Spelen wat is dat?

Wat heerlijk om te lezen Cell en Gab!

Tis geen leedvermaak ( oké, stiekem een beetje :wink:) maar ook hier de koekbrij op de vloer, fruitzakjes kun je uitsmeren over de tv ( Bob wilde ook een beetje) en soepstengels verpulveren zo prachtig boven de honde-waterbak.

Alle wieltjes van auto’s die eraf kunnen zijn eraf. Zelfs de wielen die er niet afkunnen trouwens :mrgreen: En dan idd de vraag of mama het reservewiel erop kan zetten :lol: Helaas…

meiden, ik heb ontzettend moeten lachen toen ik jullie verhaal las maar ook echt diep respect voor hoe jullie hier mee omgaan.

ik zou van dit gedrag echt knetter worden en het heel zwaar krijgen om mijn verwachtingen bij te stellen. dat ligt aan mij en niet aan het kind, dat weet ik, maar toch…petje af! :clap:

@Cell wrote:

Weet je waar een rauwer als kind erggggg goed voor is…

Inventief leren denken en je verwachtingen bijstellen.

Hij is gek op dvd’s… om er mee te gooien en smijten.

Inplaats van steeds vloeken als hij weer eens een duur dvdtje met bob de bouwer ofzo te pakken had… hebben we ze nu in zo’n auto cd hoes waar je 30 cd’s in kwijt kan gedaan en die staat hoog op de boekenplank.

Ik denk er echt aan om een dvd na afspelen meteen te verwijderen en de speler leeg achter te laten.

En Mies heeft een eigen laatje waar we dus een zooi lege opneem cd’s van de action (kwaliteit flutmevessie) hebben beplakt met een logo waar hij van houd (thomas, bob enz) en daar mag hij mee slepen, spelen, smijten enz.

gemiddeld verdwijnen er 2 door midden gebroken in de kliko.

Maar goed… das beter dan de " echte"

En hij vind kleien dus geweldig, maar eet het dan ook op.

Dus nu maak ik vaak koekjesdeeg zonder ei (ivm salmonella) en dat kleur ik dan met voedselkleurstof. Daar kleid hij mee, als hij het opeet is er geen man over boord.

En 2x per week krijgen we reclame.

Dan ga ik met hem aan tafel zitten… kopje koffie erbij, limo voor hem en als ik klaar ben met kijken mag hij scheuren…

ohhh dat vind ie super.

Hij is ook heel lomp en onbenullig in zijn motoriek, maar dat schijnt bij rauwers te horen ook.

Hij kan echt zo kats met zijn neus tegen de muur lopen…

En een beker drinken voller dan de helft betekend geheid een rondje dweilen…

ach ja.

Om gek van te worden en je bent er gewoon erggg druk mee.

Maar hij is tegelijkertijd ook de liefste en sociaalste van het stel.

Wil zijn koekjes wel delen, komt kussies geven en vertrouwd er volledig op dat ik alles wat HIJ sloopt wel kan " makuh"

hahahaha

:o

Ik heb ook een rauwer.

Alles wat jullie beschrijven dat is net ofdat jullie het over Yari hebben.

Echt werkelijk alles is herkenbaar.

Ik merk enkel dat Yari sinds een paar maanden ook wel wat meer fantasiespel gaat spelen, komt misschien door de leeftijd?

Enig nadeel is, dat zijn kleine zusje hem zo na gaat doen.

Dat is niet altijd leuk, want zij doet nu dingen die normaal een kind van 2 pas doen.

Hopelijk trekt dat wel weer bij, of niet en is zij ook een rauwer :shifty:

Please not :pray: :lol: :lol:

Nou ik ben blij om te lezen dat ik gelukkig niet de enigste ben! :smiley:

Het raarste is op de PSZ zegt de juf, hij is zooo lief geweest,

hij wil alleen niet lang in de kring zitten.

Het spelen met andere kindjes gaat prima,

maar tim is wel de baas!

Gisterenavond een leuk spelletje gespeeld…

had een kleine zaklamp gekocht, donker gemaakt…

pardon hij is bijna 20 min bezig geweest met dat ding! :inlove:

Elke dag ga ik zeker 30 min fietsen met hem, en even naar het park.

Tim kan goed op zijn driewieler fietsen,

maar ik heb wel een touw om zijn middel gedaan, :oops:

anders fietst hij mij eruit!

Of gaat hij over de drukke straat…

Ik hoop dan dat hij moe is en rustig tv gaat kijken,

nee, dan komt de gedachte weer…

Ik ga lekker mama pesten… :silenced:

Hahaha Gab herkenbaar hoor… Als Sem goed in zijn vel zit en niet te moe is berg je dan maar. Vooral Jim heeft het zwaar te verduren. Maar echt lekker met iets spelen, nee liever gooien of zo of kwartetspellen vermoorden is ook erg leuk. Puzzels zijn niet om mee te puzzelen: die gooi je op de grond en je doet alsof je er over uitglijdt (gezien op tv) of gewoon door midden breken of net zo lang proppen tot twee stukken die eigenlijk niet in elkaar passen toch passen. Tekenboeken of andere boeken die zijn toch om kapot te scheuren?

@Tante Soesa wrote:

Hahaha Gab herkenbaar hoor… Als Sem goed in zijn vel zit en niet te moe is berg je dan maar. Vooral Jim heeft het zwaar te verduren. Maar echt lekker met iets spelen, nee liever gooien of zo of kwartetspellen vermoorden is ook erg leuk. Puzzels zijn niet om mee te puzzelen: die gooi je op de grond en je doet alsof je er over uitglijdt (gezien op tv) of gewoon door midden breken of net zo lang proppen tot twee stukken die eigenlijk niet in elkaar passen toch passen. Tekenboeken of andere boeken die zijn toch om kapot te scheuren?

Ja idd… volgens mies zijn boekjes ervoor gemaakt om te onderzoeken, niet om te lezen :mrgreen: Hij had zo’n mooi flappen boekje gekregen voor zijn 2e verjaardag…

Ik legde het weg, oma zei… geef het hem joh, is zo leuk… dus ik " dan is het over 3 seconden aan gort" ahhh dat zal wel meevallen.

Oke… wat jij wil :angel: hier miesie, mooi boekje… oh denk mies, leuk, dik karton, heee flapjes, leuk flapjes… zouden die het boekje houden als ik er es flink mee schud… schud schud… grrrrrtttt flapje eraf… ohhh, dat is leuk, werkt dat ook met de andere 5 flapjes? Ja… dat werkt dus ook met de andere 5 flapjes…

Wat heb ik nu… es kijken… dikke lagen karton… hee, daar past mijn nagel wel tussen… peuter peuter… sabbel sabbel… smaken doet het niet, maar nu is het karton wel lekker zacht… ohhh kijk, nu gaat dat laagje er wel af… dat is leuk…

Nouja… zo dus en oke, 3 seconden was wellicht wat overdreven, maar toen oma haar taartje op had en circa 7 minuten later dan ze het had gegeven… was het boekje al overleden, reanimatie met plakband was niet meer mogelijk.

Dat was dus een eervolle papierkliko begravenis voor boekje nummer tig in een goed jaar tijd :lol:

De laatste keer met Peet zijn verjaardaghad ze dus bewust 6 boekjes van samen 1 euro gekocht en ze gaf er maar 3 :angel:

De andere 3 gaf ze aan mij met de mededeling… geef ze maar aan hem als ie door zijn scheur en speurmateriaal heen is :lol: