Spinnenvraagje

Ik wil t niet weten :cry: :cry: :cry: :cry:

nu we toch zo gemeen bezig zijn :twisted: …die grote snelle zwarte spinnen, zijn altijd met zijn 2 :wink: (is mij altijd verteld)

Als je geen last van spinnen wil hebben, moet je in juni met spinnengif spuiten. Bij ons in de dierenzaak koop je dat ‘onder de toonbank’ :roll: . Mengen met water en in een plantenspuit doen en je hebt de hele zomer en nazomer geen last van spinnen. Wij doen het ieder jaar en het werkt perfect, ook op de kozijnen en ramen boven, en de schutting.

@cathyanne wrote:

Als je geen last van spinnen wil hebben, moet je in juni met spinnengif spuiten. Bij ons in de dierenzaak koop je dat ‘onder de toonbank’ :roll: . Mengen met water en in een plantenspuit doen en je hebt de hele zomer en nazomer geen last van spinnen. Wij doen het ieder jaar en het werkt perfect, ook op de kozijnen en ramen boven, en de schutting.

Maar als je dat doet heb je dan niet extra veel last van muggen :think: ??

Ik heb liever een paar spinnetjes in huis en tuin dan al die vervelende muggen die je uit je slaap houden :evil: :evil: .

Vorige week deed ik voor het eerst de zandbak weer open … allemaal van die dikke zwarte spinnen :sick: En mama deed heel stoer, maar ik kan niet toneelspelen, want mijn zoontje is nu ook als de dood voor spinnen :roll:.

@Jennifer77 wrote:

nu we toch zo gemeen bezig zijn :twisted: …die grote snelle zwarte spinnen, zijn altijd met zijn 2 :wink: (is mij altijd verteld)

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heb ik ook gehoord… ik vind ze afschuwelijk… en ik zie ze ook altijd!!! Ik VOEL ze gewoon… ik wordt dan gedwongen b.v. opzij te kijken… en jahooooooorrrrr…

Ik ben even een poosje van mijn spinnenangst afgeweest toen ik 6 weken in West Afrika was geweest… Die kakkerlakken en spinnen daar waren pas ECHT groot… dus hier in Nederland was het wel oke…

helaas is dat weer TE lang geleden… dus ik ben weg als er een spin is…

tenzij iemand nog banger is/doet… dan word

ik opeens dapper!

@Angel & Luna wrote:

@Karin2 wrote:
Maar dames toch, jullie zijn 1000000x groter dan zo’n spinnetje :o Een spin bijt niet, kan je niet opeten en kriebelt hooguit alleen in je nek !

Kom op hoor, een beetje stoerder mag best 8)

sinds wanneer bijt een spin niet?? :think:

ik heb ze gelukkig nog niet gezien en ik hoop dat dat zo blijft :pray:

ze bijten niet omdat ze jou waarschijnlijk helemaal niet lekker vinden :mrgreen:

het voordeel is dat spinnen wel erg van STEEKMUGGEN houden,die jou wel heel lekker vinden.

het is hier niet zo dat we alle spinnen binnen laten wonen,maar ik plet ze niet plat…maar probeer m ff in een pot te laten wandelen,om vervolgens buiten te worden losgelaten…ach…en we hebben een kat,die lust ze ook :wink:

wat 'k dus wou zeggen…spinnen zien er ms eng uit,maar eigenlijk zijn ze best nuttig!

Sebastiaan

Annie M.G. Schmidt

Sebastiaan

Dit is de spin Sebastiaan.

Het is niet goed met hem gegaan.

LUISTER!

Hij zei tot alle and’re spinnen:

Vreemd, ik weet niet wat ik heb,

maar ik krijg zo’n drang van binnen

tot het weven van een web.

Zeiden alle and’re spinnen:

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

kom, Sebastiaan, laat dat nou,

wou je aan een web beginnen

in die vreselijke kou?

Zei Sebastiaan tot de spinnen:

't Web hoeft niet zo groot te zijn,

't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen

ergens achter een gordijn.

0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,

toe, Sebastiaan, toom je in!

Het is z— gevaarlijk binnen,

z— gevaarlijk voor een spin.

Zei Sebastiaan eigenzinnig:

Nee, de Drang is mij te groot.

Zeiden alle and’ren innig:

Sebastiaan, dit wordt je dood…

0, o, o, Sebastiaan!

Het is niet goed met hem gegaan.

Door het raam klom hij naar binnen.

Eigenzinnig! En niet bang.

Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!

PAUZE

Na een poosje werd toen Žven

dit berichtje doorgegeven:

Binnen werd een moord gepleegd.

Sebastiaan is opgeveegd.

Die spoiler is zowat n killer. Ik had de reaktie erna moeten lezen. Schrok me echt kapot. :shock: :cry: :mrgreen:

Even over die spoiler he:

een spin heeft toch altijd 8 poten? Wat zijn die twee kleinere daarvoor dan? Giftanden? :mrgreen:

@Frischling wrote:

een spin heeft toch altijd 8 poten? Wat zijn die twee kleinere daarvoor dan? Giftanden? :mrgreen:

Ik denk dat niemand zin heeft de spoiler nog een keer te openen om te bestuderen hoeveel poten die heeft, ook ik niet :mrgreen:

Ik geloof het best, van die giftanden … :sick: :mrgreen:

Oooh brrr, het is op het moment ff rustig hier in huis qua spinnen :shifty: :pray: !

Dat gedicht van “Sebastiaan” ga ik geloof ik maar uitprinten en in mn schuur ophangen, 8) als waarschuwing voor alle spinnen (jammer dat ze niet kunnen lezen!) :lol: .

:shifty: :oops: ik doe net of ik ze niet zie en ik hoop maar dat de kids niet doorhebben da’k bang ben :shifty:

Ik vind die zwarte van het andere topic ook niet zo leuk. Stom eigenlijk he want mijn vriendin had een vogelspin en die durfde ik wel over mijn hand te laten lopen…duurde wel even maar ik heb het gedaan! 8)

Voelde als allemaal kleine zuignapjes…

Waar zou die angst voor spinnen bij zoveel mensen toch vandaan komen :think:

@cathyanne wrote:

Ah waar zit die winkel? Dit wil ik ook!

@Frischling wrote:

zn handjes :mrgreen: :mrgreen:

@Marite wrote:

Oooh brrr, het is op het moment ff rustig hier in huis qua spinnen :shifty: :pray: !

Dat gedicht van “Sebastiaan” ga ik geloof ik maar uitprinten en in mn schuur ophangen, 8) als waarschuwing voor alle spinnen (jammer dat ze niet kunnen lezen!) :lol: .
mn moeder kent het gedicht uit haar hoofd en in onze jeugd droeg ze het vaak voor.

Ik heb t toevallig vorige week opgegoogled en lees het nu voor aan Giul.

:? Ik vind dit geen leuk topic :naughty: !

En die spoiler vind ik nog minder :sick: :shock: !! Mijn hart sloeg gewoon over!

… ik voel ze overal kriebelen en zit met mijn voeten van de vloer… :shifty:

ik heb hele geweldige huisdieren tussen mijn spauw en muur :wink:

genaamd vleermuizen.

ik heb dan ook bijna nooit spinnen in huis terwijl ik in een best oud huis woon maar dankzij mijn huisdiertjes(waar ik overgens ook niet heel blij mee ben als je ze door je slaapkamer hebt vliegen:1x gebeurt) heb ik geen last van spinnen. afen toe een heel klein grondspinnetje maar dat vind ik minder eng dan die joekels!

hey meiden

ondanks mijn zeeeeeeeer grote angst voor spinnen heb ik ontzettend gelachen om jullie opmerkingen

en nee die spoiler was inderdaad niet leuk :cry: :cry:

maar weet niet hoe het met jullie is mijn hele lichaam voelt kriebels en ik durf nu niet meer op blote voeten te lopen uit angst dat de lieve spinnetjes dit topic hebben meegelezen :shifty: :shifty:

groetjes nathalie

ik voel ook overal kriebels…