spelen en spelletjes

hallo allemaal

mijn dochtertje is tien maanden oud! :vlinder:

weet er iemand leuke spelletjes of speeltjes om samen of die zei alleen kan doen!

vooral als het regent!

heb het idee dat ze zich snel verveelt als ze alleen speelt, maar mama kan niet constand bij haar zijn!

ps. kruipen of staan doet ze nog niet!

bedankt alvast voor jullie tips :dance:

Hmm… ik ben een beetje verwend met Juul. Hij kon zich best een half uur tevreden doen met een lepeltje of zo’n grote houten lepel. Hij vind het machtig interessant.



Misschien een bak naast haar zetten met speelgoed erin, het is leuk om al het speelgoed uit de bak te halen om het vervolgens weer terug in te doen…



Ik weet het niet, wij hebben niet zo veel speelgoed voor Juul, dus ik weet niet hoe andere ouders het aanpakken…

Hoi,

Jonas is ook bijna 10 maanden.

Hij vermaakt zich vaak goed met een bak speelgoed (groot) die hij dan uit en in de bak kan doen.

Ook ballen zijn in trek (van die zachte die je makkelijk kan pakken en tillen).

Speelgoed met lampjes en geluid vindt hij ook geweldig, daar heb ik nog niet echt veel/leuke van dus als iemand daar nog een goeie tip voor heeft? Verder speelt hij eigenlijk met van alles, het ene vindt hij interessanter dan het andere…

Onze dochter vond boekjes op die leeftijd prachtig, Jonas heeft daar het geduld nog niet altijd voor.

Succes!

PS 10 maanden is trouwens ook wel een leeftijd waarop kinderen soms wat gaan jammeren omdat papa of mama niet in de buurt is…maar ja, ook dat moeten ze leren toch?

In die leeftijd en helemaal toen Tejo begon te tijgeren was dit:



zijn favoriete speelgoed.

Hij bedacht er zelf allemaal spelletjes mee.



En balletjes idd. Bij de prenatal geloof ik, had ik een pakketje met 6 harde balletje waar een beestje (ook kunststof) in zit. Die vond hij ook erg leuk. :think: Hmm, of was dat pas toen hij ook ging tijgeren?



En dingen die muziek maken, dat vind Tejo nog steeds erg geweldig (nu speelt hij ook graag voor dj, alles tegelijkertijd aanhouden) :mrgreen:



Verder zeg ik altijd tegen Tejo waar ik heen ga, als hij mij dan even niet meer ziet.

Nu is het ook drama, want we hebben een open keuken en ongemerkt loop je toch regelmatig door de kamer, naar de keuken etc.

De woonkamer deur doe ik nu ook dicht als ik even snel boven wat moet pakken.

Ik merk nu dat Tejo dat prima vind. Of hij gaat lekker verder spelen of hij speelt in de buurt van de deur (ik kan hem zien door de deur en hij gaat ook netjes opzij als ik de deur voorzichtig opendoe) tot ik weer terug ben.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

bedankt voor al jullie tips :smiley:

sinds kort is ze helemaal weg van een boederij met allerlei dierengeluiden en muziekjes erg leuk! en vermaak ze zich erg goed met een kist vol blokken!

ze kruipt nog niet echt maar schuift op haar buik vooruit en gaat nu haar eigen weg! :slight_smile:

bedankt voor al jullie tips :smiley:

sinds kort is ze helemaal weg van een boederij met allerlei dierengeluiden en muziekjes erg leuk! en vermaak ze zich erg goed met een kist vol blokken!

ze kruipt nog niet echt maar schuift op haar buik vooruit en gaat nu haar eigen weg! :slight_smile: