spiegelreflexcamera

Wij willen een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen maar waar moeten we opletten bij de aankoop??

En wat zijn jullie ervaringen met deze camera???

Alvast bedankt!!

Liefs Nathalie en Wessel

Een digitale of een analoge?

digitale

Dan kan ik je helaas niet helpen…

Ik wil mijn analoge ooit inruilen voor een digitale…

ohhh hahah ik dacht die komt me toch met een berg informatie!!!

Liefs

:mrgreen: tja…voor een analoge wel…

Maar er zijn vast een heleboel dames hier die je wel kunnen helpen en ik lees gewoon lekker mee!

Ik kom weleens op het Fotovisie forum, daar heb je veel tips en trucs.

Ik heb een Olympus E-500, met 28-180mm lens,vind het wel een goede camera. En ook makkelijk dat je groothoek en telelens in 1 objectief hebt!

Canon bijv. leverd in een pakket dan 2 objectieven, en moet je dus wisselen met lenzen. (je kan natuurlijk altijd een andere lens kopen, maar dan ben je veel duurder uit)

Je kan ook revieuws lezen op “kieskeurig.nl” Veel succes, met je keuze.

De mijne heb ik gekocht bij C(K?)amera-express.nl

ik ga, als ik genoeg gespaard heb, voor de sony A100

die heeft ingebouwde stabilisatie,

dus dan hoef je niet van die dure lenzen (met stabilisatie) te kopen!

Hai,

ik zou in eerste instantie kijken naar wat je wilt fotograferen. Ik vind het zelf erg leuk om ook onweer te fotograferen en leuke trucjes in het donker uit te halen, dus ik wilde er bijvoorbeeld graag een bulb-stand op hebben (een stand dat je de sluiter net zo lang open kan laten staan als jij wilt). Ik heb zelf een Nikon (D-50). Ben je al wat bedreven in het fotograferen, dan is zoiets erg leuk (D-70, D-100 evt.). Maar mocht je er nog niet zoveel vanaf weten dan is de Nikon D-40 ook een mooi toestel. Hier zit namelijk een soort hulpfunctie op bij het fotograferen. Ik vind dat Nikon erg mooie foto’s maakt :thumbup: Nou zou een Canon liefhebber dit misschien helemaal tegenspreken, maarja…zo heeft iedereen die fotografeert zijn/haar eigen merk.

Ikzelf mag graag een toestel hebben waarbij ik zelf de lens kan verwisselen. Groothoeklens, Telelens, Makrolens etc. Dan zou ik dus een toelstel kiezen waarbij je een ‘‘losse’’ lens hebt. Nadeel hiervan is dat je last kunt krijgen van stofjes.

Ook is het handig om te kijken of er een voetje opzit zodat je er een externe flitser op kunt zetten. Heb ik inmiddels ook en vind het geweldig. Geen rode ogen meer, ideaal :thumbup: Nou moet ik zeggen dat je bij niet alle toestellen last hebt van rode ogen, maar Nikon heeft het wel. Komt misschien ook door het grote bereik flits, ik weet het niet. Dus dat heeft weer een voor- maar ook een nadeel.

Uh…wat ik wel een nadeel vind aan de Nikon D-50, hij kan maar vanaf ISO 200. Een ISO 100 had ik beter gevonden. Ook kan dit toestel raar doen met het tegen de zon in fotograferen (heeft de D-70 ook) al is dit überhaupt niet echt aan te bevelen, maar het kan soms vervelend zijn.

Mocht je nog vragen hebben…shoot!!

X Wen,

Wat zijn je verwachtingen van een spiegelreflex camera?

Ik heb de Canon 350D en ben er zeer tevreden mee.

Ik gebruik deze vooral om foto’s te maken van onze kids en onze katten.

En zowel kinderen als katten blijven nooit even stil zitten voor de camera. :mrgreen:

Verder idd wat verwacht je van een camera en wat wil je ermee (heb je een bepaald doel… vast en zeker Wessel… :lol: )

Hahaa ja idd om foto’s (lees: veel foto’s) van Wessel te maken.

Verder vind ik het leuk om de natuur te fotograveren.

Liefs Nathalie en Wessel

Als Canon liefhebber :mrgreen: raad ik je aan te kijken naar de 400D (nieuwe broertje van de 350D) Canon heeft een paar leuke paketjes waar onderandere de standaard kitlens bij zit (18-55mm) plus een telezoom objectief (55-200). plus je krijgt 80 pleurie geld terug…

Het 2,5" schermpje vind ik een grote plus… alsmede de snelheid…

Maar laat je vooral lekker informeren (bij de betere fotozaken en niet een media markt o.i.d.) vooral de cameras in je hand nemen en kijken hoe hij je ligt… (de ene camera is de andere nog niet).

Weet je wat je wil hebben ga dan snuffelen voor prijzen bij de stunters… (zoals de MM) een goede foto winkel zal je alles laten zien en de “do’s and don’t” vertellen.

Ow en gelijk een goede UV filter voor op je objectief is een goede aanrader … zo hou je je lens mooi schoon en in geval van krasjes is een filtertje 10000x goedkoper dan een nieuw objectiefje :wink:

Verder raad ik je even aan de zoekfunctie hier op kok te gebruiken, er zijn afgelopen maanden al een 2tal goede topics over geweest met veel handige tips!

nog een extra tip, naast alle goede tips die ik al heb gelezen: kijk eens op dpreview.com. is een onafhankelijke site (wel in het engels) met allemaal testrapporten van digitale camera’s. is veel beter dan kieskeurig, want dat zijn consumentenmeningen en dit zijn rapporten van professionele mensen. voor gebruikerservaringen kun je natuurlijk wel kieskeurig gebruiken.

verder heb ik de canon 350d, met 2 kitlenzen en ik ben zeer tevreden. ik heb ook een paar cursussen gevolgd en dat is zeker een aanrader, omdat je dan ook echt leert om alle functies van je camera goed te benutten. als je alleen maar van plan bent om de camera op de automatische stand te zetten dan zou ik je aanraden om geen spiegelreflex te kopen, want dat is dan zonde van het geld.

groetjes Ellen

Loeksel ik heb me suf gezocht naar de andere topics maar ik kan het niet vinden.

Maar ik ga morgen eens op pad voor wat nodige informatie bij de fotozaken hier in het dorp.

Daarna ga ik eens op onderzoek uit wie het goedkoopste is.

Thanx…meer tips en adviezen zijn altijd welkom.

Liefs Nathalie en Wessel

:think: Ik kan ze ook niet meer vinden sjugt en dat waren nog wel zulke goede topics…

volgens mij was dit http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=36221 1 van die topics toch? :think:

succes ermee :mrgreen:

@ladybutterfly wrote:

volgens mij was dit http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=36221 1 van die topics toch? :think:

succes ermee :mrgreen:

jupsss dat was hem :lol:

Joepie de poepie!!!

Thanx, heb hem gelijk even helemaal door gespit.

Liefs Nathalie

nou ik heb em gekocht hoor!!!

mijn eerste spiegelreflex.

het is de Canon EOS 400d geworden.

ga nu ff de boekjes door spitten en wie weet binnenkort wat foto’s showen hier.

thanx voor de adviezen.

liefs nathalie en wessel