spiraaltje en toch zwanger?

Ik heb al via de zoekfunctie gezocht, omdat ik kan herinneren dat er een paar weken/maanden geleden iemand zwanger is geraakt terwijl ze een spiraaltje had, maar ik kan het zo 1-2-3 niet vinden.



Stel je voor dat je toch zwanger raakt terwijl je een spiraaltje hebt, wat is dan de gang van zaken? Moet je dan zsm naar de gynaecoloog?Ik heb nu sinds ongeveer 8 maanden een koperspiraaltje en elke keer cyclussen gehad van 28 tot 31 dagen. Ook toen ik geen pil gebruikte tussen mijn zwangerschappen en toen ik zwanger wilde worden, had ik altijd cyclussen van 28 a 30 dagen.

Inmiddels zit ik dus op dag 37 :think:

Ik heb wat last van misselijkheid (niet zo misselijk dat ik moet overgeven, maar wel met regelmaat een misselijk gevoel in mijn bovenbuik en slokdarm) en af en toe krampjes in mijn onderbuik en gevoelige/pijnlijke tepels bij aanraking.

Op zich wel klachten die bij een zwangerschap kunnen passen, maar ook wel bij een buikgriep (op die gevoelige tepels na dan, haha) of komende menstruatie.



Ik ben van plan om zaterdag een test te doen als ik dan nog niet ongesteld ben, maar ik zou toch graag alvast willen weten wat dan eventueel de vervolgstappen zijn.

Moet ik naar de gynaecoloog? Zoja, een verwijzing via de huisarts of via de verloskundige?



Ik hoop eigenlijk dat ik een deze dagen gewoon ongesteld wordt, maar door uitblijven van mijn menstruatie en mijn klachtjes begin ik toch wel een beetje te twijfelen daaraan…
Groetjes Saskia

ik zou gewoon een test doen en dan weet je meer



ik heb de mirena maar ook wel eens gedacht dat ik zwanger was omdat mijn buik best opgezwollen leek en meer klachten had maar 2 x toe een test gedaan in al die tijd en ik was niet zwanger maar wou het wel zeker weten

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100130&postdays=0&postorder=asc&start=0



Denk dat je deze bedoelt?



Zou idd ook testen, sterkte ermee!

Ik ga straks naar de Kruidvat om dan zaterdagochtend een test te kunnen doen als ik dan nog niet ongesteld ben.



Er spelen nog wat dingen mee.1. Ik werk als assistente voor een huisarts en die heeft regelmatig contact met de huisarts waar ik patient ben, dat is in hetzelfde dorp.

2. De vrouw van de huisarts waarvoor ik werk is gynaecoloog in het ziekenhuis waar ik dan naartoe zou moeten gaan.



Mocht ik zaterdag een positieve test hebben, dan wil ik maandag gelijk gaan bellen als dit nodig is. Als ik dan in het weekend hier een bericht zet dan kan het misschien zijn dat ik voor maandag nog geen antwoord heb.

@EstHe wrote:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100130&postdays=0&postorder=asc&start=0



Denk dat je deze bedoelt?


Dankje, deze bedoelde ik :thumbup:

(Ik had gezocht onder ‘spiraaltje zwanger’ en ‘spiraal zwanger’)

@sassie1980 wrote:

@EstHe wrote:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100130&postdays=0&postorder=asc&start=0



Denk dat je deze bedoelt?


Dankje, deze bedoelde ik :thumbup:

(Ik had gezocht onder ‘spiraaltje zwanger’ en ‘spiraal zwanger’)




Graag gedaan :slight_smile:

via google is 't vaak met dezelfde zoekwoorden makkelijker, komt ie er wel uit :wink:

Hoe gaat 't nu, weet je al iets meer? Je zou evt vandaag testen…?

Heb je al getest?

Vanmorgen getest en geen 2e streep te bekennen.

Ik ben echter nog steeds niet ongesteld geworden (inmiddels dag 39) dus ik weet nog niks met zekerheid…

Hmm, toch nog wel spannend dus.

Laat je 't weten als je iets meer weet?



Sterkte :-*

Als je wel zwanger bent en je hebt een spiraaltje denk ik wel dat het belangrijk is dat je snel naar de gynaecoloog gaat.



