Speen/Slaap probleem

Onze dochter had veel last van haar darmpjes omdat ze te vroeg geboren is. Wat daar tegen hielp was een speentje, ze kon dan lekker ontspannen en de krampjes beter hanteren. Nu valt ze bijna niet meer in slaap zonder speen. Ze is nog geen 5 maanden dus prima dacht ik, maar nu heeft ze ontdekt dat ze hem er uit kan trekken… ze krijgt hem alleen niet meer terug in haar mond. Ik geef haar eerst een doekje in haar hand en doe dan de speen in haar mond, maar binnen een paar tellen heeft ze de speen te pakken en haalt hem uit haar mond. Als ik dat negeer dan zet ze het op een krijsen tot de speen er weer in is om hem vervolgens weer uit haar mond te halen… je zou haast denken dat ze er een spelletje van maakt… Als ze in slaap is gevallen met speen dan valt die eruit als ze diep in slaap is. Maar als ze wakker wordt van wat geluid of iets slaapt ze niet meer in omdat ik er dan niet snel genoeg bij ben. Overdag heeft ze echt hazeslaapjes en 's nachts lig ik er naast en stop ik het ding er weer snel in voor ze echt wakker wordt.

Vandaag was is het een beetje zat en dacht ik ‘naar de haaien met die speen’. Na een half uur viel ze in slaap, ze wordt alleen nu om de haverklap wakker. Aan de ene kant denk ik hier moet ze door heen, aan de andere kant twijfel ik enorm. Misschien heeft ze het nog echt nodig.

Ik zit dus erg in dubio of ik haar niet gewoon weer een speentje moet geven…

Wat te doen???

Ik ken het probleem van het eruit halen en er niet zelf weer in doen en ben ook een beetje op zoek naar antwoorden dus lees even mee.

Lees verschillende verhalen over zo’n knuffel waar de speen dan in gaat. Maar vind het eigenlijk een beetje eng om knuffels bij haar in bed te doen. :oops:

Ik heb een “knuffel-je-speen”, maar ik vind het geen succes. Die knuffel is best zwaar en als je kindje maar ff met zn koppie draait dan is zijn speen los. Overdag slaapt Sean het liefst met zijn speen, 's nachts valt hij in slaap aan de borst. Heb hier ook hetzelfde probleem dat Sean met zijn handje langs het speentje gaat en het speentje er dan uit trekt. Overdag laat ik hem nu in de kinderwagen slapen en wieg hem dan in slaap.

Ik durfde in het begin ook geen knuffels in zijn bed te doen, maar nu heeft hij 1 tutlapje in zijn bed. Hij kan al makkelijk met zijn hoofdje draaien en kan het lapje ook van zijn gezichtje halen, mocht het erop vallen.

Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem. Je zou evt een “knuffel-je-speen” kunnen proberen, maar bij mij werkt dat niet. Ik ken eerlijk gezegd ook geen succesverhalen…

We hebben zo’n knuffel geprobeerd, maar dat is niets gebleken. Ze slaapt sinds gisteren avond zonder speen. Ik heb er bij zitten janken, ze klonk zo zielig. Langer als een half uur heeft ze niet gehuild en ze heeft de nacht gewoon door geslapen. Nu heb ik haar net ook weer zonder in bed gelegd en sliep ze binnen tien minuten, ze was meer aan het jammeren dan aan het huilen.

Ik denk dat doorzetten het toverwoord is…

Je kunt ook blijven lopen tot ze em zelf kan vinden, maar dat duurt vast nog even.

Hier haalt ze em er zelf uit en ze krijgt hem ook weer terug naar de mond, maar vaak niet met de juiste kant, en ze moet nog leren hem weer los te laten als ze hem in de mond heeft gestopt :roll: . Zo is ze al weken bezig, maar het lijkt nog niet te lukken, dus ik blijf nog even lopen.

Jeetje ze slaapt nog steeds…

:thumbup:

Doorzetten denk ik ja! Of misschien een speen zonder ring? Is wat moeilijker te grijpen.

Ja wij knippen de ringen er ook af.

We hebben ook van alles geprobeer, ook ‘knuffel je speen’ maar vonden dit ook geen succes, even draaien met z’n hoofdje en ploep de speen er weer uit!

Ook heb ik sinds kort een doekje waar de speen aan kan, maar aangezien hij altijd lekker kroelt met zijn tukdoek, trekt hij ook vaak aan het verkeerde doekje, en ploep, weer de speen eruit!

Dus nu de ringen er af, en alleen een tukdoek, die vind hij heerlijk, hij slaapt 's avonds wel in zonder speen, maar overdag niet, of nauwelijks, wil ook wel graag dat hij er vanaf is, maar vind het ook nog wel eens makkelijk, even rekken als hij jengelig wordt enzo.

Hij is er ook super goed mee te troosten, ook wel eens makkelijk.

ik geef mijn zoontje een doekje in zijn handjes, dan grijpt hij daarin en niet naar de speen, werkt best goed. succes

Dat is ook wat wij hier doen! haha!