sperziebonen

Hoi Hoi,

Ik heb vanmorgen sperziebonen gekocht op de markt om vanavond met aardappels te eten, alleen nu komt de buurman met een hele lading sperziebonen aan… ik heb ze dus nu zeg maar voor een week lang…

heeft iemand nog lekkere recepten met sperziebonen?

en zou ik ze eventueel in kunnen vriezen?

Kijk eens op de ah site. :wink:

je kunt ze gewoon doppen en dan invriezen als je ze dan wilt gebruiken moet je ze gelijk vanuit de vriezer in de pan met kokend water doen dan blijven de bonen lekker

boontjes kan bij een bertolli recept, volgens mij kipfilet a la toscana.

En na al deze recepten ook nog een keer sambal goreng boontjes (Indische hete boontjes).

Lekker met witte rijst en een een vleesgerecht (bijv rendang of babi ketjap)

Je kan kant en klare boemboe halen van bijv conimex of je maakt het zelf.

Als je recept wil gil even dan zal ik het voor je opzoeken of opschrijven.

Ik vind het namelijk moeilijk om mijn recepten op te schrijven, omdat ik niet precies de afmetingen weet van alle kruiden.

Ik kook altijd op gevoel.

Als je nog nooit Indisch het gekookt dan kan je daar natuurlijk niet heel erg veel mee.

Spercieboontjes Saté, is een pakje van Maggi, erg lekker.

Sperciebonen even voorkoken. En daarna in de wok een ui fruiten en blokjes ham bakken.

Daarna sperciebonen toevoegen en meebakken. Lekker met aardappelen of aardappelpuree!

Koude pasta salade met tonijn, rood uitje, scheutje olijf olie, sap van een citroen en natuurlijk sperziebonen. Daan bestrooien met kerrie poeder.

sajoer boontjes ( conimex verkoopt van die bakjes met sajoerboontjes pasta) gewoon even de kook erover, en dan met dat spul in de wok…echt zoooooo lekker

@kristalkindje wrote:

sajoer boontjes ( conimex verkoopt van die bakjes met sajoerboontjes pasta) gewoon even de kook erover, en dan met dat spul in de wok…echt zoooooo lekker

die heb ik dus net gehaald… gaan we morgen proberen…

dank jullie voor de tips… :-*

@oessie wrote:

@kristalkindje wrote:

die heb ik dus net gehaald… gaan we morgen proberen…

dank jullie voor de tips… :-*

Dat wilde ik dus ook zeggen maar ik zie dat je het net gehaald hebt :thumbup: Eet smakelijk! (eigenlijk een overbodig berichtje dus :lol: )

wat ik gewoon heel erg lekker vind en de rest hier in huis ook, stuk of 5 a 6 boontjes bij elkaar en dan een plakje bacon of katenspek erom heen.

Boontjes wel ff kort de kook erover en dan dus plakje vleeswaar erom heen en dan ff in de oven heerlijk vinden wij dat.

hmmm jaaa das ook lekker…maar past ff niet in mn dieet haha…

maarre ben wel op een idee gekomen door deze topic, ze waren namelijk in de aanbieding bij de appie heyn, wij eten ze vandaag dus ook, maar dan gewoon op zn ouderwets, aardappeltjes met jus en spercieboontjes met een beetje nootmuskaat , peper en een snufje zout

enne een biefstukje erbij…kwijl

@Flier wrote:

Spercieboontjes Saté, is een pakje van Maggi, erg lekker.

Hier heb je ook een jachtpannetje van, met hamlappen ook erg lekker.

@kristalkindje wrote:

Idd :thumbup: hebben we vandaag gegeten!!! :drool:

Tonijnschotel uit de oven, van aardappelen (iets voorgekookt en dan in schijfjes) tonijn uiteraard, pindasaus, ui en sperzieboontjes. Kan ook nog paprika bij in want dat zit er in het oorspronkelijke recept. In laagjes opbouwen, dan nog even de oven in om de aardappelen en boontjes te garen. Voor een lekkere bovenkant wat beschuitkruim en blokjes boter. Jummie maar vult wel als een gek. :angel:

zo dat klinkt ook erg lekker… :drool:

wat voor tonijn gebruik je dan? uit blik of vers?

Ik vind uit blik het lekkerste. Dan de variant (oh hoe ongezond 8) ) op olie ipv waterbasis anders wordt het geheel te droog naar mijn smaak. Als je wat op de lijn wilt letten is dit recept niet aan te raden. :lol: Vind het een heerlijk recept om ‘restjes’ op te maken. Je kunt er allerlei (milde) groentesoorten doorheen doen, een uitje heeft bijna iedereen wel liggen, aardappelen kun je relatief makkelijk 1 x wat meer koken als je de vastkokende soort hebt gebruikt bij een kruimige een deel in een tweede pan korter koken dat doe ik iig want ik krijg anders de aardappelen niet snel genoeg op en dan groeien ze me de zak vanzelf uit. :oops: Dus 1 x koken kan ik 3 x van eten, 1 x gekookt, 1 x opgebakken, en 1 x voor een ovenschotel. Je begrijpt al dat het hier een soort huishouden van Steen is en koken mijn grootste hobby. :liar:

Bonen invriezen vind ik persoonlijk niet zo lekker. Ze worden daar toch wat zompig van. Rauw invriezen is de beste oplossing, maar zeker niet gekookt.

Er zijn ook wel ovenschotels (dacht van Maggi) waar boontjes aan toegevoegd kunnen worden.

Zelf vind ik Thaise curry met kip, sperziebonen en kokosmelk heerlijk!

Oja, Roti is voor deze ene keer :wink: ook prima te eten met sperziebonen ipv kouseband.