onze zoon, 4 1/2, wilde vanavond geen luier meer aan in bed.
Dit hebben we toegestaan. Om eens te kijken hoe het gaat, we hebben een zeil onder het hoeslaken liggen.
maar moeten we hem nu wakker maken als we naar bed gaan.
ben bang dat hij daar aan gaat wennen.
Wij hebben dat wel gedaan in het begin met Y.eline. Ze kreeg 's avonds wat minder te drinken en dan voor het slapen gaan plassen en als wij op bed gingen zette ik haar nogmaals erop (meestal zat ze half te slapen op de wc haha) . Na een tijdje hebben we het niet meer gedaan en toen bleef ze gewoon de hele nacht droog…
Wij doen het ook nog steeds.
Een maand of 3 voor z’n 4e verjaardag zei Sebastiaan precies hetzelfde :inlove: .
De 1e dagen hebben we hem niet laten plassen, maar daarna kwamen er toch ongelukjes. Dus sindsdien laten we hem elke avond voordat we naar bed even plassen.
Succes!
Groetjes,
Heleen
Ik heb het 1 keer gedaan bij Bo en ik vond het geen succes. Ze werd klaarwakker en had vervolgens de grootste moeite om weer verder te slapen. Ze dacht echt dat het al ochtend was. "Welke kleren zal ik aan doen?’’ :mrgreen:
Ze slaapt nu zo’n 2 weken zonder luier. De eerste week had ze 2 ongelukjes, daarna niet meer. Dus ik vind het erg meevallen. Wij hebben het drinken vlak voordat ze gaat slapen, afgeschaft. Misschien dat dat voor haar iets scheelt.
Hij was droog vannacht, we hebben hem wel opgenomen om 22.00 uur
Hier bij de oudste niets gedaan.
Was met 3 jaar en 2 maanden overdag zindelijk en 2 weken later zei hij: ik wil 's nachts ook geen luier meer om.
Nooit 's avonds uit bed gehaald.
(Ligt voor de zekerheid nog altijd een zeiltje om het matras en heeft inmiddels een nieuw bed)
Wat ik mij afvraag, was zijn nachtluier wel nat 's nachts de laatste tijd?
Zo niet, dan zou ik hem niet wakker maken en in het begin niet teveel laten drinken voordat hij naar bed gaat.
Wat ik begrepen heb, is dat ze vnl. plassen in hun eerste diepe slaap.