

Hoe is het nu?



Er is al veel gezegd, maar ik denk dat ze zowiezo dingen uit moet gaan sluiten!

Mijn advies;


  • op hypoallergene voeding over gaan om te kijken of het misschien koemelkeiwit allergie is.
  • bij een ostheopaat langs gaan om te kijken of er misschien iets in het lijfje ‘knel’ zit.
  • in elk geval niet met een baby over de kermis lopen (wat heeft hij er aan?) als je kindje snel overprikkeld is (ik weet niet of dat zo is, maar neem dat even aan) kan je het beste een beetje regelmaat in de dagen aanbrengen zodat hij een ‘houvast’ heeft. Als hij bijvoorbeel weet dat er na een voeding nog even gespeeld wordt en dan naar bedje moet ‘snapt’ hij dat op een gegeven moment, en accepteerd hij dat waarschijnlijk ook (behalve als er echt iets met hem is natuurlijk)
  • Hulp vragen! Echt waar!!! Een huilbaby vreet gewoon aan je…ik weet het! En hulp vragen is erg moeilijk, maar zo kan je als ouders even opladen!



    Ik hoop dat de arts inmiddels al is geweest. Ik ben erg benieuwd wat eruit is gekomen…

@Kiddo wrote:

Aan inbakeren zou ik niet zo meteen beginnen, daar neem je immers de oorzaak niet mee weg.




Wel als de oorzaak onrust is en gevoelig zijn voor prikkels :wink: .



Hebben wij bij Rav ook gehad en toen heeft inbakenen heel goed geholpen :thumbup: .

@Riz wrote:

@Kiddo wrote:
Aan inbakeren zou ik niet zo meteen beginnen, daar neem je immers de oorzaak niet mee weg.




Wel als de oorzaak onrust is en gevoelig zijn voor prikkels :wink: .


tuurlijk. Als het werkelijk daarom gaat. Het probleem is dat er te pas en te onpas wordt geroepen: uw kind is overprikkeld, zonder dat er ook maar naar de baby wordt gekeken. Als alle mogelijke andere oorzaken zijn uitgesloten en het werkelijk om een overprikkeld kind gaat, dan kom je er ook wel met prikkelreductie, daar hoef je niet voor in te bakeren.

Overigens heb ik nooit begrepen hoe alleen laten huilen met de kookwekker erbij op 30 minuten (dat onderdeel uitmaakt van de officiele inbakermethode van de CB's) een kind 'rust' zou moeten brengen, als de cortisolspiegels (stresshormoon) bij zowel moeder en kind stijgen.

Voor meer info verwijs ik graag naar deze notitie van het Nederlands Instituut van Psychologen

Heeft haar kleine manneke geen reflux???

Hoe is het nu?

Dag knuffeldraakje wat bij mijn kindje erg hielp is inbakeren bij prenatal heb je zo’n zakje is heel makkelijk met klitteand enz en dat was echt een toverdingetje hij vond t geweldig en slaapt sinds dien super!!!

Succes voor je vriendinnetje

ook ik heb Fenna in gebakerd gehad, en dat heeft heel goed geholpen

Ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe t nu gaat???