Speen vraagje

Mijn meisje is nogal een speenmeisje. Ze heeft het echt nog nodig, alleen met slaapjes is hier geen optie. Ze zit vaak niet lekker in haar velletje en grijpt dan vaak naar haar speentje met doekje als troostmiddel.



Nu gebruiken wij Difrax 12+ (Combi). Maar nu zag ik toevallig gisteren een speen van MAM met dat hele dunne stukje (nieuw). Alleen erg jammer dat er geen rondje aanzit waar ik haar doekje aan vast kan maken. Nu las ik op de verpakking dat het beter is dat het stuk tussen de tandjes zit beter dun en zacht kan zijn zodat er minder druk op de tandjes staan en zo minder kans op een overbeet. Nu kan ik me daar eigenlijk wel in vinden. De difrax 12+ is echt hard omdat ie voor een deel gevuld is met siliconen. Nu wil ik eigenlijk weer terug gaan naar 6+ maanden, die zijn wel heel erg zacht. Denken jullie dat het eventueel verschil zou maken ?

Volgens mij heeft de leeftijd op de verpakking ook te maken met de grootte van het schild, hetgeen wat buiten de mond blijft.



Ik zou het dus niet doen.

Dat is bij difrax hetzelfde die van 6+ en 12+ maanden.

verder niemand ?

hier had sophie altijd fiepen waarvoor ze eigenlijk te groot was.

Dit omdat ze die 12+ fiepen niet wilde, maar niet zonder fiep kon.

Dus ik zou zeggen: probeer het gewoon, en hou haar even in de gaten.

het enige verschil tussen de 6+ en 12+ speen is idd dat het gevuld is met siliconen en dus hard.

Oh ja, die 12+ zijn ook duurder :mrgreen: .



Hier hebben ze nooit zo’n harde speen gehad.

Maar ook geen bijters op spenen.

Want volgens mij is dat de enige reden… dat als er op gebeten wordt zo’n harde langer heel blijft als zo’n zachte.

die 12+ vindt Steven ook niks, maar kan ook echt nog niet zonder in zijn bed. Overdag heeft hij hem eigenlijk niet nodig al zou het zelf graag willen en als hij erg verdrietig is of erg veel jeuk heeft, dan haalt hij hem weleens even stiekem op boven (of stopt hem even in zijn zak zodat hij hem later kan pakken :shifty: ) Maar goed zodra mama hem door heeft legt hij hem zonder al te veel moeite weer boven.



Maar hier dus gewoon een 6+speentje, Steven kauwt er ook nooit op. Dus gewoon even regelmatig controleren op scheurtjes. Die van MAM wat je noemt ga ik eens even opzoeken.

Inmiddels contact gehad met Difrax. Beetje warrig verhaal niet echt antwoord op mijn vraag gekregen maja. Ze gaf aan dat de alleen de 18+ speen iets groter is als 6+ en 12+ speen.

Ik zei ook dat ik me er wel in kon vinden in dat platte gedeelte van MaM voor de ontwikkeling van de kaak/tandgroei, en waarom ze dan juist zo’n harde spenen maken, snap dat er kindjes zijn die het speentje kapot bijten, maar maak dan gewoon wel zachte spenen die mee groeien. Maar daar kreeg ik helemaal niets over terug. Wij gebruiken de combi, en vind de combi speen zo klein ogen vraag me af waarom daar geen groeiverschil in zit dan bijvoorbeeld de Bibi speentje waar je dat wel duidelijk ziet.



Ow en er stond bij dat je elke 6 weken je speen moet vervangen, jeetje wat een geldklopperij zeg :shifty: