Ik heb de eerste week van april een spiraal laten plaatsen, dat was ongeveer 10weke na mijn bevalling. Alleen nu ben ik al sinds het plaatsen al ongesteld! Geen één dag zonder bloeding gezeten! Word het een beetje zat! Want de gyn zei juist tegen mij dat mijn menstruatie stabiel en minder ging worden… Ik baal er wel van. Want de draadjes die er zitten zijn ook niet zo positief… Hebben jullie ervaring met de spiraal? Ik heb hem genomen omdat ik borstvoeding geef en nooit meer zwanger wil worden… Ik heb twee prachtkindjes alleen mijn laatste bevalling was een hel en heb er nu nog steeds geestelijk en lichamelijk veel last van over gehouden…
Idd klopt het dat bij de meesten de menstruatie weg blijft of minder wordt. Dit kan wel een poos duren. Mijn gyn zei dat ik daar ong 9 maanden voor moest uittrekken voordat hij daarin stabiel is.
helaas hoor ik bij het nadere percentage en heb gewoon menstruaties en dat om de vier weken. Ook heel heftige menstruaties. Afgelopen keer was hij iets minder dus ik wacht nog even af wat de volgende gaat doen.
verder heb ik veel hoofdpijn maar we weten niet af dat daarvandaan komt of van iets anders.
Ik heb mijn spiraal nu zo’n 10 maanden
Bij het plaatsen van een spiraal kun je inderdaad zo’n 6-8 weken bloedverlies hebben, je lichaam moet er nog aan wennen. Bij mij heeft het bina 8 weken geduurd, daarna zag je bij mij nog wel een restje van een cyclus maar dat was met een inlegkruisje op te lossen.
Maar het is zeker geen garantie, bij de een gaat dat wel zo en bij de ander niet.
Sommige vrouwen kunnen er echt niet tegen, daarom zijn er vrij veel negatieve berichten over op internet. Maar de vrouwen die wel tevreden zijn, maken daar geen site over
Kortom, ik zou het even uitzingen want daarna heb je er vaak veel voordelen van. Ik was er in ieder geval erg blij mee.
Hier ook een paar weken gevloeid na het zetten, daarna nog een paar maanden min of meer een cyclus, maar niet regelmatig, en binnen een jaar werd ik helemaal niet meer ongesteld! :thumbup:
Het zit er nu nog niet eens een maand in, je zult echt even door de zure appel heen moeten bijten en het langer de tijd geven. Het bevat hormonen en je lichaam moet zich daarop instellen. Het is een anticonceptiemiddel, geen wondermiddel.
Hier ook heeeeel lang gevloeid na het zetten (negen maanden) maar toen het eenmaal over was, was het ook goed. Nu ben ik er gewoon heel erg blij mee.
@D. wrote:
Het zit er nu nog niet eens een maand in, je zult echt even door de zure appel heen moeten bijten en het langer de tijd geven. Het bevat hormonen en je lichaam moet zich daarop instellen. Het is een anticonceptiemiddel, geen wondermiddel.
Hier ook heeeeel lang gevloeid na het zetten (negen maanden) maar toen het eenmaal over was, was het ook goed. Nu ben ik er gewoon heel erg blij mee.
idd en daarom kijk ik de volgende mesntruatie ook nog even aan, de afgelopen was eindelijk minder :dance:
hier de eerste keer gezet, en het bloedde, bloedde, maar echt veeel ( ik vloog toen naar afrika, en ik was al doorgelekt voor ik het vliegtuig instapte… :silenced: :wall: :oops: ). Ik voelde het spiraaltje ook zitten, en voelde ook aan alles dat het niet goed zat. Helaas geloofden ze me niet bij het zh dus mocht niet langskomen. Ja, toen ik een maand later terug kwam en het nog steeds vreselijk bloedde, en warempel: het spiraaltje zat idd niet goed :wall: :wall:
daarna opnieuw geplaatst, en dat bloedde ook, volgens mij een week of 5. Maar heel anders. Voelde meteen dat het nu wel ok zat. Maar ik kreeg naar verloop van tijd een cyclus die er een beetj ezo uti zag: 3 weken licht bloed verlies, 1 week geen. En hoewel het geen zwaar bloedverlies was, was ik daar op een gegeven moment wel helemaal klaar mee.
Ik zou het zoals iedereen hier zegt iig even aankijken zodat je lichaam eraan gewend is (tenzij je zoals ik de eerste keer dus, echt voelt dat het niet goed zit). Het biedt geen garantie voor een bloedverliesloos leven, maar je meot het sowieso even de kans geven.
Bij mij duurde de eerste bloeding zo’n 3 maanden.
Daarna heb ik zeker een jaar nadat ie erin zat een beetje lopen klooien met niet ongesteld of dan weer weken achter elkaar wel ongesteld.
Daarna is het allemaal wel redelijk goed gekomen.
Nu heb ik 1 a 2 dagen in de maand een spoortje bloed, inlegkruisje is genoeg.
Ik heb hem nu zo’n 2,5 jaar.
