SPOED: wat te doen bij oververmoeide baby 7,5 mnd?

Help !! Het ging geweldig met onze kleinste, maar sinds ze 7 of 8x per dag poept en daardoor geen goeie uren meer maakt raakt ze steeds meer oververmoeid. Na een veeeeeel te drukke dag (voor haar) gisteren vanwege de verjaardag van haar broertje van 2 zijn nu de rapen helemaal gaar. Krij-sen heel erg en heel zielig. Wat kan ik hieraan doen!?

En verder, wat doe ik er morgen aan. Leg je haar na het eten meteen weer in bed, moet je haar evengoed 1,5 uur oplaten ?! Enz enz

Heeft iemand dit ook ervaren?!?!?

Antwoorden heeeeeel graag, ik zit met mijn handen in het haar.

Bedankt !!

ik zou me even wat minder aan het normale ritme houden en gewoon even je kindje volgen…Is hij moe dan doe je hem naar bed, hefet hij honger geef je hem eten, wil hij spelen etc…

Komt echt weer goed hoor!

Waarom poept ze zoveel? Dat is niet normaal… weet je zeker dat ze oververmoeid is en verder geen pijn heeft? Dan kan je maar 1 ding doen, even een paar dagen in een strak regime: op vaste tijden eten en slapen en dat even aanhouden van goed slapen worden ze (volgens de mevrouw van het CB die ons hier helpt om Sem beter te laten slapen) rustiger waardoor ze ook weer beter in slaap gaan vallen en 's nachts langer gaan slapen. Bij ons is het nu 2 uur op 2 uur af (weet niet hou oud ze is) en dat elke dag op vaste tijden.

Weet niet hoe je staat tegenover laten huilen, Sem is soms zo moe maar kan dan ook niet slapen, ik laat hem tegenwoordig maar een minuut of 5 huilen en ga hem dan weer troosten en speentje geven, dat helpt soms, soms niet als hij echt onrustig is neem ik hem in de houdgreep, of ik ga over de rand van het bedje hangen met mijn gezicht tegen dat van hem en heel rustig in zijn oor ademen, mijn ene hand op zijn kruintje en mijn andere zijn handjes vast, daar wordt hij ook rustig van. (Hand op het kruintje geeft weer gevoel van begrenzing)

bedankt voor de antwooden ! Blij dat er een reactie op is gekomen.

Dat poepen is inderdaad extreem, maar niet voor onze kinderen. Onze oudste heeft dagen gehad dat hij 10x (?!) poepte. Het zijn de darmpjes die nog steeds moeten wennen aan de fruithapjes en groentehapjes denk ik. We houden het qua eten zo rustig mogelijk.

Wat betreft 2 uur op 2 uur af tante Soesa, als ze dan 45 minuten slaapt en daarNA gaat krijzen, moet je dan toch die 2 uur volmaken in bed?

Ik ga jouw topic ook even zoeken, neem aan dat je er eentje hebt lopen?

Bedankt nogmaals !

heb trouwens ook het idee dat ze heel licht slaapt, we kunnen niet bij haar kijken zonder haar wakker te maken…

@TeeM wrote:

bedankt voor de antwooden ! Blij dat er een reactie op is gekomen.

Dat poepen is inderdaad extreem, maar niet voor onze kinderen. Onze oudste heeft dagen gehad dat hij 10x (?!) poepte. Het zijn de darmpjes die nog steeds moeten wennen aan de fruithapjes en groentehapjes denk ik. We houden het qua eten zo rustig mogelijk.

Wat betreft 2 uur op 2 uur af tante Soesa, als ze dan 45 minuten slaapt en daarNA gaat krijzen, moet je dan toch die 2 uur volmaken in bed?

Ik ga jouw topic ook even zoeken, neem aan dat je er eentje hebt lopen?

Bedankt nogmaals !

Mijn inziens laat je je kind niet nog 1 uur en 15 min krijzen in bed, om de 2 uur vol te maken…

Stpa echt eens van je ritme af? Tis net alsof het er zo zit ingeprent bij je dat je kind 2 uur in bed moet liggen…

Wellicht is eens proberen om paracetamolletje te geven? Wellicht heeft hij idd ergens last van…Mocht hij lekker slapen bij de paracetamol, dan weet je meteen dat hij erg last van heeft…

Als zij na 45 minuten uitgeslapen is (en dat kan echt hoor) dan laat je haar niet liggen natuurlijk. Neem haar lekker bij je, en bij de volgende tekenen van vermoeidheid gaat ze er weer in. Je kindje geeft heel goed zelf aan waar ze behoefte aan heeft… jij hoeft haar alleen maar te volgen… :slight_smile:

Oh dat had ik laatst ook na een druk weekend. Elke keer als ze wakker was en wat jengelig werd ging ze hup naar bed. En dat was maandag na drie kwartier al. Het was ook meteen stil en viel als een blok in slaap. Hier is de regel. eerste signalen moe=bed. Bij te lang wachten is huilen.

En als ze oververmoeid is maar over haar slaap, dan ga ik haar een beetje wiegen en een warm badje. Is ze zo weg.

Succes.

probeer goed naar je kindje te luisteren, ze hoeft niet 2 uur op bed,

merlijn slaapt ook vaak maar drie kwartier.

en het is al eerder gezegd, jengelen is moe, dus hup naar bed.

als ze huilt van de moeheid is het te laat.

succes!!

liefs van rose :-*