Kan het geen reden hebben dat je menstruatie uitblijft? Ik heb zelf wel eens zoveel stress gehad dat ik gewoon een keer overgeslagen ben. Of misschien is je cyclus langer dan normaal? Maar je kunt natuurlijk ook deze keer een langere cyclus hebben en zwanger zijn, waardoor je een late eisprong hebt gehad en het nu misschien nog niet te zien is met een test dat je zwanger bent! Kan verschillende kanten op dus!



Als het echt te lang duurt en negatieve testen blijft houden zou ik voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Dan weet je het zeker :slight_smile:



Spannend zeg. Succes en sterkte! :slight_smile:

Ik dacht eerst, het blijft misschien weg vanwege de hormonen in het spiraaltje. Maar jij hebt een koperspiraal toch?



Ben je pas ziek geweest of heb je het gevoel ziek te gaan worden? Dan raakt je cyclus ook wel eens van slag.



Sterkte meid, met deze onzekerheid :hug:

Hoi Sassie,



ik ben ondanks een koperspiraaltje zwanger geworden!

Ik had gelijk een tweede donkere streep op mijn zwangerschapstest.



Het is wel belangrijk om naar de gyn te gaan, vanwege het eventueel verwijderen van de spiraal.



Succes.

Nog steeds niet ongesteld :eh:



Mijn man zei gisteren nog dat ik ongeveer 2 weken geleden 1 a 2 dagen bruinverlies had gehad en een paar dagen later weer. Dat had ik bij mijn oudste ook gehad, dat was toen waarschijnlijk eisprong en innesteling geweest.



Ik heb nog steeds last van een licht misselijk gevoel, mijn koffie smaakt me niet meer en mijn tepels zijn nog steeds gevoelig.

Verder heb ik nog steeds geen tekenen van een naderende menstruatie.



Het zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar zoals ik mij voel dan zou ik op zich niet verbaasd zijn als het wel zo was.

Mijn man zegt dat ik zwanger doe :lol: hij herkent het wel van de vorige keren.



liefvlindertje, ik heb eigenlijk de laatste weken minder stress dan de laatste 3 jaar. Mijn man heeft 2 jaar lang met zijn gezondheid gerommeld en hij is weer zo goed als de oude. De kids worden allemaal een beetje makkelijker in de omgang.

Mijn cyclussen zijn altijd al 28 tot 33 dagen geweest, sinds we voor Pete gestopt waren met de pil en tussen mijn zwangerschappen en sinds ik nu mijn spiraaltje heb.



Bij Pete testte ik trouwens ook pas rond cyclusdag 36 a 38 licht positief. Bij de termijnecho bleek ik een week later uitgerekend te zijn dan ik dacht.



cee77, ik heb inderdaad een koperspiraaltje.

Ik ben verder niet ziek geweest sinds november/december en ik heb ook niet het idee dat ik ziek moet gaan worden.



Hannah, die tweede donkere streep, had je die al snel na NOD?



Groetjes Saskia

Hoe gaat 't nu? :hug:

oh wat spannend zeg!



Wil je dan de kleertjes weer terug? :wink: :mrgreen:

Hoe zou je het vinden als je zwanger zou zijn? En weet je al meer? :slight_smile:



(Ik persoonlijk krijg de kriebels van zulke verhalen :shifty: )

Gisterenmiddag heb ik wat bloedverlies gehad, maar 's avonds leek het weer over. Vanmorgen weer wat bloedverlies en nu heb ik ook een zeurende buikpijn, dus ik denk dat het eindelijk gaat doorzetten.

Ik zou dan nu een cyclus van 41 dagen hebben, dus ruim anderhalve week later dan ik gewend ben.



D., Ik wil nog wel een kindje, maar mijn man ziet dit (nog) niet zitten. Hij heeft 2 jaar in de ziekenboeg gezeten en dat gaat nu net weer de goede kant uit. We hebben het hoofdstuk nog niet voor 100% afgesloten, vandaar dat we voor een spiraaltje hebben gekozen en nog geen definitieve oplossing.



Mutsie, je kan de kleertjes dus houden :wink: