Hallo,
wie kent het spel de Boomgaard van HABA?
het ziet er best leuk uit maar ook wel prijzig dus ervaringen zijn welkom
is het makkelijk te leren voor jongere kinderen en blijft het een tijdje leuk? vanaf welke leeftijd ongeveer?
alvast bedankt!
elisa
Ja, erg leuk
Vanaf zo drie jaar tot vijf denk ik ongeveer. Het is niet zo moeilijk.
Een ontzettend leuk spel leeftijd vanaf 3 jaar.
Al doet dochter lief (2jaar) op haar manier ook mee.
Haba heeft veel leuke spellen.
Via amazon duitsland vaak goedkoper te bestellen.
Wordt gezegt dat er geen nederlandse beschrijving bij zit maar de boekjes zijn meertalig. Alleen tekst op doos is duits.
Dier op dier is hier ook een hit.
Echt een super spel vinde ik en mijn kinderen ook :thumbup:
Het leuke is dat je met zijn alle speelt tegen de kraai. Het geeft dus echt een samenhorigheid ipv IK wil winnen.
Leuk dat je het met grotere en kleine kan spelen, ik zeg doen!
Heel leuk spel.
Wij hebben de versie vanaf 2 jaar.
Dier op dier ook leuk
Gr.
Isle
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen het spel boomgaard en boomgaardje? De een is 17,95 en de ander kost 34,95? En dan is er ook nog een memoriespel wat boomgaardje heet :roll:
bedankt voor de reacties! :thumbup:
en de vraag van Repelsteeltje, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Boomgaardje is volgens mij een versie in een klein metalen doosje. Die hebben wij ooit eens kado gedaan aan een buurjongetje. De dure is gewoon het grote spel.
Wij hebben de versie van 2+, mijn eerste boomgaard
Prijs 24,95
“Het klassieke Boomgaard spel is er nu ook voor de allerkleinsten. De spelregels zijn aangepast aan hun leeftijd en het spelmateriaal is aangepast aan hun handen. Dit spel laat kinderen kennismaken met de eeste spelregels. Het mooie van het spel Boomgaard is dat het een samenwerkingsspel is. Met elkaar probeer een een element in het spel, in dit geval de raaf, te slim af te zijn. Met de kleuren dobbelsteen wordt er bepaald welke kleur vrucht er in het mandje gedaan mag worden. Wordt de raaf gedobbeld, gaat het figuurtje van de raaf een stapje naar voren. Wordt het mandje gedobbeld wordt er met elkaar gekeken welk vruchtje het beste gepakt kan worden. Is het raafje als eerste aan het eind van het weggetje, wint de raaf. Is al het fruit geoogst voorat de raaf aan het eind is, winnen jullie! Komt in een Nederlandse verpakking.”
De versie voor oudere kinderen van de Boomgaard
Prijs: 37.5
“Rijpe kersen, sappige appels, zoete peren en lekkere pruimen hangen in de bomen. De brutale raaf weet dat het fruit rijp is. Daarom moet het fruit worden geoogst voordat de raaf ze te pakken krijgt. Een geweldig samenwerkingsspel! Wie gaat er winnen de raaf of jullie? Dit spel is voor 2 tot 8 spelers. Komt in Nederlandse verpakking.”
@repelsteeltje: Ik zou voor de versie Mijn eerste boomgaard gaan. Kate vind het hier geweldig en Lene kan de onderdelen niet in haar mond steken.
Groeten
Isle
Mijn eerste boom boomgaard is voor de allerkleinste grote stukken fruit.
Boomgaardje is een soort memoriespel
Boomgaard heb je in de mini en gewone versie.
Volgens mijn bestaat er ook nog kaartspel
Wij de (grote) boomgaard
@Isle wrote:
@repelsteeltje: Ik zou voor de versie Mijn eerste boomgaard gaan. Kate vind het hier geweldig en Lene kan de onderdelen niet in haar mond steken.
Groeten
Isle
De oudste is ‘al’ 5,5 en de jongste 3,5 zou de versie voor grotere kinderen dan niet wat geschikter zijn?
Ik zie dat er zelfs een vloerspel boomgaard is :roll: ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het een heel leuk spel probleem is alleen dat hier in geen velden of wegen geen verkooppunt zit zodat ik niet in een winkel kan kopen en zien ik moet dus online bestellen en wil zeker weten dat ik de goede versie koop.
Maar met het vloerspel erbij en nog een versie met een bonus memoriespel zie ik dus 5 :shock: versies van HABA boomgaard :roll: .
Ik zoek dus het huis tuin en keukenspel boomgaard maar wil dus echt helemaal het verschil weten tussen die van 17,95 en die van 34,95 ( die van 34,95 is toch bijv niet het vloerspel he? want die wil ik dus echt niet )
Of ben ik dan een zeur :oops:
Dier op dier is trouwens ook een goeie :thumbup: die heb ik ook wel eens ‘in het echt’ gezien en gespeeld met een andere moeder :mrgreen:
Wij hebben het gewone grote boomgaard spel koste inderdaad 34,95.
Grote boomgaard heeft een bord met daarop de raaf en 4 fruitbomen met ieder10 houtenfruit soorten.4 mandjes. Je gaat dobbelen en mag dan steeds een stuk fruit wat gooit in het mandje doen. Bij de raaf een stukje raaf neerleggen.
Is de raaf compleet dan heeft iedereen verloren.
Is al het fruit uit de bomen dan heeft iedereen gewonnen.
Spel van 17,95 is een memory met dobbelsteen en wie is eerder de spelers of de raaf.
Mijn kinderen vinden de grote versie leuker
Hier hebben ze van Sint “Boomgaardje” gekregen.
Erg leuk en zoon helemaal verwonderd want die hebben ze op school ook. Je kan het ook in je eentje spelen!
Op Boomgaardje staat dat het van 3 tot 8 is terwijl op de grote variant staat 3 tot 6? :think:
Zijn er nog meer cooperatieve spellen?
google en vind
Er zijn er heel veel, wij hebben oa Zandkastelen, prinsessen (van hetzelfde merk, Zonne nog wat, google!) en een spel van het merk Kraul, het waldschattenspiel, kreeg mijn dochter voor haar verjaardag. Heeel erg leuk, met een kaarsje moeten dwergjes zich achter boompjes verstoppen in de schaduw. Heel sofisch verantwoord
Ja, heb inderdaad van dat Waldschattenspiel gelezen (en gezien), ziet er erg mooi uit! Maar wel gevaarlijk he Lune (sorry die moest even).
reuze, ze mogen het kaarsje ook nog zelf aansteken en ik loop ook weleens even weg van tafel als ze het spelen
@Lune wrote:
reuze, ze mogen het kaarsje ook nog zelf aansteken en ik loop ook weleens even weg van tafel als ze het spelen![]()
Ik val van mijn stoel! :lol:
Voor de andere spellen ga ik even googlen.
Zijn die anderen allemaal van HaBa?
Zoon hier durft niet echt spelletjes te spelen, bang om te verliezen, maar zo kan dat dus niet en dat is fijn!
Aah zie het al, een zonnespel! :thumbup:
Alleen de naam al vind ik mooi hahaha!
Misschien toch nog maar een spel onder de kerstboom leggen 8) .
ja echt doen hoor! Hier is/was het een dikke hit. Ze spelen het nog graag maar in de periode dat er hier gevaar voor ontploffing was bij verlies heeft het echt het plezier in spelletjes doen teruggebracht. En dan af en toe oefenen met een win/verliesspel tussendoor en nu gaat beide goed.