ik zit vast bij avontuur 2 de boekenlijst vraag 34 iemand een tip
twee tips… offu drie denk ik
schrijf de jaartallen allemaal onder elkaar op en pas je optelkunsten toe. Wat daar uit komt pas je op de titels toe…
De dolle dreuzel is iets te dol geweest, die moet een jaartje minder!!!
Na de eerste 1450(ben ff de titel kwijt) hoort er eigenlijk nog een dolle dreuzel met het jaartje minder…
als het niet lukt, zeg het maar!!!
hmm dus ik moet alle jaartallen bij elkaar optellen? of snap ik hem niet helemaal
dat onder elkaar zetten zorgt er voor dat je de zin die er uit komt makkelijker kunt lezen… elk boek met jaartal zorgt voor een letter…!!!
ik snap er geen jota meer van,
bijv:de dolle dreuzel 1520, daarkomt 8 uit of 26 letter h of z
zit ik in de goede richting
Ik zit bij vraag 3 al helemaal vast :oops:
Wie helpt??
lieve rivella… bij welke hpa?? 1 of 2?
Deeltje 1 :oops:
Ik zit wel in de goede richting te denken…denk ik maar ik kan er geen naam bij vinden, heb de hele lijst met personages doorgespit maar kon niets vinden :think:
is er al iemand bij 46 van deel 2??? Op de andere fora te zien is deze echt bere-lastig… weinig tips, en veel mensen die het door deze vraag hebben opgegeven…
En ik wil nie opgeven, ik wil deze ook afmaken, anders wil ik niet aan deel 3 beginnen… :wall: maar kom er echt niet uit!!
ik zit vast bij vraag 42, snap er helemaal niks van
zijn 2 windorzen met letters erin
let vooral op de bovenste en onderste telkens… wat zie je dan letterlijk staan…?
de rechtse is een echte ‘plaaggeest’
Wie kan mij helpen bij vraag 8 van deel 1.
Naar mijn idee is het de winkel van Fred en George. Maar hoe ik het ook intik, ik kom er niet door.
HELP!!
ga even op internet te rade wat de juiste schrijfwijze zou kunnen zijn!!
Dat heb ik al gedaan. Zit nog steeds via Google op de Wegisweg en ik heb echt alle schrijfvormen al geprobeerd.
Mijn inspiratie is nu echt op.
Wie helpt me verder?
edit
Het is me toch gelukt, ondanks dat ik deze optie al een keer geprobeerd heb.
hehe… dat is het funeste van deze puzzel, je denkt dat je hem al geprobeerd hebt, maar dan zal er net wel een kommaatje of puntje verkeerd gestaan hebben, of een hoofdletter waar een kleine moet, etc…
succes verder, en als je hulp nodig hebt, zowel ik als karin( die hier in het topic) hebben hem zo goed als helemaal af, alle drie de delen…
Kan iemand me een goede tip geven over vraag 27 van HPA2? Dat is die van die tijd: IX:VM. :wall:
denk aan het meisje met de zwavelstokjes
Ik kan geen lucifers meer zien. :evil:
lieve schat… hoeveel heb je er nodig… per letter?? denk er wel aan dat hermelien het niet eens is met de tijd he… en vergeet dan de 0 niet voor het eerste cijfer