Ben ik de enige hier die de spoiler helemaal niet erg vind :think:
Als ik erbij kan zet ik er gewoon een bekertje over heen,blaadje eronder en weg is Sebastiaan :lol:
@Frischling wrote:
Even over die spoiler he:
een spin heeft toch altijd 8 poten? Wat zijn die twee kleinere daarvoor dan? Giftanden? :mrgreen:
Spinnen hebben aan de voorzijde van het kopborststuk ook een paar palpen. Bij mannetjes spinnen hebben de uiteinden van deze palpen vaak een aangepaste vorm. Ze gebruiken deze palpen bij de paring.
Brrrr die spoiler :shock:
Echt zooo akelig en dan ook nog zoooo groot…
Ik heb overal kriebels nu.
Ik ga niet nog es kijken of die 2 andere dingen zijn handjes of zijn slagtanden of giftanden zijn, ik ben me rotgeschrokken!
Kikkers, slangen, muizen, allerlei dieren pak ik vast, hou ik op mijn hand, maar niet die vieze huisspinnen.
Terwijl ik op de kermis wel zo’n reuzespin op mn hand heb gehad en sindsdien is mn spinnenangst wel minder geworden, ik krijs niet meer alles bij elkaar als ik er 1 zie.
ja vleermuizen die hadden wij in ons oude huis ook…vond ik erg gezellig altijd…mooie beestjes
Ik ben ooit 's op vleermuizen excursie geweest, zendertje mee om hun geluiden te ontvangen, en mbv zaklampen kon je ze over het water zien scheren. Fascinerend!
Vind spinnen helemaal niet eng, maar mijn vriend wel!
Hier in huis ben ik dus diegene die het lef heeft om een spin weg te halen. Ik ben dan altijd erg gemeen en doe net alsof ik hem in mijn handen heb ofzo en ga er mijn vriend mee pesten :mrgreen: Hij kan gillen als een keukenmeid :lol:
Hooiwagens en kruisspinnen haal ik met mijn handen weg, maar van die dikke zwarte…daar komt wel een glaasje bij kijken hoor.
Overigens idd een keer een vogelspin en een schorpioen op mijn hand gehad, oh en een slang om mijn nek. No problem…maar zit er een wesp in huis, dan ben ik weg!
Alle beestjes/insecten vind ik niet eng, alleen wespen (allergies) en de zwarte onder de spinnen. Klein vind ik ze nog niet zo eng maar als ze groter worden ben ik weg!
Kruisspinnen hooiwagens het maakt me allemaal niet uit. En de spoiler… deed me niets, het is maar een plaatje.
Maar als ik die in het echt tegen zou komen??? ben ik bang dat ik van mijn stokkie ga.
Net als Maaike ben ik hier ook de spinnenvanger in huis.
Laatst zag vriend er een naast zijn kant van het bed lopen, nou hij zat zowat op de baby (die ligt naast mij in bed) van angst.
Glas er overheen, papiertje tussen glas en muur schuiven en dan buiten weer loslaten.
Die laatste was wel zo groot dat ik hem in het donker kon zien weglopen.
Ik vind het toch wel fascinerend hoe een ruim volwassenen man zo panisch kan zijn voor zo’n klein beestje.
Pas op: spoiler bevat geen foto, maar wel een verontrustend weetje over spinnen.
Overigens schijnt iedereen in zijn leven twee of meer spinnetjes in te slikken in zijn/haar slaap. Ze wandelen doodleuk je mond in (lekker warm en vochtig), jij voelt iets kriebelen en slikt…
Dus voortaan mondjes dicht tijdens het slapen.een gewaarschuwd mens telt voor 2 :mrgreen:
Ik open hem niet in ieder geval!
Heel goed, erg verstandig 8)
whahahaha ik ben zoooooooooooooooooooo schijtend benauwd voor die beesten :? :? :?
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit…ik wou dat ik nooit in dit topic gekeken had