splinter in vinger

mijn 3,5 jarige zoon heeft een splinter in z’n vinger. Op zich natuurlijk niet erg. Maar we mogen hem er niet uithalen. We mogen niet eens aan z’n vinger komen.

Wie o wie heeft voor ons de gouden tip. Want rondom de splinter wordt het al rood; dus hij moet er gewoon zo snel mogelijk uit

Badje maken met soda en even laten weken… meestal krijg je het daarna makkelijker uit met pincet ook en soda ontsmet ook.

Sterkte :hug:

hier laatst gewoon uitleggen wat we gingen doen, in de houdgreep houden (met z`n tweetjes) en verwijderd met naald en pincet.

het was een enorme krijsboel, maar voor korte tijd

zodra we klaar wraen zei madam " dat deed even pijn, mar nu niet meer…" en ging weer vorlijk verder

in dit soort gevallen houd ik me altijd maar voor “zachte heelmeesters maken stinkende wonden”

Hier idd ook de houtgreep toegepast. Sam had 7 :shock: splinters in zijn hand van een schutting aaien.

Niet alle 7 heb ik er met pincet uitgekregen trouwens, maar de paar grootste wel. Rest is vanzelf verdwenen.

Toch kan het geen kwaad om het eerst te laten weken. zo wordt de huid ook zachter en daardoor minder vast aan splinter en dan kan je hem vaak wat makkelijker verwijderen.

Mijn vader had vroeger vaak splinters in zijn handen… danwel weer van werken met hout of zelfs van ijzerplaten als hij die moest bijwerken en dan deed hij altijd soda badje voorheen als het niet meteen lukte met pincet.

Toen ikzelf vroeger altijd naar speelweek ging (huttenbouwen enz) had ik ook regelmatig splinter in mijn vingers en moest het ook altijd eerst weken van mijn ouders want zonder maakte ik er altijd drama van.

NU doe ik bewust bij de jongens altijd eerst weken voordat ik iets moet doen aan hun voeten en of vingers dus splinter verwijderen en of nagels knippen. Ook kan ik op die manier op zachtere manier de nagelriemen voorzichtig terugduwen.

Ik zou het ook eerst even weken.

Succes en sterkte!

bedankt voor de tip van het weken. Daarna zullen we hem maar gewoon in de houtgreep houden. Al kan ik hem niet meer goed op schoot houden met m’n dikke buik. Daarnaast is hij ontzettend sterk. Maar we gaan het gewoon proberen. Hebben geen keus…denk ik.

Lasse had een keer een kneiter van het hout van de glijbaan in de speeltuin hier tegenover. ben toen naar de ehbo gegaan (had eerst gebeld en die zeiden van kom maar) hij zat er ook echt diep in en zag me niet zijn huid kapot maken om erbij te komen. Maar ook daar werd het vervolgens de houtgreep.

Onze jongste heeft een splinter in zijn voetje (bij zijn hak)

Wij kregen m er absoluut niet uit, moesten voor iets anders naar de huisarts en gelijk gevraagd of hij die splinter er niet uit kon halen.

Advies was, lekker laten zitten… :? komt er vanzelf uit. Is niet erg als het gaat ontsteken, want dat komt de splinter er ook uit…

(ik vind het maar vaag, maar goed. Ik houd het nu wel in de gaten hoor)

ER uit zweren heet dat. Is een puistje eigenlijk ook niet een soort ontstekingkje - wellicht van het zelfde kaliber dan ofzo.

@Bella wrote:

ER uit zweren heet dat. Is een puistje eigenlijk ook niet een soort ontstekingkje - wellicht van het zelfde kaliber dan ofzo.

Denk idd dat de ha dat bedoelde. (manlief was geweest, dus moet altijd een beetje gissen naar de juiste woorden die HA heeft gebruikt hahaha)

Gekke is dat ik juist in de omgeving hoorde, je moet er mee naar de HA want anders gaat het ontsteken!!! HA zegt dus eigenlijk dat het neit erg is.

Splinter zit er nog steeds er is nog niets veranderd, ook niet rondom splinter. We wachten af.