I.S. speelt nu in de achtertuin. Wij hebben vanuit de huiskamer geen zicht op de tuin omdat daar een slaapkamer tussen zit. Kan wel via de deur met glas de tuin in kijken als ik daar naar toe loop.
Verder kan de tuindeur niet op slot en hebben wij geen schutting maar een paar zielige boompjes staan met een stuk soort van kippengaas er voor tot zo’n 40 cm hoog.
Ben ik nu zo’n muts dat ik dit eng vind? Ik weet dat I.S. niet de tuin uit loopt. Maar onze tuin grenst gelijk aan de steeg. Stel dat er iemand ineens mijn kind meeneemt. Of dat er iets gebeurd en dat ik het niet zie?
Ik vind het een beetje engig. Misschien omdat I.S. weer in een nieuwe fase komt, ik weet het niet.
Maar wat vinden jullie?
Ik zou zeggen: als je het niet prettig vindt, zorg dan voor een schutting en een slot op de tuindeur.
Of is dat niet mogelijk?
Ik zou me er denk ik ook niet zo heel prettig bij voelen, maar zoiets is hier zowieso geen optie, aangezien de hond anders foetsie is .
hm… zou ik mij ook niet erg prettig bij voelen wij hebben hier gelukkig een hoge schutting en vaak speelt Luna buiten terwijl ik de gordijnen nog dicht heb :shifty: :doh:
Hier ook een hoge schuttig en zonder zicht en aan een steeg zou ik me ook niet lekker voelen…
Zou idd dan ook een schutting aanschaffen
Misschien ben ik wel heel erg makkelijk, maar de meiden spelen hier gewoon in de tuin als ik binnen ben en spelen ook om het huis. Ik ga zeker af en toe kijken, maat heb ze niet altijd in het zicht.
Het is een kindvriendelijke buurt, dat wel en we wonen in een wijk. (maar wel gewoon aan een straat met bestemmingsverkeer).
Wel kan ik goed afspraken met ze maken en doen ze iegenlijk geen rare dingen.
Ik ben niet bang voor anderen of dat ze meegenomen worden oid…heb dan ook niet echt een leven hoor…als ik me zoveel zorgen zou maken…
Ik zou het dus eigenlijk een beetje loslaten, maar goed dat hangt natuurlijk ook wel van je kind af.
Tjah, ik zeg altijd volg je gevoel.
Wellicht een idee om inderdaad een schutting te plaatsen aangezien je jongste straks ook in de tuin wil spelen met grote zus.
Ik zou een schutting plaatsen en een slot op de deur. Tegenwoordig lopen er zoveel gekken rond. Straks is je kind weg!
Nee Deb, zou ik ook eng vinden!!!
Gelukkig maar dat jullie het over het algemeen met mij eens zijn. Ja er komen nog schuttingen en een deur, maar ja, voordat dat een keertje staat
Maar het ligt dus niet aan mij gelukkig :mrgreen:
Ik snap het gevoel wel, want dat heb ik zelf als Laura alleen op straat speelt buiten mijn zicht. Het is eng, maar hoort er ook wel een beetje bij op deze leeftijd, wat meer loslaten.
In jouw geval lijkt me dat alleen in de tuin spelen juist een hele goede eerste stap is eigenlijk.
Je kunt mooi testen of ze zich aan de regels houdt (dus dat ze inderdaad niet stiekem ervandoor gaat - de eerste keren misschien wel even vanachter het raam blijven kijken). En op die manier kun je zelf ook langzaam wennen aan het idee.
Als je nu een schutting om je tuin gaat bouwen, stel je dan het probleem niet alleen maar uit? Wanneer laat je haar bijvoorbeeld alleen op straat spelen (ik weet natuurlijk niet hoe kindvriendelijk jullie buurt is, maar Laura speelt toch wel regelmatig alleen buiten)? En hoe voel je je als ze naar school is (zal ook wel per school verschillen, maar bij Laura op school is het schoolplein zeker niet hermetisch afgesloten en de juf kan niet iedereen tegelijk in de gaten houden - dus ook daar vertrouw ik grotendeels op Laura’s eigen zelfstandigheid/gehoorzaamheid om niet weg te lopen)?
Ik bedoel het niet als kritiek hoor, want ik begrijp je gevoel/angst heel goed. Iedere moeder wil natuurlijk haar kind zo goed mogelijk beschermen.
Maar in de praktijk, hoeveel gekken lopen er nou echt rond, en hoe lang denk je je kind binnen de tuin te kunnen houden?
Hier een schutting om de tuin en een tuindeur met aan de bovenkant een grendel. Onze tuin grenst aan een steegje, je kunt zo een parkje inlopen met een hele grote vijver of de straat op. Doodeng, ik moet er niet aan denken dat onze meid ineens de benen zou nemen. Vanuit de huiskamer hebben we zicht op de tuin, dus ik kijk regelmatig wat ze aan het doen is of we zijn ook buiten.