Speen doormidden bijten??!! updat 7/1, ikke trots...

In 3 weken tijd heeft Joost nu 2 spenen van Bibi doormidden gebeten :shock: :shock: Ik vind het doodeng en ben bang dat ie het een keer in zijn slaap doet. Als het in zijn keel terecht komt zijn de gevolgen niet te overzien… :o

Ik durf hem bijna geen speen meer te geven maar hij slaapt alleen maar mèt…



Weet iemand of er spenen zijn die steviger zijn?? Ik vind het uberhaubt belachelijk dat die dingen na doormidden gebeten kunnen worden :wall:

Dat moet toch niet kunnen? Ze waren niet oud ofzo, net vorige week gekocht …

Ik meen dat Difrax ook massieve spenen heeft. Die zijn dus niet hol van binnen en moeilijker kapot te bijten. Zijn ook dental-model, net als Bibi.

Idd Tijs heeft ook een speen van Difrax vanaf (Fopspeen dental extra strong 18+ maanden)

Maar ook deze moet je op tijd vervangen hoor.

Ook Tijs bijt/ beet er een scheurtje in.

Ik controleer hem iedere dag.



Kus Moon

ik heb voor Cleo de spenen van Nuby, ze knaagt er altijd op maar er is er nog niet een stuk gegaan

Victor bijt ze ook door. En ik heb dus die massieve van Difrax. Werkt heel goed :thumbup:

@ariel wrote:

Victor bijt ze ook door. En ik heb dus die massieve van Difrax. Werkt heel goed :thumbup:




Precies echt een aanrader…Anoek bij heel veel en heel hard op die

speen maar die is niet stuk te krijgen :thumbup:

Bedankt voor de tips. :thumbup:



Ik ga morgen meteen naar de drogist om zo’n speen te halen. Neem aan dat ze daar gewoon verkrijgbaar zijn?



(gisteren zelfs de speen even uit zijn mond getrokken toen ie sliep om te kijken of er geen gaatje in zat… :shifty: brrr doodeng)

Sam had laatst een keer de difrax speen stuk! (En toen had hij nog geen eens tanden :o :mrgreen:) Heb hem retour gestuurd, met verhaal erbij, kreeg een nieuwe!

Nu overigens niet meer voorgekomen!

Maar ben wel met je eens dat het niet zou mogen, helemaal niet als hij net nieuw is! (En wel ff opletten of je voor de goede leeftijd hebt)

Nou, we hebben de extra strong Difraxspeen nu een week in gebruik en hij is nog heel dus ik ben al blij :thumbup: Wel begint ook deze speen deukjes te vertonen dus ben benieuwd hoelang hij heel blijft.

Ben bang dat het anders echt afgelopen is met de speentjes…

Zo zielig om hem cold turkey af te laten kicken… :?

OKe, Joost heeft inmiddels 4 spenen Dental Extra Strong van Difrax stuk gebeten!! :shock:

Afgezien van het feit dat ze stikduur zijn (4,69) vind ik het echt gevaarlijk. Hem af laten kicken vind ik nog te vroeg. Heb hem wel al een paar keer gezegd dat speentjes eigenlijk voor baby’s zijn en dat grote jongens zonder slapen en dan probeert hij het 2 minuten en wil vervolgens toch echt zijn speen om in te slapen… :?



Wat nu? Iemand nog tips??



(heb Difrax gemaild dat ik het vreemd en gevaarlijk vind dat die dingen zo makkelijk stuk gebeten worden…)

hè wat balen!

Ja volgens mij kun je straks weinig anders als geen speen meer geven… :cry: . Of je moet toch nog wat andere merken uitproberen. Ik heb dodie en die zijn nog nooit stukgegaan. Maar ja misschien probeert Maaike dat ook wel gewoon niet.

Je kan hem beter weer zo’n bijtring voor baby’s gaan geven :mrgreen: .

toen stein zijn eerste speen heeft kapot gebeten heb ik ze allemaal weggegooid.

Ik heb hem zonder speen naar bed gedaan. Hij heeft 1 nacht slecht geslapen en daarna heeft hij er nooit naar gevraagt. Stein was toen 25 maanden

Mijn kinderen zijn ook allebei “cold Turkey” afgekickt. Indy was 19 mnd, was wel een week of 3 's ochtends erg vroeg wakker. Kes was 2 jaar en 2 mnd en heeft toen zijn middagslapje maar meteen afgeschaft maar heeft er verder nooit een dag om gevraagd. Dat zijn de enige minpuntjes geweest. Maar je hebt wel een sterke kerel zeg, die massieve spenen van difrax zou ik niet eens kapot kunnen bijten geloof ik! En idd, buiten dat het gewoon gevaarlijk is, ook heel erg zonde van het geld! Stertke ermee!

jeetje wat een bijtertje zeg, zomaar de massieve difrax kapot bijten :o

Misschien een idee om hem wel te laten inslapen met het speentje maar hem dan weg te halen uit zijn bedje?