Geef het nog wat tijd, je lichaam moet er nog aan wennen, en dat duurt wel eventjes.
@Baby2008Diablow wrote:
Ik heb de eerste week van april een spiraal laten plaatsen, dat was ongeveer 10weke na mijn bevalling. Alleen nu ben ik al sinds het plaatsen al ongesteld! Geen één dag zonder bloeding gezeten! Word het een beetje zat! Want de gyn zei juist tegen mij dat mijn menstruatie stabiel en minder ging worden… Ik baal er wel van. Want de draadjes die er zitten zijn ook niet zo positief… Hebben jullie ervaring met de spiraal? Ik heb hem genomen omdat ik borstvoeding geef en nooit meer zwanger wil worden… Ik heb twee prachtkindjes alleen mijn laatste bevalling was een hel en heb er nu nog steeds geestelijk en lichamelijk veel last van over gehouden…
Heb je na 6 weken een controle echo gehad? De draadjes zou je normaal gesproken niet moeten voelen. Deze kunnen gewoon kort afgeknipt worden.
Stress is een belangrijke factor waarom je lichaam een bloeding kan veroorzaken en met een jong gezin en een moeilijke bevalling kan ik me voorstellen dat je lichaam en geest niet voldoende tot rust zijn gekomen.
Voor mij is spotting een teken dat ik het even wat rustiger aan moet doen.
sterkte :hug:
Bij mij idem dito… Eerste 9-10 maanden, zeer onregelmatig bloedverlies en de eerste keer dat ik een spiraaltje had werd ik helemaal niet meer ongesteld, 4 jaar lang :dance: Na Imme werd ik na die eerste maanden, 1 keer in de maand heel licht ongesteld.
Succes ermee!!
ik heb na het plaatsen van het spiraaltje zeker zo’n 6-8 weken bloedverlies gehad. bij mij was het bloedverlies op een gegeven moment bijna helemaal weg.na 6-8 weken hoor je ook een controle te krijgen.volgens de dokter zat hij goed maar toch bleef ik er last van houden. bloedverlies viel wel mee dus maar had heel vaak buikpijn en wee-achtige krampen. na een jaar hem weer laten verwijderen en toen bleek dat hij verschoven was en mijn baarmoedermond irriteerde.
nu helemaal niks geen anti-conceptie meer, manlief heeft zich begin dit jaar laten steriliseren en vorige week te horen gekregen dat het de operatie geslaagd is, voor ons geen gedoe meer :mrgreen:
kijk het nog even aan en als je voor controle gaat geef dan aan wat je klachten zijn. dan kan je altijd nog verder beslissen.
Hier was de spiraal horror, heb echt 3 maanden alleen maar gevloeid en had constant pijn in mijn buik. Hier was het geen uitkomst.
Nu ben ik tijdens de ks gesteriliseerd dus geen gedoe met AC
@rijstkorrel wrote:
@Baby2008Diablow wrote:Euh, ze schrijft dat ze eerste week april de spiraal gekregen heeft, en het is nu 1 mei, dus er zijn nog geen 6 weken voorbij? :think: :eh:Ik heb de eerste week van april een spiraal laten plaatsen, dat was ongeveer 10weke na mijn bevalling. Alleen nu ben ik al sinds het plaatsen al ongesteld! Geen één dag zonder bloeding gezeten! Word het een beetje zat! Want de gyn zei juist tegen mij dat mijn menstruatie stabiel en minder ging worden… Ik baal er wel van. Want de draadjes die er zitten zijn ook niet zo positief… Hebben jullie ervaring met de spiraal? Ik heb hem genomen omdat ik borstvoeding geef en nooit meer zwanger wil worden… Ik heb twee prachtkindjes alleen mijn laatste bevalling was een hel en heb er nu nog steeds geestelijk en lichamelijk veel last van over gehouden…
Heb je na 6 weken een controle echo gehad? De draadjes zou je normaal gesproken niet moeten voelen. Deze kunnen gewoon kort afgeknipt worden.
Stress is een belangrijke factor waarom je lichaam een bloeding kan veroorzaken en met een jong gezin en een moeilijke bevalling kan ik me voorstellen dat je lichaam en geest niet voldoende tot rust zijn gekomen.
Voor mij is spotting een teken dat ik het even wat rustiger aan moet doen.
