Danique heeft tot nu toe altijd nog een speen gehad alleen in bed.
's ochtends wil ze hem soms niet afstaan maar wij zijn strikt, uit bed is speen uit en opruimen.
Vanochtend deed ze weer moeilijk maar ik de jongste de fles te geven dus maakte ik een opmerking ‘ik denk dat ik je speen maar uit het raam gooi’ of zoiets.
Toen wilde ze dus zelf die speen uit het raam gooien en heb ik haar heel duidelijk verteld dat dat mocht maar dat die speen dan niet meer terug zou komen en ze net als alle andere grote kindjes voortaan zonder speen moet slapen.
Dat vond ze prima dus heeft ze de speen uit het raam gegooid.
Vanmiddag naar bed deed ze heel positief ‘zonder speen slapen mama’ maar zodra ze in bed lag was het een en al drama.
Ze heeft dus niet geslapen vanmiddag en na een ruim uur heb ik haar maar uit bed gehaald. Toen is ze nog even buiten haar speen gaan zoeken :D, maar die had ik natuurlijk ver weggestopt.
Nu ligt ze net weer in bed (was natuurlijk niet te genieten omdat ze vanmiddag niet geslapen heeft) en het drama begint gelijk weer.
Huilen, roepen, krijsen, express beer uit bed gooien en dan roepen dat ze beer kwijt is, slokje water willen enz.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Moet ik haar negeren of toch na een tijdje naar haar toegaan.
Ben bang dat als ze dit de hele avond vol houdt ik die speen maar weer tevoorschijn tover.
Oei, da’s lastig…
Ik zou nu toch doorzetten eerlijk gezegd. Ze heeft hem zelf weggedaan, en hoewel ze de gevolgen niet heeft kunnen overzien, zou ik dit toch consequent aanpakken. Ik zou wel steeds even naar haar toegaan, rustig blijven , duidelijke boodschap geven, zo van: we gaan nu slapen en dan weer weggaan. Misschien helpt een beloning in het vooruitzicht wanneer het lukt???
In ieder geval veel succes, en sterkte!!!
Trouwens, meestal zijn de eerste 2 nachten het moeilijkste, daarna gaat het vaak snel beter.
Dank je wel!
Heb idd gezegd dat ze een cadeautje krijgt als ze een week van de speen af is. Daar werd ze erg vrolijk van maar binnen een paar minuten lag ze weer te krijsen.
Het is nu net een paar minuutjes stil. Manlief was bij haar geweest en had gezegd dat ze maar even een boekje moest gaan lezen als ze niet kon slapen. Dat heeft ze gedaan en nu lijkt ze te slapen.
Durf niet te gaan kijken want ben bang dat ze dan wakker wordt.
Volhouden is de enige remedie!
Misschien dat je 's ochtends een sticker kunt plakken omdat ze een nacht zonder speen heeft geslapen? En als ze gaat slapen zonder te huilen, ze er misschien wel twee mag plakken. Op die manier is ze sneller bij een cadeautje…
Hier heeft het ook heel goed geholpen om te blijven benadrukken dat (in ons geval) duimen echt alleen voor baby’s is en niet voor grote kindjes.
Ik zou er om de 10 minuten even heengaan, laten zien dat jij er wel bent en dan weer weggaan. Wat betreft de speen gewoon duidelijk zijn -> die heb je zelf uit het raam gegooid, die is weg. Na 3 dagen is het klaar hoor!
Hoe gaat het nu?
En hoe is de nacht gegaan?
Moeilijk lijkt me het hoor…!
Na 21.00 uur hebben we haar niet meer gehoord. Om 23.00 uur was ze even wakker en aan het huilen maar ze vroeg niet om haar speen, vannacht ook nog een keer wakker maar verder heeft ze het super goed gedaan.
Vanochtend heeft ze een sticker geplakt en was ze erg blij met onze enthousiaste reactie!
Vandaag bij mijn zus heeft ze 1 uurtje geslapen, normaal slaapt ze ruim twee uur maar ik weet niet of dit nu te maken heeft met het feit dat ze geen speen meer heeft. Ze heeft niet gehuild toen ze ging slapen en dat is toch heel wat.
Nu ligt ze een uurtje op bed en lijkt klaar wakker. Ze heeft maar eventjes gehuild en ligt nu te kletsen en af en toe een beetje nep te huilen.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze in slaap valt maar het drama is in in ieder geval al 90% minder ten opzicht van gisteravond.
Bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!
Wat goed! :thumbup: :thumbup:
hmmm ze slaapt nog steeds niet en begint zo nu en dan te brullen. Ben nu 2x bij haar geweest en ze verzint echt van alles om mij boven te houden. Ze vraagt totaal niet om haar speen maar heeft pijn, wil een slokje water, beer ligt op de grond en ga zo maar door.
Moeilijk zeg dit…
Slaapt ze nu al? Moeilijk hoor.
Lienke heeft nog steeds de speen :shifty: dus wij moeten hier nog aan beginnen. Wil rond haar 3e beginnen :roll:, of het moet natuurlijk net zoals bij jou gaan dat ze hem uit het raam gooit maar dat zie ik niet gebeuren .
Groetjes Renate
Hoi,
Ik heb dit dus als klein kind ook gedaan :oops: continu mama mama handje kusje en zo tig keer :oops: toen zei mijn moeder tegen mijn vader nu loop jij maar een keer : die zei: wacht maar dat is zo afgelopen"hij heeft me opgepakt en onder een ijskoude doche gezet,"ik heb het dus ook nooit meer gedaan
Maar mijn remedie is het niet!
Ik vindt gewoon volhouden en wil ze echt alleen maar jou?
ik zou anders papa sturen :mrgreen:
Moeilijk hoor knuf voor jullie :hug: :-*
gr melanie.
@melanie wrote:
toen zei mijn moeder tegen mijn vader nu loop jij maar een keer : die zei: wacht maar dat is zo afgelopen"hij heeft me opgepakt en onder een ijskoude doche gezet,"ik heb het dus ook nooit meer gedaan
Vast heeeeeeeeeeeeeeel off topic, maar weet je dit nog of is dit verhaal je verteld ? Ik krijg altijd zo de kriebels bij dit soort "verhalen". VROEGER beten we terug, zetten we het kind onder de douche , deden we dit of dat en jullie hebben het NOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer gedaan.... JA RIGHT! :hand: :hand: Zou heel de generatie boven ons ook echt in sprookjes geloven :think:
Verder geen oplossing voor de speen..... 1 duimer hier :wink: en die ben ik nog lang niet van plan af te pakken....
@pientje wrote:
@melanie wrote:toen zei mijn moeder tegen mijn vader nu loop jij maar een keer : die zei: wacht maar dat is zo afgelopen"hij heeft me opgepakt en onder een ijskoude doche gezet,"ik heb het dus ook nooit meer gedaan
Vast heeeeeeeeeeeeeeel off topic, maar weet je dit nog of is dit verhaal je verteld ? Ik krijg altijd zo de kriebels bij dit soort "verhalen". VROEGER beten we terug, zetten we het kind onder de douche , deden we dit of dat en jullie hebben het NOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer gedaan.... JA RIGHT! :hand: :hand: Zou heel de generatie boven ons ook echt in sprookjes geloven :think:
Verder geen oplossing voor de speen..... 1 duimer hier :wink: en die ben ik nog lang niet van plan af te pakken....
Hoi,
Ja , ik weet dit nog !
Ik ben ook niet voor deze methode hoor, absoluut niet .
Mijn moeder was ook boos op hem hoor :mrgreen:
Ik heb hier ook een duimertje, en weet je ik vindt het prima, ze vindt haar rust in haar duimpje, en ik vindt het een schattig gezicht moet ik eerlijk toegeven :oops: :shifty: :inlove:
Gr melanie
Echt heeeeel moeilijk dit!
Rond 23.00 uur is ze stil geworden en vannacht heb ik haar wel een paar keer gehoord.
Vanmiddag heeft ze dus weer niet geslapen en alleen maar gekrijst.
Ze is nu mega-chagrijnig :x.
Wordt vanavond vervolgt…
Jee, stressvol dit hoor :?
Ik denk dat de enige manier volhouden is :think:
Ik leef met je mee :hug:
:hug:
Hier ook nog een mannetje die erg gehecht is aan zijn speen (ook idd alleen in bed) maar vind het zo langzamerhand toch wel tijd worden dat hij de speen laat voor wat hij is. Ook de tandarts vond dat een prima plan, hij heeft al een behoorlijke overbeet door de speen.
Het gaat al stukken beter maar halleluja wat een gedoe. Gisteravond sliep ze binnen 10 minuten maar ze had 's middags niet geslapen dus was echt kapot. De avond ervoor heeft ze nog een tijd liggen roepen en huilen.
Rare is dat ze helemaal niet om haar speen vraagt maar alleen maar aandacht wil: buikpijn, snottebel, slokje water, beer op de grond en ga zo maar door :roll: .
Op internet heb ik gelezen dat kindjes rond de 10 maanden geen zuigbehoefte meer hebben dus voordat ze 1 jaar wordt ga ik Tess de speen afleren!!!
Wat is het langste dat ze gehuild en gekrijst heeft?
Wij zijn met Nathalie ook bezig maar die presteert het gewoon om dik 3 uur door te gaan :?
De eerste avond heeft ze zeker 3 uur lang liggen krijsen, volgens mij nog wel langer.
De tweede avond is ze tot 23.00 uur 's avonds wakker geweest, niet alleen maar gekrijst, tussendoor ook roepen en zeuren.
We zijn er nu nog steeds niet hoor! Ze vraagt nooit om haar speen maar het is altijd huilen als ze in bed ligt. Vandaag ongeveer een half uurtje.
Ze is nu echt gewoon aandacht aan het trekken want als ik bij haar ben gaat ze lachen en kletsen.
Ben na 5 minuten nog even bij haar gaan kijken en heb haar streng toegesproken en gezegd dat ik echt niet meer zou komen.
Toen duurde het nog een half uurtje voordat het stil was.
Succes ermee, het is echt heel pittig vind ik zelf!!
aaaahhhhhh wat een drama vannacht.
Gisteravond sliep ze na een half uurtje maar om half 10 werd ze wakker en begon het drama.
Ze leek klaarwakker en kwam zelfs haar bed uit wat ze normaal nooit doet.
Om half 2 :shock: is ze eindelijk weer rustig in bed gaan liggen en in slaap gevallen.
Zou dat nou alleen maar door die rotspeen komen die ze niet meer heeft???