spelletjes

Wat is een leuk spel voor en peuter van bijna 3,5 jaar?

Hij doet graag spellen en puzzels. We doen al kleurentorentje, memory, bambino loco en een versimpelde versie van mens-erger-je-niet. Maar ik wil de spellenkast een beetje uitbereiden. Maar wat is echt een leuk (gezelschaps)spel om samen te doen?

dit was geloof ik eerste spelletje dat ik met zoonlief speelde. wie de grootste hond oplegt, mag de kaarten hebben.

en als ie íéts ouder is natuurlijk:

jakkiebak kippekak
(ik zal um eens een keer niet noemen in een spelletjes-topic....(terwijl het hier niet eens zo heel veel gespeeld wordt....maar wij hebben ook te veel concurrentie))

We komen hier ook nog niet verder dan memorie, loco en domino met plaatjes. Tot nu toe voldoende, maar ik blijf hier ook kijken voor tips :smiley:

Wij spelen hier ook het boodschappenspel, erg leuk! :smiley:

Of het spel van bobo, huisje boompje beestje, vier op een rij, scramble, mens-erger-je-niet, knappe koppen

Koetje Boe is leuk op die leeftijd :thumbup:

memory

Hondje Waf

Ik ben vandaag even in de winkel gaan kijken. Het is jumbolino geworden van de biba-boerderij. Hij heeft het vandaag gedaan en vond het erg leuk. Ook heb ik nog een dora-spelletje meegenomen, want dat was afgeprijsd. Maar dat krijgt hij later nog wel een keer. Koetje Boe heb ik ook zien staan, maar viel buiten budget. Dobbelkabouters ziet er erg leuk uit, maar heb ik niet gezien in de winkel.

Nieuwe suggesties blijven welkom :thumbup:

inmiddels na 7 jaar een aardige voorraad spelletjes, michel speelt dagelijks het liefst spelletjes. Wat hij leuk vind…

Vallende aapjes (soort mikado, ze moeten er om de beurt aan de hand van een dobbelsteen die bepaald welke kleur een stokje uit trekken en dan maar hopen dat er zo weinig mogelijk apen naar beneden tuimelen.) Het is zwaar favoriet en soms vind hij het ook leuk om juist zoveel mogelijk apen te laten vallen… :mrgreen:

Memorie, in vele varianten. Mooiste vis van de zee variant en een houten memorie vind hij erg leuk.

Domino met verschillende structuren, dan moet je kijken en voelen welke tegen elkaar aan kunnen.

Halli Galli Junior

Kwartet, nijntje kwartet vind hij leuk.

Mens erger je niet, dan help ik nog wel met goed tellen en zetten, maar hij vind het wel erg leuk.

Slangen en Ladders.

Stef stuntpiloot… hij vind het helemaal geweldig om op de hendel te meppen en is zo alert dat hij vaak nog wint ook… :mrgreen:

Bobo Dobbelpret is ook leuk. :slight_smile:

Poepie Knor:

en het Kikkerspel: