Hier is het flessen drinken echt drama weet het even niet meer, zou het zijn omdat de Nutramigen zo vies is, heeft hij gewoon heel veel honger omdat hij dit beter verdraagt, komt het omdat de speen van het flesje opeens steeds vacuüm zuigt? Hij drinkt wel zijn flessen leeg en meer dan toen hij nog Friso Allergy Care kreeg maar hij is de hele fles door aan het huilen en onrustig wat moet ik hier nou weer mee?
Het viel me op dat hij ook opeens weer uitslag heeft terwijl dit weer wat rustiger leek, kan dat ook van de voedingswisseling komen? (Hij drinkt sinds woensdag Nutramigen).
Is dit een reden om even contact op te nemen met de ka? Die belt me sowieso volgende week wil ook weer niet de zeurpiet zijn die om ieder wissewasje aan de telefoon hangt…
Hebben ze jou niet verteld dat kindjes heel erg moeten wennen aan de Nutramigen? Dat is dus heel normaal. Joas heeft twee weken lopen kloten met zn flessen (echt, ik was in staat om hem weer naar het zkhs te brengen vanwege zn slechte drinken, wat een dramaaaa) en toen, ineens, had hij het door en dronk hij zn flessen leeg zonder gezeur.
Ik denk dat dit er gewoon even bij hoort, helaas.
Oké dus hij moet gewoon even wennen, gelukkig is dat het dan alleen. De ka had wel aangeraden om te gaan mengen met zijn vorige voeding (Friso Allergy Care) vanwege de vieze smaak. Maar omdat hij van die voeding heel veel krampen had, veel spuugde en diarree hield wilde ik daar zo snel mogelijk vanaf zijn… Geinige is dat hij ondanks het huilen enzo toch nog 200 ml opdrinkt.
Hij zit dus nu ook echt weer heel erg onder de uitslag… heb daarom mijn eerste berichtje beetje aangepast…
…
Hij had eigenlijk al vanaf 4 weken uitslag en dat leek de laatste 2 weken even wat minder, het is ook de ene keer wat meer dan de andere keer. Nu heeft hij het weer in zijn gezichtje (maar dat neemt weer een beetje af op het moment) en zijn borstje. Het zit ook aan de binnenkant van zijn armpjes dat zal wel van de warmte zijn, maar aan de buitenkant zit het ook en dat is weer zoals ik dat van hem gewend ben.
Bel de kinderarts. Uitslag ben ik niet mee bekend, maar dat klinkt me toch iets te veel naar een allergische reactie.
Had net een mevrouw aan de lijn van het bedrijf dat de voeding hier levert en met mijn vragen werd ik doorverbonden aan de diëtiste daar, die vertelde dat Nutramigen heel sterk voorverteerd is en dus eigenlijk bijna nooit een allergische reactie geeft. De uitslag kan gewoon ook nog van de oude voeding zijn. Doordat het zo sterk voorverteerd is hebben ze ook eerder of meer honger. Het duurt gewoon een paar weekjes voor ze gewend zijn…
…
Heb even de ass. van de ka gebeld. Eigenlijk heb ik voor volgende week donderdag een belafspraak maar die is nu vervroegd naar a.s. donderdag. Zullen dan zien of de ka iets te melden heeft!