sterkte :hug:
Hoi, bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Ik heb eigenlijk geen controle echo gehad en er is mij ook niet verteld dat ik die hoor te krijgen, ik ga nu wel deze week naar de gyn bellen hier voor… Ik bloed deze dagen wel iets minder… Maar de eerste 4weken heb ik enorm gebloed! Terwijl het bloedn na mijn bevalling net over was voor een weekje… Toen na het plaatsen werd het enorm… Ik liep gewoon weer met kraamverband omdat het zo veel was… Sinds een paar dagen heb ik een normaal maandverbandje om… Maar kan geen inlegkruisjes ofzo gebruiken want het gaat er gewoon door heen… Ik denk nu ik hoor dat stress een factor is dat het bloeden erger maak denk ik dat dat er ook mee te maken heeft. En over de draadjes… Ze zijn er wel afgeknipt maar tijdens gemeenschap word het gevoelt. Blijft dit zo? De gyn wou mij niet sterriliseren, omdat ik nog maar 25 jaar ben… En daarom was dit mijn veiligste optie. Ja ik lees veel negatieve verhalen over de spiraal, daarom poste ik het hier… Met mijn eigen verhaal erbij… Vooral het zo hevig bloeden maakte mij ongerust, ik heb tijdens mijn bevalling en operatie na mijn bevalling 2,5liter bloed verloren… Mijn lichaam is na 3maanden nog steeds niet de oude, nog steeds ondanks medicijnen en gezond eten is mijn ijzergehalte erg laag en ben ik veel duizelig… Misschien komt dat ook omdat ik veel bloed erna ben verloren en tot nu toe nog steeds vloei… Verder weet ik heus wel dat de spiraal geen wondermiddel is… Dat is anticonceptie sowiezo niet. Want bij elke anti conceptie heb je wel wat na delen en het verschilt per lichaam wat voor effect het heeft… Maar daarom vroeg ik het me gewoon af hier. En ik dacht dat ik gewoonn een normale menstruatie kreeg na het plaatsen want dat vroeg ik nog aan de assistent van de gyn en die vertelde mij dat ik misschien helemaal niet meer ging bloeden en anders gewoon een normale cycles gelijk zou krijgen. Nou ik kijk het gewoon nog aan en neem sowiezo nog contact met mijn arts. Bedankt groetjes!
De gynaecoloog legde tijdens het plaatsen aan een arts in opleiding uit, dat wanneer je ‘de knip’ zet (zo’n operatieschaar met klem), dat je alleen het puntje van de ‘schaar’ moet gebruiken. Hij vertelde dat wanneer je de ‘schaar’ vol in de baarmoeder klemt je een forse bloeding kan krijgen.
Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je even gas terug moet nemen, je hebt een zware bevalling achter de rug en je lichaam is nog niet hersteld.
En ik zou even een afspraak maken voor een echo om te laten controleren of hij goed zit, dan kun je gelijk vragen of de draadjes wat korter mogen. Wij voelen ze hier niet tijdens gemeenschap.
Ik werk bij een huisarts en bij de huisarts volgt er na plaatsting van een spiraaltje in principe geen nacontrole of controle echo, alleen als er klachten zijn.
Ik heb zelf een koperspiraaltje door de gynaecoloog laten zetten, zij was net klaar met haar studie en gaf wel een afspraak mee voor een controle echo.
Een bevriende gynaecoloog (al aantal jaar werkzaam) vertelde me dat zij nooit een controle-afspraak laat maken, alleen bij klachten of bijzonderheden.
In principe krullen de touwtjes nog rondom de baarmoedermond, nu steken ze waarschijnlijk vooruit. Mijn man heeft het eerste half jaar ook last gehad van de touwtjes, nu hoor ik hem daar eigenlijk niet meer over. In principe zou je ze nog wat korter kunnen laten knippen als ze over een paar maanden nog steeds last geven. Het kan niet te kort, omdat ze deze wel nodig hebben als hij weer eruit gehaald wordt.
Bij mij zijn alle drie de mirenaspiraaltjes na 6 weken gecontroleerd en daarna jaarlijks. In de gebruiksaanwijzing staat dat bij de eerst volgende menstruatie er een controle plaats vindt.
In het Farmacotherapeutisch Kompas staat bij waarschuwingen en voorzorgen alleen vermeld dat er lichamelijk onderzoek en/of echografie nodig is als het inbrengen van de Mirena moeilijk is verlopen of bij complicaties/klachten nadien.
In de gebruiksaanwijzing staat dan misschien dat er bij een eerstvolgende menstruatie controle plaatsvindt, maar dat is gewoon een standaard tekst/advies wat door de fabrikant is neergezet. Of er daadwerkelijk controle plaatsvindt is per ziekenhuis (soms zelfs per gynaecoloog) en huisarts verschillend.
Je kan er altijd om vragen, zeker als je klachten hebt. Misschien dat je dan wel een nieuwe verwijsbrief van de huisarts nodig hebt.
Op zich is het niet abnormaal als je in de eerste maanden (3 tot 6 maanden) nog bloedverlies hebt. Het moet dan wel in afnemende mate zijn. Als je verder geen buikpijn/krampen hebt dan zou ik het nog even aankijken.
Misschien wel een tip om je hb te laten controleren, vooral vanwege bevalling en vloeien en nu weer veel bloedverlies.
@rijstkorrel wrote:
Bij mij zijn alle drie de mirenaspiraaltjes na 6 weken gecontroleerd en daarna jaarlijks. In de gebruiksaanwijzing staat dat bij de eerst volgende menstruatie er een controle plaats vindt.
Bij mijn huisarts is het ook niet standaard hoor, idd pas een controle bij klachten/afwijkingen.
Hier wel standaard bij onze huisartsenpraktijk. Ze willen het gewoon zeker weten dat hij goed is en niet voor klachten zorgt :thumbup: