spleet-probleem

@OliviaMay wrote:

overigens zag die Liefdesbrug er wel goed uit, maar die verschuift dan ook? :think:

volgens mij valt dat mee tegenover die van ikea deze heft ribbels om vastte klemmen he

@Liamama wrote:

waarom eigenlijk 2 lossen matrassen? :think:

Dat vraag ik mij ook af…

Wij hebben een groot matras en 2 dekbedden. Wil niet vechten om een deken 8)

Maar mijn ouders hebben 2 matrassen en een dekbed. Vinden zij weer fijn. Snap er niets van…

Ja ik snap het eigenlijk zelf ook niet. We hebben ze al jaren maar ze zijn verder best prima en praktisch met keren en schoonmaken enzo. Maar volgende keer komt hier echt een 2 persoons matras.

ik vrees dat zon brug ding als je matras blijft verschuiven dat ie dan ook zo los is

wij hebben 2 pers dekmatras

en boxspring matrassen blijven ook wel schuiven maar heb er geen last van met dekmatras

OM je mag wel ff komen testen hoor :mrgreen:

Handige dingen die je er tussen kan doen zeg!

ik dacht aan een spleet tussen je tanden met het openen van het topic :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Wij hebben eigenlijk helemaal geen last van zo’n spleet.

Wij hebben thempur matrassen, misschien scheelt dat ook wel.

Maar ik heb er nooit geen last van omdat hub altijd bij mij komt liggen 8)

een 2 persoonsmatras lijkt mij zo onhandig. Ik luchtte de vorige matrassen vaak buiten. Sleepte ik ze 1 voor 1 naar beneden en zette ze buiten. Nu met thempur lukt dat niet meer. Die dingen zijn zo zwaar.

Succes met het zoeken naar een oplossing.

@Liamama wrote:

onze reden van 2 losse matrassen is omdat wij vrij fors zijn :shifty:

bij 1 groot matras heb je dan als mijn man gaat liggen dan rol ik automatisch naar hem toe gezellig dat wel :lol: maar ik wil ook “alleen” kunnen liggen :wink:

Haha hier hadden wij gisterochtend een gesprek of er niet een ‘gleufdinges’ zou bestaan voor tussen onze nieuwe matrassen :mrgreen: Hier ook 2 1-persoonsmatrassen, we hebben hele zware gevallen, is niet meer te tillen als je dan een 2-persoonsmatras hebt. Ik googlen op ‘gleufdinges’ maar daar kom je niet ver mee :wink: Bij de plaatselijke matrasgigant een ‘wig’ gehaald zoals zij hem noemden. Gelijk erin gepropt. Ik vind wel dat we nu een soort ‘brug’ hebben in het midden, maar da’s toch al beter dan een gleuf. Hij verschuift ook niet hoor. Zal nog wel platter worden op den duur.

wij hebben ook 2 losse matrassen en dan een partnerhoes eromheen, die kan je krijgen bij een beddenwinkel als het goed is.

dat is een hoes die heel strak om de 2 matrassen heengaat, zodat het net 1 matras is en je niet naar het midden in de spleet rolt.

Wij hebben 2 1-persoonsmatrassen met een rits eraan :thumbup: , hierdoor hebben wij ook geen spleet :mrgreen: , want de matrassen zitten gewoon aan elkaar en het bed is gewoon als 1 bed opgedekt.

Wij konden geen 2 persoonsmatras nemen (tenminste niet het matras wat wij toendertijd wilde) omdat ze dat hier niet zonder problemen en evt schade aan het matras naar boven konden krijgen (bocht in de trap ).

Hier ook 2 matrassen. En inderdaad soms een spleet… Maar goed, mijn man is flink wat kilo’s zwaarder dan ik en daarom heeft hij een ander soort matras :wink: We hebben allebei een elektrisch verstelbare bodem dus een 2 persoonshoes ofzo heeft hier geen zin. Dan moeten we altijd als de een “omhoog” wil het andere bed verplicht omhoog zetten. Dus hier schuiven we hem maar dicht naar elkaar iedere avond en hopen er het beste van… gevolg… IK lig meestal TOCH weer in die spleet…

Ach ja… zolang die spleet het ergste is 8)

Volgens een goeie vriendin van me heten die dingen “gleuvenvullers”. Ik zie nu pas dat de officiele benaming “liefdesbrug” is. Klinkt in ieder geval minder banaal :mrgreen:

Onze spleet is meer een ravijn, we zitten er dus ook sterk over na te denken om een dekmatras te kopen. Het is dus zelfs zo erg dat de matrassen ingezakt zijn door mijn man want die ligt altijd in die spleet (alleen ben ik dan degene met last van haar rug).

Of we sparen nog even verder en kopen boxspring.

Twijfel twijfel.

Overigens komt het bij ons doordat de lattenbodems op pootjes horen te staan en de pootjes er bij de dumpzaak niet bij zaten.

Weet wel dat ik nooooit mee ga besparen op een bed!

ik werk dus bij een matrassen leverancier :smiley: wij maken ze zelf ook op maat enzo…

en wij hebben laatst dus twee matrassen moeten leveren die met een rits aan elkaar gezet moesten worden…

dan konden ze opgeklapt worden…

maar goed daar wilde we dus een briefje bij doen… sex graag diagonaal of overdwars uitvoeren maar niet op de rits want dat houdt ie niet :mrgreen:

maar goed heb je dus vragen of zoek je een matras een topper of een boxspring dan pb me maar :smiley: geef ik de link wel even…

Zo’n liefdesbrugding is wel verdomde duur… :thumbdown:

Ik zou zekerrrrrrrrrrr niet die van Ikea nemen want die is geen reet waard…

Mijn ouders hebben een dekmatras genomen… wel geen ielige van 3 cm maar een fijne dikke… :thumbup:

Wij hebben ook zo’n wig tussen onze matrassen.

En we hebben spijt dat we niet gewoon 1 matras genomen hebben, want we liggen ook nu nog steeds bij elkaar.

Vaak ligt een van ons in de gleuf…

Het volgende matras wordt weer een heerlijk 2 persoonsmatras. :wink:

Trouwens, ik ga ook eens kijken voor zo’n dekmatras, lijkt me wel wat (ik stel het steeds uit, want ook zo’n ding kost nogal wat…)

:mrgreen: Ik ben dan waarschijnlijk één van die oversekste tiepjes, Olivia!! Want ik dacht NIET aan een spleet tussen 2 matrassen hahahaha :lol: .

Wij hebben ook twee losse matrassen omdat onze bedbodems los van elkaar bij de rug en de benen omhoog te klappen zijn. En daar heb ik tijdens mijn zwangerschap (lees VEEL MAAGZUUR) dankbaar gebruik van gemaakt.

Daarnaast heb ik scoliose dus heb ik een speciale NASA traagschuim matras die echt :thumbup: HEERLIJK slaapt!! (als mijn kids me tenminste laten :zzz: , hahaha :mrgreen: )

Wij hebben totaal geen last van de genoemde spleet, maar de matrassen liggen bij ons ook heel strak tegen elkaar aan, bed opdekken is al een gevecht, zeg maar!

Maar goed; sterkte met het nemen van de juiste beslissing!! :thumbup: Ik heb al zoveel oplossingen gehoord, het lijkt me moeilijk om te beslissen wat je gaat doen aangezien het allemaal ook meteen zo duur is!!

:-* Karin

Wij hebben ook nasa traagschuim matrassen, twee losse… geen probleem met spleten. Wat Karin al zegt, ze liggen zo strak tegen elkaar aan dat het een gevecht is ze op te maken :lol:

wij willen nog wel zo spleet erbij :oops: we hebben altijd ruzie wie daar nou weer in mag liggen k heb manlief een tijdje verjaagd omdat hij later thuiskomt en ik la in bed lig te ronken!! :dance:

hoe zwaarder je matrassen ook zijn hoe minder last je hebt van een spleet… die nasa matrassen zijn aardig zwaar ook…

er zijn ook wel nasa dekmatrassen te krijgen… is ook heel erg lekker…