Morgenvroeg ga ik bloed laten prikken vóórdat ik maandag de Anti-D spuit krijg. Nu kan ik op het bloedprikformulier niet terugvinden of ik nuchter moet komen ja of nee.
Bloedprikken begint hier om 07:45, maar dat komt me gewoon niet goed uit, uur of 9 zou ik beter kunnen, maar als ik nuchter moet komen ga ik dat niet volhouden…
Dus wie weet het antwoord???
(er wordt niet geprikt op glucose)
Ik weet het niet, maar meestal wordt je dat toch wel verteld als je ergens nuchter voor moet komen?
klopt en ze zal het me wel gezegd hebben, maar ja, die vergeetachtigheid…
Vanmiddag belde ik al, maar er was helaas niemand meer op de praktijk.
Even op internet gezocht (ik neem aan dat het hierom gaat)
Als blijkt dat je Rh- bent dan wordt bij 30 weken zwangerschap nogmaals bloed afgenomen om te kijken of je geen antistoffen (pacmannen) maakt. Daarna krijg je spuit met AntiD, dit is het medicijn wat voorkomt dat je later antistoffen gaat maken.
Na de bevalling wordt er wat bloed van de baby uit de navelstreng gehaald, hiermee wordt bepaald wat de bloedgroep van de baby is. Als de baby Rh+ is, krijgt moeder binnen 24 uur na de bevalling, een spuit met AntiD. , dit om te voorkomen dat ze alsnog antistoffen gaat maken die voor een volgende zwangerschap voor problemen kunnen zorgen.
Aangezien ze alleen kijken of je geen antistoffen maakt, denk ik niet dat je nuchter hoeft te zijn hoor.
Ik raad je aan morgenvroeg even te bellen (voor je iets gaat eten dus)
nuchter heeft vooral met je suikerspiegel te maken volgens mij…
en dan moet je vaak na een uurtje of 2 nog een keer prikken voor het verschil.
dus dacht inderdaad niet dat je nuchter hoeft te zijn
Oke, bedankt dames voor zover!
Ik dacht zelf ook al niet dat ik nuchter hoefde te zijn, maar zou balen zijn als ik lekker wat heb gegeten en dan kom ik er daar achter dat dat eigenlijk niet had gemogen…
Bellen voor die tijd zal niet lukken, want als ik direct om 07:45 bel en ik ga er dan gelijk naar toe, moet ik minstens rekenen op een half uur wachttijd, (dat is echt erg hier…) maar dan ga ik geheid van m’n stokje.
Maar goed, ik wacht nog even af of er dames zijn met zekerheid en anders gok ik het er toch maar op!
je hoeft niet nuchter te zijn hoor!
bij mij is bloed afgenomen bij de vk praktijk en gelijk daarna is de prik gezet. Was ergens in de middag.
kort maar duidelijk… nee daar hoef je absoluut niet nuchter voor te zijn
Zelfs voor glucose bepaling hoef je trouwens niet altijd nuchter te zijn hoor
dat moet alleen als je glucose geprikt wordt en er zijn afwijkingen, dan moet je nog een keer geprikt worden voor een glucose nuchter.
Maar anti D heeft totaal niets met je glucose waarde te maken en daar hoef je helemaal niet nuchter voor te zijn.
Nee, je hoeft niet nuchter te zijn