Spelletjes om te doen met peuters

Hoi,



Weten jullie nog leuke spelletjes die je kan doen met een groepje peuters?



Alvast bedankt!

liedjes zingen, een muziek doosje verstoppen en dan omstebeurt zoeken waar het ligt. muziek maken met bijvb zelf gemaakte instumenten(toilet rol met rijst).

ik ga nog even verder denken…

Thanx! Die van dat muziekdoosje vind ik trouwens wel een erg leuke!



Ik ga morgen op de speelzaal met de kids een spelletje spelen vandaar dat ik leuke ideeen zoek. Zelf had ik de zevensprong en een aardappel op een lepel in gedachte, maar dat vind ik zo ‘gewoontjes’.

Iemand anders nog ideeen?

he vaak vinden peuters het gewoon leuk om rond te rennen…maar daar heb jij niets aan natuurlijk…liedjes zingen met daarbij bewegingen doen is vaak ook erg populair…

maar merk aan Sanne dat het niet allemaal gedwongen moet zijn …ze zijn nog zo lekker onbezonnen…

  • Met een bal overgooien/rollen.
  • Samen gaan dansen of aerobics of zo - Laura vindt het altijd leuk als ik haar instructies geef die ze moet opvolgen, zoals ‘handen omhoog’, ‘heel hard stampen’, dat soort dingen (en ze is dan zo trots als ze het goed doet.
  • Oh ja, en ‘limbodansen’ doen we ook! Zo grappig.
  • De kabouterdans van kabouter Plop.
  • Buiten? Dan met stoepkrijt een hinkelpad tekenen, of een paar grote cirkels, en dan van de ene naar de andere cirkel springen (kun je binnen ook wel doen met hoepels). Dan kun je een heel parcours uitzetten. Ergens onderdoor, ergens overheen (door een grote kartonnen doos heen als tunnel bijvoorbeeld)

schipper mag ik overvaren

jan huigen in de ton

we maken een kringetje van jongens en van meisjes

zakdoek leggen :mrgreen:

ken je het boek wij gaan op berejacht?

dat lezen maar dan met d ekinderen de bewegingen doen



of gewoon een verhaaltje uitvoeren, we sluipen door het bos, rennen weg voor een slang, kruigpen onder een tak door etc

Geweldig boek wij gaan op berenjacht.

Op internet kan je daar ook een liedje over vinden geloof ik of een gedicht, waarbij je de bewegingen goed samen kan uitvoeren.

ooit gedaan met een kleuterklas.

ik heb het gedaan met peuters, kleuters en zelfs met kids van een jaar of 10 hihi