Speen probleem

Sinds 3 week is L.ynn thuis helemaal van de speen af. Maar op kdv blijven ze die gewoon geven omdat ze anderen dan wakker huilt. (snap ik is vervelend)

Maar ik ben 's avonds weer uren bezig om haar rustig in slaap te krijgen.

Thuis heeft 's middags geen problemen met slapen speelt wat met haar knuffels en gaat lekker slapen.

Ja zeggen ze op de de creche ze slaapt dan wel lekker 2 uur Ja en? denk ik dan doet ze thuis soms ook zonder speen.



Wat moet ik hier mee? Ze gaat trouwens maar 1 hele dag. Dan maar even huilen wil ze niet dan maar niet slapen?



Het slapen thuis is wat moeizaam omdat ze behoorlijk last heeft van verlatingsangst en als ze nou ook nog maandag middag de speen geven als troost zit ik er 's avonds dubbel mee.

Volgens mij moeten ze gehoor geven aan jou wensen en niet andersom. Maar geven ze haar dan een speen van een ander? Of heeft ze haar eigen speen mee?

@Marcella1602 wrote:

Volgens mij moeten ze gehoor geven aan jou wensen en niet andersom. Maar geven ze haar dan een speen van een ander? Of heeft ze haar eigen speen mee?




Haar eigen speen ligt er nog, maar als ik die meeneem dan geven ze gewoon een reserve speen.

Ene kant dacht ik ach ze gaat maar 1 dagje en rust is ook belangrijk maar elke keer 's avonds problemen met slapen nadat ze naar de creche is geweest.

ik vind het een rare houding van het kdv. Als jij ter sprake brengt dat je van de speen af wilt, dan is het prima als zij aangeven dat zij ook nog voordelen zien van de speen. Maar als jij die niet vindt opwegen tegen de nadelen, dan vind ik het heel raar dat zij daar aan vast blijven houden.



Ik vind Lynn ook een leeftijd hebben waarbij het gezond is om kinderen van de speen af te proberen te krijgen, en als het dan thuis ook nog gewoon werkt, dan vind ik het dus echt raar dat het kdv er zo in staat.





voor wat je er aan hebt…

Jammer voor het kdv, maar stoppen is stoppen.

Wij hebben met Marijne ook behoorlijk wat weken (ongeveer 3-4) met gerommel gehad voordat ze er echt aan gewend was. Helaas, maar het hoort erbij. Een kdv mag wat mij betreft dan niet beslissen dat zij wel een speen geven.

Dus ik zou het wel even aankaarten, als jij wilt dat die speen echt weggaat.

Achteraf gezien ben ik nog steeds blij dat we ‘cold turkey’ zijn gestopt, ze heeft er nooit meer naar gevraagd, ook niet van een ander kindje afgepakt (deed ze nog wel eens als ze een speen wilde hebben :shifty: )

Ik denk toch dat het voor een kind heel lastig is om te bepalen ‘oh ja bij dit slaapje wel een speen en bij dit slaapje niet’.

Dus ik zou hem echt weg doen ook bij het kdv.

@fiep klophout wrote:

ik vind het een rare houding van het kdv. Als jij ter sprake brengt dat je van de speen af wilt, dan is het prima als zij aangeven dat zij ook nog voordelen zien van de speen. Maar als jij die niet vindt opwegen tegen de nadelen, dan vind ik het heel raar dat zij daar aan vast blijven houden.



Ik vind Lynn ook een leeftijd hebben waarbij het gezond is om kinderen van de speen af te proberen te krijgen, en als het dan thuis ook nog gewoon werkt, dan vind ik het dus echt raar dat het kdv er zo in staat.





voor wat je er aan hebt…




Dank je voor je reactie, wij hebben altijd gezegd 1 jaar een speen en dan stoppen we. Door omstandigheden (vaak ziek na haar eerste jaar) is het ietsjes langer geworden.

Maandag mag ze weer heen en dan ga ik aangeven dat ze gewoon echt geen speen meer mag. En dan slaapt ze maar niet. Dan haal ik haar wel wat eerder op en leg haar thuis nog voor het eten op bed.



Ze slaapt nu ook zonder te morren binnen 5 minuten. Enige wat bij kdv is dat ze anderen ziet met speen.



@marlous wij stoppen ook altijd cold turkey omdat ze het anders toch niet snapt. Maar dan verwacht ik wel medewerking van het kdv.

karin, jij bent klant bij het KDV, en jouw verzoek is echt niet onredelijk.

@Fietje wrote:

karin, jij bent klant bij het KDV, en jouw verzoek is echt niet onredelijk.


Al is het wel een onredelijk verzoek, haar kind dus zij bepaalt of L een speen krijgt en niet het kdv, vind dit echt raar…

neeh dat snap ik, maar ik werd niet blij dat mijn zoon eindelijk weer een beetje sliep dat die werd wakker gebruld door een meisje at geen speen meer mocht. Zelfde soort situatie, zelf zit in dan dat ik liever een speen geef dan dat mijn kind zelf zeven kindjes wakker huilt.



Ze hebben nu min of meer de regel ingesteld dat ze kijken naar de grootste groep en als jou kindje dan brult dat het kan zijn dat hij dan later of eerder gaat slapen. Zelf kan ik hier goed mee leven omdat ik het vervelend vind dat hij andere kindjes wakker huilt. ZO heeft hij een tijdje op een zitzak eerst liggen luieren en later sliep hij daar ook wle eens. Ben opzich geen kritische ouder op dat gebied. :oops: wil hij niet slapen, dan houden ze em maar lekker op, dan zie ik het thuis wel weer.

geen speen is geen speen.



ik werk op een kdv en hier wordt dan gehoor aan gegeven.



als een kindje dan iedereen wakker huilt, dan wordt het uit bed gehaald en evt in een andere slaapkamer gelegd. waar geen kindjes liggen.

@knollie1 wrote:

geen speen is geen speen.



ik werk op een kdv en hier wordt dan gehoor aan gegeven.



als een kindje dan iedereen wakker huilt, dan wordt het uit bed gehaald en evt in een andere slaapkamer gelegd. waar geen kindjes liggen.




zo doen wij het ook, ik zou dus ook gewoon geen speen meer mee geven en zeggen dat je het echt niet wilt dat ze een reserve speen krijgt! ik zie het hetzelfde als een kindje zindelijk krijgen, dan doe je ineens op een kdv toch ook geen luier aan omdat het meer werk is… en ze kunnen Lynn ook als eerste in bed leggen en er pas ander kindjes bij op de kamer leggen als ze slaapt.

@konijn ik snap dat het voor andere kindjes vervelend is als ze wakker worden door haar gehuil , dan heb ik zoiets haal Lynn er maar uit dan slaapt ze maar niet.



@knollie, het nadeel is als ze haar eerder erin leggen en als ze dan slaapt en de rest komt erbij is ze weer wakker. Ze is heel gevoelig voor geluid.

oke, dan begrijpen we elkaar goed en vind ik het belachelik dat ze die speen geven.



Zag ook van in de broek plassen met zindelijkheidstraining. HIer is beleid als kinderen met zindelijkheid twee keer een volle plas of poep in de broek doen er weer een luier omgaat. Tja… ben me er inmiddels wel bewust van dat het hard werken daar is! :shock: