spel

Wie weet een leuk spel om cadeautjes te verdelen?

We gaan met oud en nieuw een cadeautjes spel doen, maar wie heeft een leuk idee? Ik weet dat er een dobbelspel is, hoe zijn de regels? En zitten daar ook maffe opdrachten bij?

Zijn de cadeautjes voor een vast persoon?

Ik heb wel eens gedaan dat iedereen wat rare cadeautjes kocht voor een paar euro, en dat lag op een hoop.

Als je 1 gooide mocht je een cadeautje voor jezelf kiezen, en als je 6 gooide mocht je een cadeautje voor een ander kiezen.

En dan was er ook iets dat je een cadeautje van iemand af mocht pakken, maar dat weet ik niet meer precies :think:

Zoiets zoek ik dus. De cadeautjes zijn dus niet voor een vast persoon…

wij doen het als volgt:

6 cadeautje pakken (nog niet uitpakken)

5 stoel naar links opschuiven, cadeautjes op zijn plaats laten liggen

4 stoel naar rechts " " " " "

3 cadeau bij rechter buurman afpakken

2 cadeau bij linker buurman afpakken

1 cadeau uitpakken

altijd dolle pret

Je hebt ook het spel MAD, met hele gekke en leuke opdrachten er in verwerkt. Wij deden bij elke goed doorlopende opdracht een kadootje.

De opdrachten varrieeren van ga op je handen zitten en doe een kip na tot ga bij de buren een kopje suiker halen! Maar ook een opdracht van ga met z’n allen een stoel naar rechts! als je geen kadootje hebt kan je er inene 3 hebben!

Ja die lijkt me ook erg leuk, heb jij de spelregels?





Gaat gauw naar google…

Pas the Parcel. Muziekje op, kado rond geven, als de muziek stopt, degene die op dat moment het kado heeft mag eer een laag inpak papier afhalen. Meestal heeft iedere laag een klein kadootje, zodat iedereen wat heeft aan het einde van het spel.



Dat dobbel spel doet me denken aan die Amerikaan die een kras lot had gekocht als een van de kados, en toen een van de buren dat lot won, en veel geld won ermee, was meneer minder tevreden. :lol: