Spellingsadvies...

Wij overwegen om ons kindje als het een meisje is Sophie/Sofie te noemen, maar nu twijfel ik aan de spelling.

Wat zou jij kiezen?

Ik vind de spelling van Sophie mooier en heb daar dus ook voor gestemd

Bij Sophie ligt de klemtoon meer bij het SO stukje en bij Sofie meer bij het Fie stukje vind ik. Ik zou voor Sofie gaan denk ik.

Ik ging ook voor Sofie, vind ik leuker gespeld.

Ik vind Sofie leuker.

Ik vind Sophie leuker :thumbup:

als wij een meisje zouden krijgen zou ons kindje ook Sofie heten. :inlove:

Ik wilde Sophie, maar manlief wilde Sofie. uiteindelijk heeft hij gewonnen :mrgreen: en kregen we een jongen :inlove: :mrgreen:

Van ons word je ook niet wijzer :lol: :lol:

@cees77 wrote:

maar het is sowieso een heel persoonlijke keuze. Zou me dan ook niet zo veel aantrekken van dit polletje en gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vindt :angel:

(ik vind wel een verschil in de namen zitten, maar lastig om uit te leggen. Ik vind Sophie wat ‘deftiger’, sofie wat losser…)

Ik zou ook voor Sofie gaan :thumbup:

@fiep klophout wrote:

@cees77 wrote:

maar het is sowieso een heel persoonlijke keuze. Zou me dan ook niet zo veel aantrekken van dit polletje en gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vindt :angel:

(ik vind wel een verschil in de namen zitten, maar lastig om uit te leggen. Ik vind Sophie wat ‘deftiger’, sofie wat losser…)

haha juist.

Ik vind Sofie de vrijere versie van Sophie.

Bij Sophie zie ik een heel ander kind voor me dan bij Sofie.

Terwijl ik in de uitspraak geen verschil hoor.

Sophie :slight_smile:

Bij Sophie spreek ik dat uit als So-FIE… met meer kracht op het Fie en bij sofie, zeg ik het meer als in sofi nummer… dan klinkt het meer als soo-vie…

Persoonlijk vind ik Sofie leuker, maar dat is echt persoonlijk want over smaak valt zelden te twisten

Sofie (komt wat mij betreft minder vaak voor)

Ik zou ook voor Sofie gaan. Vind het vlotter staan.

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Nog helemaal niet over nagedacht om te kijken wat vaker voor komt :oops:

En dat terwijl ik dat anders altijd doe.

Lijkt wel zwanger :lol:

Heb ook nog een reactie gekregen van iemand die Sofhie heet, dat is helemaal apart.

Ik persoonlijk vind Sofie leuker staan.

(maar ja kijk naar mijn onderschrift…Stein ook lekker eigenwijs geschreven) :mrgreen:

Sofie staat wat moderner

Sophie is meer klassiek vind ik

Ligt denk ik aan hoe jezelf bent.

Ik zie Sofie steeds meer voorkomen bij jongere gezinnen die nog heel veel voor zich hebben. Dus jong in de zin van (20-25),

Sophie ziet er toch ‘Deftig’ uit in uitspraak merk ik geen verschil.

Ik vind Sophie mooier.

Ik zou voor Sophie gaan, maar dat is puur eigen associatie, want dat is mijn eigen naam