Speen gaat veel te snel, wat vragen

Niels krijgt borstvoeding maar omdat hij over een maand naar het KDV gaat geef ik hem af en toe ook een flesje. Ik gebruik de fles en speen van Tommee Tippee. In het begin doet hij er altijd een beetje moeilijk over maar na een minuut of twee drinkt hij er wel goed uit. Ik gebruik de speen die was meegeleverd (te gebruiken vanaf 0 weken). Ik vind alleen dat hij de fles zo snel leeg heeft ook loopt de melk er bij zijn mondhoeken uit. Ik heb ook spenen voor vanaf 3 maanden. Is het nu zo dat deze langzamer gaan? Mijn redenatie: oudere babys drinken krachtiger waardoor het gaatje in de speen relatief kleiner moet zijn, klopt dit? Of zal deze speen alleen maar sneller gaan?

Nee, klopt niet, grotere speen zitten meer gaatjes in omdat oudere baby’s die gewend zijn aan de fles de melkstroom beter aan kunnen :wink:

Maar vaak is het gewoon een kwestie van wennen hoor, als hij het vaker gedaan heeft zul je zien dat het beter gaat.

Mocht je daar niet op willen wachten kun je ook een ander merk fles met andere spenen proberen.

Hoe lang doet hij over de fles als ik vragen mag?

Normaal is namelijk tussen de 10 en de 20 mintuten. ALs het sneller is, dan zou ik idd op zoek gaan naar een andere speen en of fles.

Het mondje moet ook wennen aan een speentje ipv tepel, dus dat kan ook de reden zijn dat er melk langs zijn mondje wegloopt.

Als je problemen blijft houden kan je ook spenen kopen zonder gat erin.

Dan moet je zelf met een naald een gaatje prikken en dus bepaal je zelf de grote van het gat.

Groetjes

Emma dronk ook altijd heel snel haar fles leeg. Echt heel krachtig. Ze had er verder geen last van, dus heb het verder nooit als een probleem beschouwd.

Iig de Newborn speentjes blijven gebruiken, die zijn het meest geschikt, die voor oudere kinderen gaan inderdaad nog sneller.