speentje?

Hai ladies,

Ik heb gemerkt dat Nina haar zuigbehoefte vele malen groter is dan haar honger,

als ik haar gevoed heb (kwartier aan borst 1 en 10 minuten aan borst 2) wil ze aan de borst blijven.

Zodra er dan melk komt word ze boos en onrustig lijkt het wel, dat baseer ik op het feit dat ze dan wel heel tevreden de pink pakt :frowning:

Nu wil ik best de pink geven maar er zijn ook momenten dat dit niet kan, ik heb namelijk nog een kind en ik moet zelf ook eten.

Ik heb dus een speentje uitgepakt en die pakt ze ook maar nu ben ik best teleurgesteld en ik ben bang dat ze tepel/speenverwarring gaat krijgen :cry:

Nu heb ik dus bedacht dat ik hem alleen maar op de momenten geef dat het niet anders kan, dus niet dat ze constant met dat ding zit :?

Vandaar de poll, wie van jullie heeft een baby die én lekker aan de borst drinkt én een speentje krijgt?

Klinkt wel bekend eigenlijk af en toe. Fleur is ook af en toe zo ontzettend onrustig aan de borst. :think: Speentje hebben we geprobeerd maar die weigert ze.

Dus eigenlijk kan ik je niet helpen. :?

Als ze goed drinkt aan de borst hoeft een speen helemaal geen probleem te geven.

Mocht je merken dat ze aan de borst slechter gaat drinken dan kan je altijd nog stoppen met een speen geven.

Overigens kunnen ze van een pink net zo goed verwarring krijgen :-*

Gaat helemaal goedkomen met die meid van jou :thumbup:

bij me middelste en jongste ging het perfect speen en bv ze hadden ook veel zuigbehoefte

en anders gebruikte ze mijn borst om in slaap tevallen :mrgreen:

Onze beeb kreeg in de kraamweek al een speentje :mrgreen:

Luca kreeg op dag 3 al een speentje, maar sinds een paar weken wil hij die ook niet meer want hij heeft nu zijn vingertjes :mrgreen:

Mijn zonen wilde allebei de speen niet dus ik heb heel wat met mijn pink geleurd.

Is al gezegd, van de pink kan ook tepel-speen verwarring komen… dus ehmm… tja, misschien proberen… ik heb Aisah ook de speen gegeven… :shifty: hoewel ik eigenlijk van mening ben, net als jij, om het beter niet te vroeg te doen… :mrgreen:

Hier is het trouwens gewoon goed gegaan… :thumbup:

@Wawa wrote:

Onze beeb kreeg in de kraamweek al een speentje :mrgreen:

Hier ook, en tegenwoordig is het speen EN allebei de vuistjes graag… en gefrustreerd worden dat dat niet lukt :lol:

Yari heb ik de tweede nacht al een speen gegeven, omdat ie maar bleef huilen.

hier geen problemen mee gehad :thumbup:

mijn kind super aan de borst! maar geen speen,fles of pink!

dus heb geen stem uitgebracht,

:mrgreen:

Lev had een paar weken mijn pink en dat werd ik zat. Alle varianten aan spenen geprobeerd en na 6 weken had hij m.

En geen problemen met drinken verder.

Allebei onze dochters zaten in de eerste week aan de speen omdat het ze bevredigde nadat ze de borst hadden gehad. Ze wilden meer zuigen, maar niet méér drinken. Bij allebei geen verwarring gehad. Het helpt onze jongste ook om haar voeding een beetje binnen te houden na het drinken.

Ik moet wel zeggen dat ik blij was toen nr 1 na 3 maanden haar speen uitspuugde om 'm nooit meer te willen. Nr 2 vind de speen wel erg fijn en zit er waarschijnlijk langer aan vast… :?

ook hier een spenen dame…

en hier ook geen problemen,en ook al in de kraamweek begonnen met de speen, omdat ze maar bleef sabbelen en zuigen

soms is het net alsof ze denkt daar komt mama’s tepel en wil ze de hele speen wel in dr mondje doen, maar das ook alles en dat heeft ze ook snel in de gaten dat ie maar “nep” is

beide kids een speen vanaf dag 1 en geen probelemen gehad met de borstvoeding daardoor…

Ok, dan houd ik hem er in zolang het goed gaat :slight_smile:

Enerzijds balen, ik heb Ryan er pas afgelopen december afgekregen :?

Hoop dat het lukt om hem gedoseerd te geven, dat ze er niet afhankelijk van word.

:-*

@Mellie wrote:

als ik haar gevoed heb (kwartier aan borst 1 en 10 minuten aan borst 2) wil ze aan de borst blijven.

Niet echt on topic, maar toch nog even een vraagje :wink:

Je geeft specifiek de voedingsduur aan. Bepaalt Nina deze zelf, kan ze aan één borst drinken zolang ze dat wil?

@Yvonne Z. wrote:

@Mellie wrote:

Niet echt on topic, maar toch nog even een vraagje :wink:

Je geeft specifiek de voedingsduur aan. Bepaalt Nina deze zelf, kan ze aan één borst drinken zolang ze dat wil?

Ja, ik wacht tot ze zelf stopt met de eerste borst en dan verschoon ik haar om haar weer een beetje wakker te krijgen en krijgt ze een toetje van de andere borst, wederom tot ze zelf stopt met drinken :slight_smile:

Genoemde tijden zijn eerder richtlijnen hoor, de ene keer drinkt ze 20 minuten aan borst 1 bijvoorbeeld en een kwartier aan borst 2.

Ik voed ook op verzoek, ik laat haar echt zelf haar gang gaan.

hier ook een baby die graagt zuigt :inlove: in de kraamweek begonnen met de speen als ze eenmaal goed drinken raken ze niet meer in de war zei mijn kraamverzorgster.