spelletjes voor........

Jill houd van uitdagingen en wil meer dan ze kan…

haar naam kan ze lezen welke letters er bij horen…of andere woorden

ze heeft loco dat vindt ze leuk,

maar wat zou nog meer leuk zijn

disney laptop heeft ze al…

Wij hebben afgelopen zondag op de rommelmarkt memory van dick bruna gekocht voor Rhodé. Ze vind het echt geweldig!!! Is heel fanatiek, en kan ook echt de goede plaatsje terug vinden :shock: (ik leg 14 kaartjes neer…niet het hele spel, want dat is nog iets teveel van het goede)

Ook de toren van pisa is een succes en een heel simpel maar toch leuk spelletje is 'hup, nijntje hop! dan moeten ze met dobbelstenen gooien, en het kleurtje dat erop komt mag een stapje doen…totdat ze bij de finish zijn (geen verliezers of winnaars, want de poppetjes zijn voor iedereen)

Deze spelletjes hebben we alledrie gekocht op de rommelmarkt, maar de toren van pisa en memory is volgens mij altijd te koop.

Ik vindt dat ze bij de Hema wel leuke dingen hebben op educatief gebied.

Hier ook een leergierig jongetje, kan al tot 20 tellen en daadwerkelijk tot 5. Kent ook al 2 letters van zijn naam etc. Dus ik snap wel wat je bedoelt, je wilt ze een beetje extra uitdaging geven dan he?

Leuke puzzelspelletjes, hier 1 met dobbelsteen, zo leren ze tellen en dan moeten ze bv. alle puzzelstukjes met een 1 zoeken etc.

Jumbo heeft een koffertje met aan de ene zijde een olifant en in de andere zijde wel 30 kaarten.

Vb. van 1 kaart:

bij, hond, kip,poes, konijn. verschillende soorten eten en dan moeten ze kijken wat bij wat hoort, dus de bij eet van de bloem. De olifant zetten ze op de bloem en als het goed is gaat zijn slurf vooruit en trompettert hij, is het fout, maakt hij een beetje een zielig geluid.

De kaarten zijn heel wisselend van onderwerp, wel veel met dieren.

Ik heb het zelf niet maar mijn schoonzusje, en mijn zoontje vondt het 2 maanden terug echt helemaal geweldig. Soms nog echt te moeilijk voor hem.

Weet niet waar het te koop is want ik wil het zelf ook heel graag hebben.

Natas

@natas1 wrote:

Jumbo heeft een koffertje met aan de ene zijde een olifant en in de andere zijde wel 30 kaarten.

Vb. van 1 kaart:

bij, hond, kip,poes, konijn. verschillende soorten eten en dan moeten ze kijken wat bij wat hoort, dus de bij eet van de bloem. De olifant zetten ze op de bloem en als het goed is gaat zijn slurf vooruit en trompettert hij, is het fout, maakt hij een beetje een zielig geluid.

De kaarten zijn heel wisselend van onderwerp, wel veel met dieren.

Ik heb het zelf niet maar mijn schoonzusje, en mijn zoontje vondt het 2 maanden terug echt helemaal geweldig. Soms nog echt te moeilijk voor hem.

Weet niet waar het te koop is want ik wil het zelf ook heel graag hebben.

Natas

Dat klinkt leuk zeg! Ik ga toch even googlen. Denk dat Rhodé dat echt hardstikke leuk vind.

Ik kan het helaas niet vinden met google, ga mijn schoonzusje nog eens vragen of het een naam heeft…

Heb ook mp enzo al afgestruind, maar dan vindt ik het zelfde idee met leren lezen,rekenen enzo maar niet met die olifant.

Op mp staat wel zoiets met een olifant te koop trouwens maar dat is veel kleiner dan wat ik bedoel…

foto’s volgen voldende maand als ik daar weer ben maar als iemand het eerder weet dan :thumbup:

natas

Ik was ook nieuwsgierig en heb even gekeken op de site van Jumbo.

Dan even bij kinderspelletjes kijken.

Hij staat hier ook op het lijstje!

Ik heb electromini, dat is ook met zo’n olifantje en dan moet je 2 kaartjes bij elkaar zoeken die bij elkaar horen. Verbanden leggen en kleuren staan centraal.

Nancy vind het spelletje niet leuk, ze doet liever domino of memory…echt iets wat je met z’n 2en moet doen.

Stein kan ook de dingen die jij opnoemt die jill kan. En stein vind electro erg leuk en uitdagend genoeg.

Kan je de loco niet utidagender maken? Anne heeft boekjes van kindjes van 4-5 jaar en dat gaat nu nog goed. Ook ‘rekent’ ze al. Dat zijn dingen die we dan maar in het dagelijks leven inpassen, zoals: je hebt nu 2 snoepjes, als je er 1 bij krijgt, hoeveel snoepjes heb je dan?

Anne is haar tijd ook vooruit en het is telkens zoeken naar dingen die uitdagend genoeg voor haar zijn en dat is moeilijk. Ze mag ook wel aan de pc, maar niet meer dan een half uur per dag.

Dus verder lees ik mee en hopenlijk kom ik dingen tegendie ik ook voor Anne kan gebruiken.

Van iemand anders heb ik Castle Logic als tip gekregen. Ik ken het zelf niet, maar het schijnt erg leuk te zijn.

memory… hebben we al een tijdje vindt ze wel leuk en kan ze goed

electro hebben we ook…is ze snel op uitgekeken want kan ze goed

ik wil niet opscheppen, maar veel dingen voor haar leeftijd is te makkelijk voor haar…

we hebben een V techt vsmile voor haar gekocht… Met Dora spel en dat vind ze geweldig…

Jill is een kind die veel uitdaging nodig heeft…

@nijntje wrote:

memory… hebben we al een tijdje vindt ze wel leuk en kan ze goed

electro hebben we ook…is ze snel op uitgekeken want kan ze goed

ik wil niet opscheppen, maar veel dingen voor haar leeftijd is te makkelijk voor haar…

we hebben een V techt vsmile voor haar gekocht… Met Dora spel en dat vind ze geweldig…

Jill is een kind die veel uitdaging nodig heeft…

Anne ook, dus krijgt ze spullen voor oudere kindjes. Waarom probeer je die loco niet voor oudere kinderen? Dat is weer ene beetje uitdaging.

@Gerry wrote:

Van iemand anders heb ik Castle Logic als tip gekregen. Ik ken het zelf niet, maar het schijnt erg leuk te zijn.

Heb het zien staan in de winkel en het zag er leuk uit! Soort nabouwen aan de hand van een plaatje.