Op mijn werk zat vandaag een tamelijk dikke spin. Ik ben me rot geschrokken!! :oops: Mijn collega was gelukkig bij me en heeft de spin naar buiten gebracht. Een uurtje later was ik alleen maar ik was zo bang. Ik had zo schrik dat spin nummer twee zou tevoorschijn komen dat ik mezelf niet durfde te bewegen. :oops: :oops: Ik mag er niet aan denken als er op dat moment ééntje zich had laten zien want dan was ik gillend weggelopen denk ik. :oops:
Ik vind het zo vervelend dat ik er zo bang van heb. Heb ook vaak nachtmerries over spinnen, dat ze in mijn bed zitten en zo. Als ik er één zie voel ik ze precies over me kruipen. :oops: :oops:
Hebben nog meer mensen dit en wat doe je eraan. Op mijn werk zitten helaas veel spinnen.
In ieder geval een dikke :hug: .
Hier ook doodsbang voor spinnen. Droom er ook weleens over en dan slaap ik de rest van de nacht niet.
Ik had nooit geweten dat die hele grote met z’n 2en waren. Maar sinds een jaar of 6 helaas wel. Dus als ik zo eentje zie ben ik ook als de dood dat de volgende er aan zit te komen.
Oh brrr ik ben ook bang voor spinnen hoor, je bent echt niet de enige. Ik ben gelukkig inmiddels wel zo ver dat ik ze met de stofzuiger zelf durf te vangen. En in het voorjaar ga ik regelmatig met een schep door de tuin om de goed groeiende kruisspinnen te pletten, zodat in de zomer de tuin niet helemaal vol zit met van die gigantische exemplaren.
Verder, wat kun je eraan doen? Je zou therapie kunnen overwegen (tip: EMDR) of net als ik oefenen met de schep en de stofzuiger
Oh ik ben panisch voor spinnen. Ik kom het huis niet in als er een spin zit, heel erg. Ik ga gewoon huilen van angst.
Heb zelf een tijdje therapie gehad maar omdat het niet meer vergoed werd door de verzekering ben ik gestopt. Ik had zoveel behandelingen nodig want ik durf al niet naar een plaatje te kijken…
Een en al herkenning maar geen idee hoe ik er mee om moet gaan :?
Ik ben ook dus doodsbang voor spinnen ( die hele grote ) en die hebben we hier vaak zat in huis zitten. Als het 's avonds in het weekend is, maakt mijn vriend hem dood, doordeweeks moet ik het zelf doen.
Nu hebben we een spuitbus staan, die moet je op de spin richten, dan begint ie eerst hard te lopen en word ie steeds trager. Hij verlamd een soort. En dan kan je hem met papier oppakken , met de stofzuiger, of dood trappen…
Ik weet dat het heel zielig is en dat ze nuttig zijn, maar dan moeten ze maar buiten blijven en niet in me huis komen :oops:
Ik heb het ook niet zo op spinnen… Helaas is mijn vriend ook bang voor spinnen, dus dat schiet niet zo op :lol: Maar met de stofzuiger doet ie dan uiteindelijk nog wel, dus daar moeten we het mee doen hihi. Volgens mij zijn er echt zoveel mensen bang voor spinnen… Tsja, en waarom eigenlijk? Ik weet het niet!
Noekie, ik ben 2 keer gebeten of geprikt door een spin. Ik was altijd al bang maar ik denk dat dat mijn angst nog veel groter heeft gemaakt. Een keer was op vakantie in Frankrijk en 1 keer gewoon in Nederland. Beide keren heb ik een flinke antibiotica kuur gehad en moest ik daarna nog op controle terug omdat de dokter wilde zien hoe het er uiteindelijk uit zag.
Tuurlijk zullen het ook nuttige beestjes zijn maar het nu zie ik door mijn angst echt totaal niet :?