Weet iemand hoe lang je aan spinning mag doen tijdens je zwangerschap? Ik vind het heerlijk en wil het eigenlijk blijven doen (zolang mijn energie meewerkt)
Ik ben vanmorgen nog geweest :mrgreen:
Toen ik zwanger was van Finn heb ik tot 35 weken door gespint. Eerst 2 keer in de week en op het laatst 1x.
Gewoon lekker doen! Je merkt vanzelf wel wat je aan kan.
Tot 35 week :shock: wow petje af hoor, ik ben nu na mijn werk echt kapot dus dan trek ik het niet hopelijk na de 12 week weer wat beter. vind blijven sporten wel belangrijk…
Lekker doen hoor! Zolang het geen high impact is zoals ze zeggen kun je gerust doorgaan. Hoe beter je conditie blijft hoe beter je hersteld van je bevalling (ongeacht of het KS wordt of vaginaal) en een goeie conditie helpt je ook je zwangerschap beter doorkomen (denk aan bekken etc) zoveel je kunt en je jezelf er niet mee uitput. Ik doe welliswaar niet aan sport (meer) maar blijf bv wel bewust dezelfde stukken altijd lopen (supermarkt stad in etc) en blijf ook fietsen. Zoveel ik kan en zolang ik kan. En mijn conditie na de bevalling was al snel weer op peil :thumbup:
Ik geloof dat ik het toen tot een week of 25 heb gedaan, daarna hadden we vakantie en toen dat voorbij was had ik geen zin meer :mrgreen:
Gewoon lekker blijven doen, zolang je je nog goed voelt!
En als je buik in de weg gaat zitten dan neem je gewoon tijdelijk een hoog stuur 8)
@Isabel wrote:
Ik ben vanmorgen nog geweest :mrgreen:
Toen ik zwanger was van Finn heb ik tot 35 weken door gespint. Eerst 2 keer in de week en op het laatst 1x.
Gewoon lekker doen! Je merkt vanzelf wel wat je aan kan.
Hihi bij t zien van de titel dacht ik meteen aan Isabel… de diehard spinner :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik deed op het laatst ook m’n stuur wat hoger omdat m’n buik in de weg zat.
Blij dat dit topic er is. Ik zat namelijk met precies dezelfde vraag.
Vrijdag heb ik weer spinning. Vroeg me af of ik zo’n intensieve sport kan blijven doen. Ik ga gewoon door zolang het gaat. Gaat het niet meer dan ga ik een andere sport doen.
Hoe zit het eigenlijk met buikspieroefeningen? Mag je die wel doen tijdens je zwangerschap?
Miro gefeliciteerd meis :dance: :dance: :dance:
ik heb effe een pauze met spinning ik trek het gewoon niet ben nog moeee dus ga lekker cardio
Waar sport jij ?
Dank je wel Karin!
Ik sport in mijn woonplaats.
Er is maar 1, kleine sportschool. Maar wel supergezellig.
Ik had het natuurlijk ook op de sportschool kunnen vragen, maar ik ben bang dat de roddel dan snel verspreid is. Dus dan houd ik het liever even voor mezelf.
Weet jij hoe het zit met buikspieroefeningen?
Buikspieren is het beter om alleen de schuine te trainen en het is nog wel goed ook zover ik weet :thumbup:
Waauw knapperds! Ik kom al met moeite de trap op laat staan dat ik het sporten vol houd hihi.
Klopt wat Annette zegt, ze raden aan niet meer de rechte buikspieren te trainen alleen de schuine nog.
Ben er maar helemaal mee gestopt want a. je kunt de rechte buikspieren toch nooit helemaal uitschakelen en b. mijn energieniveau lag ook wat te laag om nog echt actief te zijn :oops:
Want dat zeggen ze dus wel: hou in de gaten dat je niet teveel doet. Goed kijken naar wat je lichaam aankan en niet overdrijven. Dus misschien langzaam afbouwen? Maar dat kan dus echt heeeeel langzaam als je goed voelt.
Enne nog gefeliciteerd
Bedankt voor de felicitaties en de antwoorden!
Ik doe aan Zumba en Spin&Shape. En bij dat laatste doe je dus ook buikspieroefeningen. Maar ook het trainen van benen, rug en billen. Ik zal mijn rechte buikspieren over slaan En als het allemaal niet meer lukt kan ik ook 2x Zumba gaan doen.
Ik stond/zat vanmiddag ook op mijn spinfiets en vroeg mij hetzelfde af!
maar ik kan dus gerust door blijven spinnen hihi…
(ik heb het paardrijden al opgegeven! maar kan op de stale ros verder blijven gaan :))
ik heb het wel op een iets langzamer tempo gedaan, en de Jumps om de 2 tellen op hoog tempo heb ik ook maar overgeslagen…
hihi
ik ben overigens na 1 keer spinning tijdens de zwangerschap gestopt, omdat ik toch wel erg beroerd werd. En de zaal is erg krap en qua fietsopstelling niet zo ingericht dat ik op tijd kan vluchten mocht het mis gaan, zeg maar
Ik ben nu bijna 6 weken niet op de sportschool geweest.
Maar ik hoop het volgende week weer rustig op te pakken. Ik voel me minder beroerd. En mensen mogen het nu ook wel weten dat ik zwanger ben. Dus mag ik het van mezelf ook rustiger aan doen tijdens het sporten.