Wie heeft er ervaring met een “speenknuffel”?
Ik heb er 1 voor onze dochter besteld, maar weet niet of je hem al mag gebruiken bij een kindje van 6 weken.
Dat mag wel, alleen werkte hij hier niet voldoende
@Zeemeermin wrote:
Wij hebben 'm ook, maar helaas was het geen succes. Veel te zwaar voor een baby.
Dat lees ik ook veel. Daarom niet gekocht.
ik heb een speendoekje aan de speen en leg het doekje op haar borst in de slaapzak.
Geen ervaring met de speenknuffel dus, maar ze raakt em zo ook minder vaak kwijt.
Speenknuffels zijn nu ook verkrijgbaar in lichtere soorten van de merken Wubbanub en Pacifriends.
Alle voordelen op een rijtje
Knuffel en speen als een geheel, zo raakt je de speen niet kwijt. Vergeten wordt ook onwaarschijnlijker.
Latex, BPA & PVC vrij.
Door het pluche knuffeltje is de speen gemakkelijk te manipuleren voor je kindje.
Het gewicht en de grote van deze speenknuffels zijn speciaal berekend op de allerkleinsten. In Amerika worden ze op de Maternity Wards zelfs gegeven als extra " comforter" voor te vroeg geboren kindjes vanaf 38 weken.
Geen slierten dus je kindje kan zichzelf niet onverhoopt verstikken. Door de vorm blijft de speenknuffel ook niet(zoals met een doekje) plat op het gezicht van je kleine liggen.
Het verschil tussen de twee merken zit hem in de speen. Paciplushies worden geleverd met een standaard speen, maar die kan je verwisselen met een andere willekeurige speen.
Wubbanub wordt geleverd met een Avent Soothie speen(zo’n grote groene) die zit er ook aan vast! Ideaal omdat de brede rand ook gelijk als kauwspeeltje functioneerd.
(onze kleine heeft een wubbanub draak). Foto’s erbij?
lijkt me echt heeeel onhandig, als het kindje het gezichtje wil draaien dan gaat dus het speentje uit. Dus je ‘dwingt’ je kindje min of meer met het gezichtje aan 1 kant te blijven. En heb die dingen wel eens gevoeld, en voelen zeer zeker niet zacht, vind het lompe zware dingen.
@eltaninsroses wrote:
Speenknuffels zijn nu ook verkrijgbaar in lichtere soorten van de merken Wubbanub en Pacifriends.
Alle voordelen op een rijtje
Knuffel en speen als een geheel, zo raakt je de speen niet kwijt. Vergeten wordt ook onwaarschijnlijker.
Latex, BPA & PVC vrij.
Door het pluche knuffeltje is de speen gemakkelijk te manipuleren voor je kindje.
Het gewicht en de grote van deze speenknuffels zijn speciaal berekend op de allerkleinsten. In Amerika worden ze op de Maternity Wards zelfs gegeven als extra " comforter" voor te vroeg geboren kindjes vanaf 38 weken.
Geen slierten dus je kindje kan zichzelf niet onverhoopt verstikken. Door de vorm blijft de speenknuffel ook niet(zoals met een doekje) plat op het gezicht van je kleine liggen.
Het verschil tussen de twee merken zit hem in de speen. Paciplushies worden geleverd met een standaart speen, maar die kan je verwisselen met een andere willekeurige speen.
Wubbanub wordt geleverd met een Avent Soothie speen(zo’n grote groene) die zit er ook aan vast! Ideaal omdat de brede rand ook gelijk als kauwspeeltje functioneerd.
(onze kleine heeft een wubbanub draak). Foto’s erbij?
38 weken is toch niet te vroeg geboren???
38 weken is toch niet te vroeg geboren????
Je hebt natuurlijk gelijk babies worden pas als echt te vroeg geboren `prematuur`beschouwt als ze voor (of in?) de 37ste week geboren worden.
Ik geloof dat ze bedoelen dat premature babies die inmiddels 38 weken zijn ze al kunnen gebruiken :eh:
Maar hang me er niet aan op, ik heb het niet verzonnen ;)
Ik vind deze speenknuffels iig fijn, niet van de zware lompe dingen!
Dit is de speenknuffel die we voor onze knul hebben!
Lijkt me ook een lomp ding voor die kleine baby,s
Melinda had altijd een knuffeldoekje met de speen er aan vast
Wij hebben gewoon Keira haar Bumba knuffeldoekje destijds aan het tut vastgemaakt. Totdat ze tanden kreeg, want dan wordt het weer afgeraden (volgens onze tandarts). Nu trekt ze inmiddels haar tut alle kanten op.
En sorry, maar in de 37e week is ook niet prematuur. Keira is in die week geboren en 1,5 uur later waren we thuis!
waarom word dat eigenlijk afgeraden dan ?
Want mijn jongste meisje is echt helemaal dol op haar lodger doekje, en ligt ze ook heel vaak op te sabbelen en heeft het doekje tussen haar tanden. Ze trekt trouwens niet aan het doekje als ze het tussen haar tandjes heeft.
Naar wat ik gehoord heb (don’t shoot the messenger) is dat omdat de kaak anders al wat verkeerd kan gaan staan en de speen anders in de mond zit dan zonder doekje en dat weer met praten te maken heeft.
Maar goed, er zijn er zat die dat gewoon doen en die kinderen praten normaal. Dus eigenlijk zie ik het probleem niet. (Ondanks dat Bumba bij ons eraf is en ze die nu opeet)
Wij hebben 'm ook, maar helaas was het geen succes. Veel te zwaar voor een baby.