speen kwijt 's nachts: gebroken nachten!!

Hoi, heb echt even een vraagje!!!



Olivier wordt 's nachts (steeds vaker!!) wakker en dan geef ik hem zijn speen en slaapt hij weer in. Eerder was dit bijvoorbeeld zo: hij werd wakker om 5 uur, 6 uur en dan voedde ik hem om 7 uur…

Nu (de laatste weken) komt hij bv. al om 3 uur, dan om 4 enzovoort tot hij echt wakker wordt om een uur of half acht.

Hij wordt niet wakker van de honger, want hij krijgt 5 flessen overdag en is 's nachts dus weer tevreden te stellen met de speen.

Nu dacht ik vanmorgen ik bel eens met het CB, die hebben zo’n vragenuurtje voor dit soort dingen, nou ik kwam geen steek verder, ze zei dat hij dus blijkbaar erg aan zijn speen gehecht is en dat dit wel zo voort kan duren tot hij hem zelf kan pakken (nog lang niet denk ik…)



Hebben jullie ervaring met die spenen 's nachts, hoe zijn jullie ervanaf gekomen of ging het vanzelf een keertje over?



Bedankt alvast! O ja overdag is het een heel rustig braaf ventje, enige probleem is dus de nacht…



Groetjes, Marie-Jeanne

Tja… ben bang dat ik ook geen gouden tip voor je heb… Sterre heeft het ook een tijd gehad, dat ze wakker werd en dan haar speentje wilde hebben. Het is inderdaad vanzelf over gegaan toen ze haar speen zelf kon pakken. En tot die tijd zat er niet veel anders op dan een paar keer per nacht haar speen in haar mond stoppen. Dusse… succes… en onthoud maar dat er echt een moment komt dat je 's nachts lekker door kan slapen :hug:



xHeske

Thijmen begon het pas te krijgen op het moment dat hij hem zelf ook in kon doen.

Daarvoor kwam het weleens voor dat ie 's nachts zijn speentje wou, maar zijn bedje stond tegen die van ons aan.

Bij de eerste murmelingen was ik dus al wakker en kon ik hem gelijk zijn speentje geven.

Daardoor heb ik altijd prima geslapen.



Vervelend dat hij hem ook echt nodig heeft om te slapen, Thijmen heeft hem alleen nodig om in slaap te komen.



sterkte ermee en ik zou gaan afwisselen, dus de ene keer jij eruit en de andere keer je man.

:shifty: Ben ik nu heel hard als ik zou zeggen…ik zou de speen niet meer in zijn mond doen :eh:

Ik had dat met mijn dochter maar dan gebruikte ze dus mijn (.) als speen :naughty:

Ze moeten op een gegeven moment zelf gaan leren hun REMslaap in te komen…en zo lang je ze blijft ‘‘helpen’’ met zoiets als de speen (zuigbehoefte om in te tutten) dan wennen ze daaraan!

Celiza heb ik dus ‘cold turkey’ géén (.) meer gegeven en nu hoor ik haar alleen nog sabbelgeluid maken maar ze slaapt gewoon zelf op eigen kracht in en door :thumbup:

(ik ben met 6 maanden op dit idee gekomen :roll: had ik het maar eerder bedacht :lol: )

Succes ermee!!!



Ps. wat wél helpt bij speentjes vind ik zijn die spenendoekjes eraan,als je die eronder legt dan ligt de speen op een betere hoogte om ze te pakken met de mond…

Evt. misschien een oplossing?!

Ik hoor wel eens dat meerdere speentjes in bed leggen nog wel eens wil helpen. Zodat er altijd een in de buurt ligt.



Zita wil geen speen. Heb er zelf dus weinig ervaring mee :mrgreen:



Liefs Pinot

Lastig probleem!



Joost is pas begonnen aan de speen met een maand of 7/8 Hij werd sowieso 100x per nacht wakker, dus ik weet erggg goed hoe verrot je je voelt momenteel :hug:



Je hebt speciale tutdoekjes voor aan de speen,(van difrax geloof ik ?) nu zal hij hem nog steeds niet zelf in mijn mond kunnen doen, maar misschien rolt de speen dan niet meteen weg en heb je mazzel dat hij hem zelf weer "aan kan happen"om het zo maar te noemen.



En zodra hij hem zelf in zijn mond kan steken idd: 3 of 4 spenen door zijn bedje strooien , :mrgreen: :mrgreen: dan vind ie er altijd wel weer een



Succes!

mischien een beetje haRD… MAAR WIJ HEBBEN DE SPEEN TOEN AFGEPAKT. ZE LEEK HEM I.V.M. ZUIGBEHOEFTE NIET MEER NODIG TE HEBBEN, HET LEEK MEER EEN GEWOONTE/VERSLAVING (sorry capslock)



Na 3 dagen werd het toen al beter, en na twee weken hebben we nog eens geprobeerd de speen te geven, maar toen moest ze hem niet meer :wink:



ze bleef toen ook langer rustig `s nachts

Jasmijn heeft ook een speen en ze kan hem inderdaad gemakkelijk pakken als ik er een spuugdoekje doorheen knoop. Maar…nu lees ik dat er speciale spenendoekjes te koop zijn. NOOIT GEWETEN! Waar zijn die te (goedkoop) te koop???

Ik weet neit of ze ze nog hebben maar voorheen verkochten ze ze bij het Kruidv*t

Hoi heel erg bedankt voor al jullie reacties! We gaan punt 1 op zoek naar een spenendoekje, en anders dus een gewoon spuugdoekje dat je erdoor knoopt??Ik zal het eens proberen dan is de speen ook ‘zwaarder’ en kan hij hem niet een eindje verder spugen…

En anders misschien cold turkey maar vind ik ook zo zielig, hij vindt het zo fijn…



Hopelijk vannacht een iets betere nacht (hoewel nog wel erg verkouden…)



groetjes!

Hoi meiden!



Ik dacht ik laat nog even weten hoe het nu gaat! De afgelopen twee nachten gaat het ineens supergoed, tot half 6 6 uur NIKS!!! Hij is wel op de avond dan een uurtje of wat wakker, en dan half 10 10 uur laatste flesje en dan slaapt hij een ruk! (en IK ook :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: )

Maar heb het spenendoekje gezocht, komt volgende week binnen van D@frax, ga het beslist nog kopen just to be sure…



Groetjes, Marie-Jeanne en nogmaals bedankt voor de tips!

super dat het weer beter gaat.

Met een goede nachtrust zie je de dingen allemaal gelijk een stuk zonniger :mrgreen:

OH goed zo!!! :smiley: wat heerlijk!





Zet em op mannetje! lekker slapen!

:thumbup:

Misschien toch last met zijn verkoudheid dan!

Fijn…slapen is zó belangrijk :wink:

:-*

spenendoekjes ook online te bestellen net als zo’n beetje alles van difr*x. En snel binnen ook!! :thumbup:

Sisil: bedankt voor de tip!! :-*