Spiegelschrift

Emma schrijft sinds kort haar naam in spiegelschrift, alle letters keurig gespiegeld. Ook als ze “net alsof” een verhaaltje schrijft, schrijft ze van rechts naar links.

Heeft iemand van jullie met zijn/haar kind ooit zoiets gehad? Ze kan het wel zoals het hoort…

En o ja, ze is rechtshandig.

Bedankt alvast, groetjes Pauline

Grappig, bij mijn dochter in de klas zit een meisje die schrijft haar naam ook in spiegelbeeld én achterstevoren (van rechts naar links); maar zij is linkshandig en dan is het ‘logisch’ werd verteld.

Maar Emma kan dus wel ‘normaal’ haar eigen naam schrijven, 't is pas sinds kort dat ze dit in spiegelbeeld doet? Misschien afgekeken bij een klasgenootje?

Ja, ze doet het pas sinds kort. En haar hele naam is dan gespiegeld, dus van rechts naar links en de letters in spiegelbeeld. Inderdaad zoals een linkshandige het zou doen. Vind het op zich wel knap van haar :mrgreen: , maar ik snap niet zo goed waarom ze dit opeens doet.

ze is jong dus zou nog kunnen veranderen

maar zou kunnen dat ze dislectie heeft

heb niet zoveel verstand van ontwikkelingen op die leeftijd en schrijven

het zou idd op dyslecxie kunnen wijzen… maar dat is echt niet zeker hoor!

op school zullen ze het extra in de gaten houden.

veel kindjes doen dat…

(vertelde de Juf aan mij)

Komt vanzelf wel weer goed!

@Paultje wrote:

Emma schrijft sinds kort haar naam in spiegelschrift, alle letters keurig gespiegeld. Ook als ze “net alsof” een verhaaltje schrijft, schrijft ze van rechts naar links.

Heeft iemand van jullie met zijn/haar kind ooit zoiets gehad? Ze kan het wel zoals het hoort…

En o ja, ze is rechtshandig.

Bedankt alvast, groetjes Pauline

hoi,

dit is een fase die hoort bij de ontwikkeling van het schrijven. Het komt vanzelf goed!

Ik deed hetzelfde maar ik ben dan ook linkshandig.

mijn oudste deed dit ook op die leeftijd en nu een oppaskindje van mij ook

de juf op de kleuterschool gaf idd ook aan dat het heel normaal is en dat het gewoon een fase is en dat het nergens op hoeft te wijzen

Rhodé doet precies hetzelfde.

Heb ook wel even nagevraagd aan de juf of dat wel ‘normaal’ was :wink: .

Ik had het namelijk nog nooit gezien!

Het is dus volkomen normaal. :lol: Het ziet er ook nog eens kunstig uit vind ik! Probeer het maar eens 8)

Dat klink wel geruststellend. Ik maakte me ook geen zorgen maar vind het wel apart. En als je het zelf probeert is het inderdaad nog best lastig.

he herkenbaar, wordt hier ook gedaan met een aantal letters.

Probleem hier is alleen dat hij het dan echt niet meer weet en wel ziet dat het niet hoort. De perfectionist in hem wordt dan echt heel boos…

we proberen maar uit te leggen dat het al hardstikke goed is en dat hij pas in groep 3 hoeft te kunnen schrijven…

soms zit hij wel een heel vel vol te oefenen.

natas

Ja, inderdaad; is een hele normale stap in de schrijfontwikkeling :thumbup: !

En knap eigenlijk, hè :mrgreen: ? Zou het zelf niet kunnen…

Onze Nathalie schrijft ook letters en cijfers in spiegelbeeld, niet altijd maar wel geregeld.

Ze is overigens linkshandig.

Hier worden woorden op een hele kunstige manier geschreven.

In 1 woord staan ze soms in spiegelbeeld, maar de letters staan soms ook ondersteboven :mrgreen:

Komt allemaal weer goed zeggen ze :thumbup: