Speen

Mijn dochtertje van 4 maanden heeft graag haar speentje. Maar zodra ze in bed ligt en dat ding floept eruit is het huilen en krijsen. Zodra je haar speen erin doet huilt ze niet meer.

Dit is toch niet goed?? ZE moet toch ook zonder die speen in slaap kunnen vallen? 's Nachts wordt ze er ook wakker van. Dan blijven we dat ding terug stoppen.

Wat denken jullie? Met de speen stoppen? :think:

tja, stoppen met de speen hebben we hier wel gedaan, met gooed resultaat, maar ik weet ook dat heel veel mensen dat zielig vinden…

Sorry kan je geen advies geven.

Maar bedenk me weer dat wij geluk hebben geloof ik…Onze zoon speelt de eerste 5minuten dat die in bed ligt met zn speen daarna wordt die op de grond gegooit en dan valt die in slaap. :shifty: Slaapt de hele nacht door of als hij door een droom wel eens wakker wordt. Valt die zelf weer inslaap zonder speen. Overdag hier geen speen; Speen is voor in bed.

Stoppen, of wachten tot ze hem zelf weer kan pakken en in haar mondje stoppen :think: Beide is niet gemakkelijk denk ik, ik heb geen echte oplossing voor je :hug:

Maar, ik denk niet dat het abnormaal is ofzo hoor Mir, dat ze alleen met die speen in slaap valt/getroost is.

:-*

Ik dacht ook aan stoppen maar ze zit altijd zo heerlijk op dat ding te soppen. Hmmmmm hoor je dan :inlove:

Jeetje wat moeilijk dit! Ik ga vanacht eens proberen (lees: PROBEREN) haar zonder haar speen te laten slapen. Alleen haar doekje.

Laten we hopen dat het lukt :pray: :pray: :pray:

Bedankt voor de adviezen tot zover.

Maar ze is nog maar 4 maanden! Dan hebben baby’s die zuigbehoefte toch nog heel erg?

@blue_fairy wrote:

Maar ze is nog maar 4 maanden! Dan hebben baby’s die zuigbehoefte toch nog heel erg?

Was ook mijn eerste gedachte… proberen zonder speen kan altijd, maar haar nu al “afleren” met gevolg dat ze heel verdrietig enz wordt, dat zou ik zielig vinden

Ik persoonlijk zou ook toch elke keer de speen weer geven.

Hier echt een kind dat speen verslaafd is in bed. Hij krijgt hem ook alleen maar dan. In het begin ging ook ik er wel 10 x uit in bed. Ik heb de speen toen wel aan een doekje gedaan en ze zal dan op een gegeven moment het zelf kunnen maar dat is nog even gedult hebben.

Ikzelf heb jaren geduimt dus ik heb hem liever aan de speen dan dat hij dat gaat doen.

Maar vervelend is het wel als je zo vaak speentje moet geven. Maar ze heeft nu nog zuigbehoefte dus ik zou het zo laten. Maar die keus is natuurlijk geheel aan jou :thumbup:

Succes in elk geval

Rick valt hier ook alleen maar met de speen in slaap hoor en ja, soms moet je hem erg vaak terug stoppen. Is niet altijd leuk, maar ja we hebben hem zelf de speen aangeleerd denk ik dan maar.

Over een tijdje kan hij hem zelf wel indoen en hoef ik er niet meer zo vaak uit :wink: .

Lienke heeft trouwens ook nog een speen, maar alleen in bed. Meestal gaat hij vanzelf uit als ze slaapt en als ze wakker wordt pakt ze hem zelf en dan slaapt ze verder. Over een tijdje willen we bij haar wel proberen zonder speen hoor.

Groetjes Renate

Eline heeft tot een week geleden ongeveer altijd geslapen met speen. Vaak moest ik er 2x per nacht uit om hem terug te geven, maar sinds een week slaapt ze ineens zonder.

