spelletje dobbelsteen

Hoi, wij vieren altijd met mijn fam sint, kerst en oud en nieuw in een, we doen dus altijd surprises met oud en nieuw. Dit jaar willen we het anders doen. We willen namelijk het spelletje doen met de dobbelsteen, we hebben al opdracht gegeven :wink: tot het kopen van kleine, leuke, grappige, mooie cadeautjes alleen weten we nog steeds niet hoe het spel precies gaat. Ik heb het zelf ooit in een ver verleden wel gespeeld en weet dus dat elk getal ergens voor staat, maar waar voor??



Wie wil mij helpen???

Je kunt bij dit spel je eigen spelregels samenstellen :mrgreen:



Wij hebben het met het team op school laatst ook gespeeld. Er stond een toren van Jenga gebouwd.

nr 1: een cadeautje van de stapel pakken en uitpakken

nr 2: 1 plaats naar links

nr 3: 2 plaatsen naar rechts

nr 4: een cadeautje weggeven

nr 5: pak een steen uit de toren (als de toren omvalt, moet je al je cadeautjes inleveren)

nr 6: een cadeautje van de stapel pakken en uitpakken



Als de stapel leeg is, of als het je lang genoeg geduurd heeft, kun je de spelregels aanpassen. Nr 1 wordt dan bijvoorbeeld: ruil van plaats met iemand anders (de cadeaus blijven dus liggen!). Nr 5. wordt: neem een cadeautje bij iemand anders weg.



Het spel is zo leuk als je het zelf maakt :lol:

Leuk! Dat deden we vroeger altijd. Echt lachen hoor.

Iedereen moest de horloge afdoen en over de klok werd een handdoek gehangen. We zetten de eierwekker op 1 uur.

Alle cadeaus werden bijelkaar gelegd. Dan begonnen we met het dobbelen. Als je een 6 gooide mocht je een cadeau (weg)pakken (bij de eerste keer meteen uitpakken). Bij een 1 moet/mag je een cadeau ruilen met iemand anders. Als de uur voorbij is mag je je cadeaus die je nu in je bezit hebt houden.

We kochten echt maffe dingen als cadeaus. Bijv. 1/5 lot, hele lelijke beeld, tijdschrift, zak spekkies, mok, kaars, kookboekje etc. Erg leuk als een aantal mensen een zelfde cadeau erg graag willen hebben.

Zooo leuk en gezellig!

Hihi kijk eens bij topic "spel"zus!!! :lol:

Is errug leuk om te doen! Veel plezier alvast. Laatst stond er een voorbeeldspel op de site van Kruidvat (welliswaar voor sinterklaas, maar dat maakt niet uit) Ik heb dat gedownload en als je wilt kan ik het je wel PB-en?

Kijk anders hier eens: Dobbelspel

@ Tedski: ja da’s hetzelfde! :thumbup: (Heb 'm meteen aan m’n favorieten toegevoegd 8) )