Spieren aanspannen.

Ik vraag mij dus af, of ik de enige ben.



Ik kan lopen, zitten en dat soort dingen, maar als het op aanspanning van mijn spieren gaan, bijv je kuit spier spannen en dan ontspannen zonder beweging van je voet, buikspieren gewoon aanspannen enz.

Dat kan ik dus niet hoe hard ik mijn best doe…

Dit kan ik al heel lang niet… en ik vraag mij dus echt af of ik iets verkeerds doe ofzo…

M’n kuitspier aanspannen zonder m’n voet te bewegen lukt me ook niet hoor, heb het net eens geprobeerd. :wink: Ik denk niet dat je je hierom zorgen hoeft te maken. :slight_smile:

Lukt mij wel maar dan krijg ik altijd meteen kramp :?



Maar daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor :slight_smile:

De een kan het wel een ander niet, je kan het je zelf wel leren maar aan de andere kant waarom zou je dat willen :slight_smile:

mijn kuitspier was slechts een voorbeeld, lhet lukt gewoon over het algemeen niet, ook mijn buikspieren niet, boven benen enz. niet…

Kon je het voorheen wel?

Wat soms helpt is volledig te ontspannen, rustig te ademen en dan focusen op de spiergroep die je wil aanspannen.

Ik kan het wel, maar ik heb 18 jaar gedanst en daarmee geleerd ledematen los van elkaar te bewegen. Spieren apart aanspannen gaat daarmee samen.



Maar ook lang niet alle spieren hoor. Ik denk dat het een kwestie is van oefenen als je het graag wil kunnen. Ik zou beginnen met de beweging te maken waarmee je de spier aanspant, en die steeds kleiner te maken.

ik kan dat ook niet, na veel sporten in de sportschool met bv buikspiertrainingen in een groep, lukt het mij nog niet.



Terwijl ik wel degelijk spieren heb.