Wellicht is dit onderwerp een keer aan bod geweest, maar kon het zo 1-2-3 niet vinden.
onze oudste wordt eind juni alweer 6 :shock: en wij willen ook gaan speurtochten.
Het wordt waarschijnlijk ook een woensdagmiddag. Mee vanuit school (is vorig jaar erg goed bevallen :thumbup: ) en dan met z’n allen wat eten. Vorig jaar waren dit pannenkoeken die ik in de ochtend vast gebakken had, voor dit jaar moeten we dat nog bedenken samen met de jarige.
Daarna idd de cadeautjes. Ik had vorig jaar een fotootje van alle kindjes (dat klinkt heeeeel veel alle haha het waren er 5) en die in een bakje. Kaartje trekken en dat kindje mocht het cadeautje geven. Op deze manier geen ‘gestress’ van kindjes wie als eerste mag etc etc, de gevers vonden het net zo spannend als de krijger.
Dit jaar wil ik daarna dus gaan speurtochten, vorig jaar hadden we allemaal spelletjes met tussendoor ook lekker ruimte om te spelen en eigen initiatief (ze wilden zelf kleuren en hebben bijna een halfuur heerlijk met z’n allen aan tafel gezeten met een grote bak stiften tussen ze in).
Wij houden het waarschijnlijk lekker simpel met lintjes in bomen/struiken en dan onderweg opdrachtjes alla hinkelen (stoepkrijt mee, zelf daar tekenen en dan hinkelen maar), (flessen) voetballen op het veldje dat we tegenkomen etc etc.
Onderweg probeer ik uit te kienen rond een bepaalde tijd bij een vriendin in de buurt te zijn. Daar vantevoren vast wat lekkers achter laten of ijsjes ofzo, die kunnen ze dan opeten in de speeltuin daar voor de deur… ja komt vast goed :thumbup:
Ja, ik wil dit jaar ook weer een speurtochtje doen.
Even bedenken nog hoe en wat want Th (wordt halverwege juni 6!) wil of een ridderfeest of een idianenparty. Maar we hebben een ideaal bosje achter ons huis, precies goed voor een speurtocht!
Hahaha ik zie dat je dochter op dezelfde dag jarig is als mijn zoon, maar dan een jaartje later! :mrgreen:
:thumbup: Marite,
Grappig ja
Ik vroeg me echter af hoe je een speurtocht voor meisjes va 5 in lkeer draait. Wat doe je dan tijdens de tocht en moet er alrijd een einddoel in de zin van een schat zijn.
Weet iemand waar ik foto puzzel kan laten maken met grote legstukjes, zeg maar van doosnee ca 10 -15 cm??