Ja dat is misschien nog een idee Fiep. Fiep ( :mrgreen: of is dat Brabants… :think: Fiep= fopspeen bij ons…) uit zijn mond halen als ie slaapt , hij vindt hem dan wel weer als ie wakker wordt. Dat ga ik maar es proberen…



(vind het nl juist zo lekker dat ie nu eindelijk uitslaapt tot 9 uur :shifty: , ben bang dat dit zonder speentje vroeger zal worden…)

Deze reactie kreeg ik van Difrax. Wel netjes vind ik. Krijg ik hoeplijk in elk geval geld of nieuwe speentjes terug…

Beste



Â



Het lijkt mij ook geen leuke ervaring en het spijt ons zeer dat dit u overkomen is



Â



Difrax loopt al 40 jaar (sinds haar bestaan) voorop op het gebied van kennis en kunde van babyproducten. Veiligheid van onze producten staat voorop.



Â



Onze fopspenen zijn langdurig getest en voldoen uiteraard aan alle Europese veiligheidseisen (EN-1400 deel 1 en 2). Voor Difrax is maatschappelijk verantwoord ondernemen erg belangrijk en daarom hebben we een beleid ontwikkeld voor ons bedrijf EN onze leveranciers, dat heeft geresulteerd in een kwaliteitswaarborg voor onze producten.



Â



Wij nemen uw klacht dan ook zeer serieus en willen graag de oorzaak van dit probleem onderzoeken.



Â



Wij hebben massieve fopspenen (18+), er zijn kinderen die deze heel lang kunnen gebruiken omdat zij zuigen ipv bijten. Als een kind gaat bijten dan word het tijd om de fopspeen af te gaan leren omdat het gevaarlijk kan gaan worden, een fopspeen moet van flexibel materiaal gemaakt worden en is daarom ook altijd kwetsbaar.



Het is een lastige overgangsfase omdat kinderen wel gewend zijn om met een fopspeen in slaap te vallen. Zoetjesaan kunt u er samen aan gaan werken om het af te gaan leren. Fopspeen bv alleen bij inslapen gebruiken, daarna weghalen. Een alternatief aanbieden, een verhaaltje vertellen over fopspenen fee die kleine cadeautjes (knuffeltje) komt brengen s’nachts als zij ziet dat er zonder speen geslapen word (zie onze website vanaf 8 januari 2008)



Het zijn zo maar wat maniertjes maar ik denk wel dat het belangrijk word om het af te gaan leren.



Â



Wij zouden het liefst deze spenen retour ontvangen zodat wij e.e.a. kunnen bekijken en u een nieuwe kunnen sturen. Hebt u toevallig ook nog de verpakking? Ons adres is:



Difrax BV



t.a.v. Klantenservice



Rembrandtlaan 42



3723 BKÂ Bilthoven.



Â



Om u klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen hebben wij de volgende informatie nodig:



Uw adres en telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent

De verpakking met batchnummer (dit nummer vindt u aan de binnenzijde van de verpakking)

Het aantal weken dat de fopspeen is gebruikt

Waar de fopspeen is gekocht

Leeftijd van de baby

Onder welke omstandigheden de speen is gegeven (bijv. bij slapen, bij huilen)

Hoe was de situatie toen de speen kapot ging

Hoe de speen wordt bewaart.

Hoe de speen schoon is gemaakt.



Â



Wellicht hebt u nog andere aanwijzingen of opmerkingen die van belang kunnen zijn voor ons onderzoek.



Â

wat een net en uitgebreid antwoord (en met dezelfde tip als ik 8)). En ik vind het ook erg netjes dat zij -producenten van de speen- adviseren om het speengebruik af te leren.



nu maar hopen dat joost die spenenfee een beetje ziet zitten!





succes!

@Paschal75 wrote:

@ariel wrote:
Victor bijt ze ook door. En ik heb dus die massieve van Difrax. Werkt heel goed :thumbup:




Precies echt een aanrader…Anoek bij heel veel en heel hard op die

speen maar die is niet stuk te krijgen :thumbup:




die is wel stuk te krijgen hoor!!! milan heeft zelfs die doormidden gebeten… ik heb toen geen nieuwe gekocht en gezegd dat zwarte piet em mee had genomen… en sindsdien heeft hij geen speen meer!

Ze gingen bij Victor wel iets stuk. Meer beschadigen maar niet binnen een week doormidden. Elke 6 weken kocht ik een nieuwe.



Nu hopelijk niet meer want sinds 1 januari slaap hij zonder speen. Hij is nu groot zoals hij zelf zegt :inlove:

Ikke trots :inlove: :inlove: :inlove:



We hebben gisteren zijn speentje wat weer stuk gebeten was samen in de vuilnisbak gegooid en ik heb hem beloofd dat we een kado gaan kopen als ie zonder speen slaapt. Ik dacht dat ie er wel op terug zou komen, maar ik heb zijn avondritueeltje gewoon uitgevoerd zonder het er nog over te hebben.

Truste Joost ik hou van jou!! Hij : tjuste mama houjou, ikke gjote jonge zonder fiepie, mogguh kado he mama??? ( :inlove: )

Vannacht werd ie om 4 uur huilend wakker en vroeg om zijn fiepie. Heb het hem nog een keertje uitgelegd en hij berustte in zijn lot en draaide zich om en ging slapen :shock: :shock: . Vanochtend werd ie pas om 8.30 wakker en meneertje ligt nu na een half uurtje draaien weer te slapen… Voelde me schuldig dat ik hem zo cold turkey af liet kicken maar et werkt!!!

Ben zo trots op hem!! Goed he?