spijkerbroeken stinken vanuit de wasmachine

er is al weleens eerder een topic geweest over was die stinkt na het wassen.

Hier hebben we geen last van.

Alleen bij de spijkerbroeken 9 van de 10 keer dus wel.

Alle andere was komt heerlijk fris uit de machine en als dat hangt te drogen is het ook gewoon lekker… maar als de spijkerbroeken hangen ben ik altijd blij als ze droog zijn en van de lijn kunnen.

Het maakt niet uit of het nieuwe of oude spijkerbroeken zijn, broeken van mij of mijn man of die van de kids (dacht eerst dat het alleen bij de kinderbroeken met plasongelukje zo was, maar die hebben we al heel lang niet meer gehad, dus die vlieger gaat ook niet op).

Wie lost dit raadsel voor me op?

Misschien omdat spijkerbroeken langer de tijd nodig hebben om te drogen ?

Misschien proberen om op de verwarming te drogen, of droger als je die hebt.

Heb eigenlijk nooit last van stinkende was :think: .

Spijkerbroeken gaan hier ook gewoon aan de lijn en niet in de droger.

Ik lees even mee.

Hier heb ik 1 spijkerbroek die ruikt heel chemisch nadat ie gewassen is. Alle andere was die erbij in de machine heeft gezeten heeft er geen last van. Alleen deze spijkerbroek.

Misschien eens proberen om ze niet met wasmiddel te wassen maar met soda en wat azijn. Kan zijn dat doordat spijkerstof heel anders is dan andere soorten stof (stugger en dikker) dat je al heel snel teveel wasmiddel gebruikt.

Ik heb dat probleem ook heel lang gehad en alle huismiddeltjes geprobeerd maar niets hielp. Tot ik onlangs in de aanbieding een fles fleuril zwart en donker kocht :dance: voor de zekerheid nog een beetje wasverzachter erbij en nooit meer stinkende spijkerbroeken. Ik hoop dat het bij jou ook werkt!

ik gebruik het jeanswasmiddel van Robijn en die ruikt heerlijk.

@romata wrote:

Misschien omdat spijkerbroeken langer de tijd nodig hebben om te drogen ?

Misschien proberen om op de verwarming te drogen, of droger als je die hebt.

Het is echt direct al als je de machine opendoet… en dus alleen met spijkerbroeken :think: .

@Jose wrote:
Ik heb dat probleem ook heel lang gehad en alle huismiddeltjes geprobeerd maar niets hielp. Tot ik onlangs in de aanbieding een fles fleuril zwart en donker kocht :dance: voor de zekerheid nog een beetje wasverzachter erbij en nooit meer stinkende spijkerbroeken. Ik hoop dat het bij jou ook werkt!

Wasverzachter gebruiken we niet, maar ik ga een fles Fleuril zwart en donker halen… niet geschoten is altijd mis :thumbup: .

@Maxime wrote:
ik gebruik het jeanswasmiddel van Robijn en die ruikt heerlijk.

Die kan dus ook nog.

We gaan het proberen (spijkerbroeken zijn natuurlijk nu net allemaal net geweest, maar ‘gelukkig’ met 6 man/vrouw in huis en met name de oudste 2 jongens echte spijkerbroeken dragers heb ik vast snel genoeg weer genoeg om te draaien).

Heel herkenbaar, maar bij mij maakt het niet uit wat voor wasmiddel ik gebruik. Heb al verschillende uitgeprobeerd.

Misschien de tip met soda en azijn eens proberen :think:

Wij hebben het bij 1 spijkerbroek van luv, volgens mij ligt het gewoon aan de spijkerbroek en niet aan hoe je wast :think: . Ik leg die spijkerbroek altijd op de verwarming te drogen, zodra ie droog is is de geur nl weg, ook de rest van de was gaat er niet naar ruiken.

ik heb het bij 1 tuniek van mij gehad… 100 keer gewassen, maar geur bleef er in, dus ik heb em maar weggegooid :roll: :roll:

hier ook weleens een rare muffige lucht in de natte gewassen spijkerbroeken, dan was ik ze een paar keer op 60 graden en is het weer een tijd weg.

gr L

Ariel kleurwasmiddel blokjes. Zeker weten geen stank :mrgreen: