Speen afleren

@Frank@ wrote:

@Miepel wrote:
Heb besloten om de speen haar toch maar gewoon te geven. Natuurlijk niet als ze hem links laat liggen als ze aan het spelen is, dan pak ik hem snel weg. Maar als ze na een tijdje hem toch graag weer heeft dan geef ik hem maar gewoon. Ik weet niet hoe jullie kinderen reageerden toen ze hem niet meer kregen maar hier is echt het huis te klein. De pleurus breekt dan uit :roll: . Ja echt, zo erg is het. Ze heeft ook geen vaste knuffel waar ze mee tut als ze moe is ofzo.




Maar wat wil je nou? Wel of geen speen, of wil je de speen afleren zonder gedoe??? Als je dat wilt heeft ze op haar 15e nog een speen.

Als jij wilt dat die speen alleen nog maar op bed mag, geef jij die speen alleen maar als ze naar bed gaat. En dat de pleures uitbreekt is tijdelijk, stopt vanzelf. Jij hebt het haar aangeleerd dus zal jij het haar ook moeten afleren… Klinkt misschien har maar zo is het in mijn ogen wel


Je hebt hier wel gelijk in hoor, maar ik snap wel beetje hoe het gaat. Hier was het ook altijd zo’n drama. Die speen was Lars zijn alles en natuurlijk waren wij de zwakke factor in het geheel, toch maar weer toegeven als hij weer erg moeilijk ging doen.

Paar dagen geprobeerd alleen in bed en overdag iets anders er tegenover stellen of iets lekkers of even afleiden door op stap te gaan. en zoals ik al eerder schreef. Ineens was hij die speen kwijt (in ons geval was ie echt kwijt :mrgreen: ) en toen moest ie wel en WIJ OOK! En ik had ook drama verwacht, veel drama echt waar maar het was helemaal niet zo. Dus echt het gaat je wel lukken. Maar snap goed hoe lastig het is!

Begin in ieder geval met geen spenen meer te kopen. Zodat je er op een gegeven moment ook geen eentje meer achter de hand hebt!

Ik heb trouwens een kindje thuis dat duimt… hoe leer je dat in hemelsnaam af ???

@Frank@ wrote:

Ik heb trouwens een kindje thuis dat duimt… hoe leer je dat in hemelsnaam af ???
Precies de reden dat ik Tejo aan de speen wilde. Omdat dat makkelijker is af te leren.

Gelukkig voor ons hoefde hij die niet perse en pakte hij ook niet zijn vingers :smiley: :dance:



Ikzelf heb namelijk ook geduimt, mijn moeder heeft van alles geprobeerd (van dat vieze nagelspul om niet meer te nagelbijten, maar dat was heeeeeeel hard zuigen en dan ging het weer prima. Washandje, maar die kreeg ik stiekem af of mijn duim op 1 of andere manier er toch weer terug tussendoor :shock: )

Maar goed, toen ik een beugel kreeg kon ik niet meer duimen (11 jaar ofzo) en al heel snel (volgende dag, paar dagen later?) was ik ontzettend trots op mezelf dat ik niet meer duimde :angel:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Lynn is ook een ontzettend spenenkind. Als het aan haar lag liep ze de hele dag met dat ding in haar mond.



Toen Lynn 1,5 jaar was heb ik besloten dat de speen alleen nog in bed mocht en in de kinderwagen (daar sliep ze vaak nog in)

Die dag heb ik Lynn gezegd dat ze alleen uit bed mocht als ze haar speen op de kast legde.

Ze heeft een uur in bed gezeten voordat ze 'm wilde afstaan. De dagen erna steeds 45 min, 30 min. enz.

Op een gegeven moment kwamen we binnen en zei ze al gelijk: ‘poppie kast’ (=foppie op de kast)

Als ze tussendoor haar speen wilde hebben dan mocht dat, maar moest ze wel naar bed.



Nu zijn we er gewoon ‘hard’ in. Als ze haar speen niet wil afstaan dan zeggen we: 'ga je zelf de speen op de kast doen, of moet mama het doen? ’ Meestal doet ze het dan zelf. Doet ze het niet dan trek ik 'm gewoon uit d’r mond en gaat ie op de kast. Dan brult ze een paar minuten en dan is het weer klaar.

Maar dat gebeurd vrijwel nooit.

ik heb het vandaag ook eens geprobeerd, en het had een ongewenste uitwerking… meneer liep de hele ochtend met twee vingers in zijn mond :wall: Sja sorry hoor, dna nog maar ff die speen, die is soepeler en makkelijker af te leren!

wat een dicussies over een speen. Britt heeft ook nog een speen. En zolang zei die wil krijgt ze hem gewoon.

Ze is pas 1 jaar hoor geen 15

Ze vind er troost bij. Daar is toch niets mis mee.

Nee je moet een kind van 1 jaar helemaal overstuur laten worden. Wat schiet je daar nu weer mee op.

En mijn zoon pakt nu nog steeds zijn duim als hij moe is samen met zijn tut (een hydrofieldoek alleen de groene) en die is al ruim 4 jaar



Dus gewoon doen. Geef je kind gewoon lekker een speen



liefs anita

Doe ik ook hoor. Overdag alleen zo min mogelijk als ze er niet naar taalt. Ze vind er inderdaad veel troost bij als ze verdriet heeft of moe is. Probeer het wel zo te sturen dat ze over 1 of 2 jaar het buiten de deur niet meer nodig heeft. Hoop ik… :shifty: