Hallo,
Ik krijg net een briefje mee van Anne s psz, dat per 1 maart (dus na de vakantie) haar lievelings juf niet meer terug komt. Voor de afgelopen zomer vakantie hadden we al een brief gekregen dat ze zou stoppen met bepaalde werkzaamheden en dat ze daardoor wellicht bij een andere psz zou moeten gaan werken, maar we zouden op de hoogte gehouden worden. Laatst vroeg ik nog aan haar hoe het zat, maar ze wist nog niks, ze vond het wel lief dat ik eraan dacht. Ze zei dat ze eigenlijk binnen 2 weken weg moest, maar ze had nog niks gehoord en had hun (de stichting) ook kenbaar gemaakt dat ze wel eerst afscheid van de kinderen wilt nemen en het hun wilt kunnen uitleggen. NOT dus. Morgen is Anne s laatste dag voor de vakantie op de psz en ze vieren dan carnaval, wel met een erg zure bijsmaak. Ik heb net iemand van de ouder commissie gesproken en de juf heeft het maandag pas te horen gekregen. Ze willen nog wel iets voor haar doen, maar voor morgen lukt dat natuurlijk niet meer.
Nu wil ik straks als Anne thuis is zelf nog iets leuks doen, misschien een hart maken van strijkkralen, ik weet het niet zo goed. ook wil ik er een gedicht bij doen over lieve juf, maar ik heb geen inspiratie en ben er niet zo goed in. Als iemand een mooi gedicht kent dat ik hiervoor kan gebruiken, of een leuk knutsel idee dat voor morgen al klaar kan zijn dan hoor ik het graag. Het is zo n lieve en betrokken juf, dit kan ik niet zomaar voorbij laten gaan.
Helpen jullie ons? Alvast bedankt
Ik weet niet of de juf graag thee drinkt, maar anders een goedkope theepot laten beschilderen door je dochter, verschillende theezakjes, candijstokjes en/of honing erbij, evt. chocolaatjes. Inpakken in foliepapier, foto van je dochter erbij en klaar is klara.
Hier een groot succes geweest en omdat we met meerdere een cadeau gaven, zat er ook een bon voor een high tea voor 2 bij.
Ooo, die theepot is een super idee…Ik heb vorig jaar haar een lamp laten beschilderen voor de verjaardag van mn vader. Ik heb hier een Novy (soort blokker) om de hoek en een supermarkt en een kaasboer die theeboeketten verkoopt. Dank je wel :thumbup:
Nu nog een gedichtje?
dit vind ik zelf altijd een lief gedichtje:
ik zoek een woord
een heel nieuw woord
een woord dat niemand kent
ik zoek een woord
dat zeggen wil
dat jij de liefste bent
O, die is heel lief dat gedichtje ja.
Ik ben net naar de winkel geweest en heb een theeglas en een schoteltje gekocht, tevens wat thee, kandijsuiker en kleine merci snoepjes. Daar ga ik een leuk kadotjes van maken en Anne kan het glas en het schoteltje verven. Nu even eten en dan aan de slag, anders is het niet droog voor morgen.
Bedankt voor jullie reacties :-*
Bedankt voor alle fijne dingen
knutselen, dansen en zingen
Ik hoefde me hier nooit te vervelen
ik kon hier altijd lekker spelen
Helaas moet juf gaan
en moeten wiij op eigen benen te staan
Bedankt voor de gezellige tijd
dat wilde ik even kwijt
Leuk afscheidkado, zal de juf zeker blij mee zijn :inlove:
Zooo, we zijn klaar…Anne heeft nog haar foto op het hart geplakt en samen geknipt, de tekst heb ik verzonnen met de tips van hier. Nu als het droog is nog leuk inpakken met de thee, kandij en merci snoepjes. Ik hoop dat ze het leuk vind.
Hier de foto s tot zover:
Dat is mooi geworden zeg! Lief, zo’n afscheidscadeau!
Dank je, ingepakt zag het er erg leuk uit.
De juf was in tranen, het was ook voor haar niet makkelijk natuurlijk. Per toeval werd ik als hulpmoeder ingeschakeld, omdat iemand van de oudercommissie ziek was, dus ik heb carnaval meegevierd en de juf nog goed gedag kunnen zeggen. Ze had ook nog bloemen en kleurplaten gekregen en de eerste donderdag na de carnaval komt ze even terug om echt afscheid te nemen. Aan de kinderen had ze gedacht, erg leuk. Een zakje chips met een kaartje met hun naam eraan en dat ze het erg leuk vond, bedankt van juf Dorien, ook hing er een knuffelbeertje aan het zakje chips. Ze was zeer geliefd en het deed iedereen leed dat ze zo moest gaan.