Lana slaapt nog steeds met speen en die is bijna 3. Heb geprobeerd te stoppen vorige week, maar dat was drama. Volgende maand weer proberen.

Bij ons is trouwens speentje gebonden aan bed en slapen gaan. Dus dat ding blijft in haar bedje. Van jongs af aan al gedaan en ze wist vrij vroeg dat het speentje in bed moet blijven. Ze krijgt haar speen trouwens ook niet als we naar buiten gaan of als ze in de buggy zit.

Maar met 4 maanden zou ik nog lekker dat speentje geven hoor. Stoppen kan altijd nog!

Mirrie… Kun je niet even beginnen met overdag de speen even weg te laten?? Kijken hoe ze reageert??

Wat hier wel werkt… Is de speen erin… Dan pakt Ruben ook wel eens mijn hand vast en valt dan in slaap…dan wacht ik 5 minuten…en dan maakt het niet meer uit of de speen er wel of niet in zit…

Nu moet ik zeggen dat ik bang ben dat de duim het dadelijk gaat winnen van de speen… Daarom houdt ik de speen nog even in de buurt…

Maar vaak helpt hier een vinger van mij vasthouden al heel goed en dan heeft die speen niet zo’n heel hoge prioriteit…

Als er echte zuigbehoefte is pakken ze ook nog wel hun handje. … dus ik denk niet dat er al sprake is van een ‘speenverslaving’… Ik zou het gewoon overdag eens proberen…

succes ermee…

In ieder geval… of Ruben nou wel of niet gaat duimen… de speen gaat vlak voor zijn eerste verjaardag weg…

We hebben het geprobeerd…iedere 10 minuten troosten. Toen na 1 uur gaf ze het op en sliep ze.

Tot een uur later, was ze weer wakker en weer helemaal over haar toeren dus toch maar haar speen gegeven. Toen werd ze om 2 uur wakker, speen erin en toen pas weer om 9 uur. Ze kan echt niet zonder die speen. Nou ja, dan maar af en toe ons bed uit. Hoe rot het ook is, een verdrietig meisje hebben we ook niks aan.

Zus heeft tot 1.5 jaar haar speen gehad. Toen in een weekend weg gehaald en nooit meer gegeven. Beetje kold turkey…huilen, bleren en gillen maar na 2 dagen vroeg ze er niet meer om.

Hmm jayden wilde, zoals je weet, zijn speentje niet. tot hij vorige week echt ineens begon te krijsen zodra hij neer werd gelegd. speentje erin met druppeltje cynababy deed wonderen.

gisteravond is hij ook zowaar in slaap gevallen met speentje. en vanmorgen vond ik speentje op de grond naast zijn bedje :inlove:

Heb er in bed altijd een doekje doorheen gedaan zodat ze zelf de speen kunnen pakken op een gegeven moment. Heb er nu wel spijt van dat ik niet heb aangewend om dat ding alleen in bed te geven. Nu loopt ze er overdag ook vaak mee rond. En als ze hem wil, dan wil ze hem ook :wall: . Als we hem dan niet geven breekt de pleuris uit.

Dave heb ik tot 6 mnd de speen gegeven… daarna niet meer

Jade heeft ook enorm tutbehoefde… dus die heeft ook een speentje… ook bij haar probeer ik hem rond 6mnd te laten verdwijnen…

maar eerder hoeft niet hoor…dus als ze er nog zo lekker van geniet gewoon geven hoor

Bas had ook enorme zuigbehoefte en hebben hem vrij snel een speentje gegeven en het kind is gelukkig :thumbup:

Hij krijgt het ook alleen in bed als hij gaat slapen. Hij valt ermee in slaap en ik hoor hem niet meer. Heel soms komt hij 1 x speen erin en hij slaapt weer verder. Gebeurd ook weleens dat hij in slaap valt zonder speen.

wij hebben hem teruggestopt totdat ze groot genoeg waren om hem zelf te pakken. Keer op keer op keer…