Speen aanleren?!

Ik ben nog niet zo lang geleden bevallen van mijn 3e dochter. Nu wilde mijn eerste dochter geen speen, altijd geweigerd. Zij duimt nu. Tweede dochter wilde ook geen speen, zij duimt niet. Nu bij dochter nummer 3 weigert zij ook de speen.



Nu zul je misschien denken, waarom doe je zo moeilijk? Maar soms denk ik dat ze er best behoefte aan heeft. Ze sabbelt op haar handje en tijdens het drinken aan de borst valt ze in slaap.



Vandaar mijn vraag, hoe ging dat bij jullie kindjes? Pakte ze meteen de speen? Hoe heb je ze er anders aan laten wennen?



Groetjes

Mijn 2 jongens hebben nooit een speen gewild. Helemaal niet erg, hoef je ook niets af te leren :slight_smile:

@Amy82 wrote:

Mijn 2 jongens hebben nooit een speen gewild. Helemaal niet erg, hoef je ook niets af te leren :slight_smile:




Opzich is het inderdaad makkelijker. Maar ik merk dat ze soms wel behoefte heeft om te sabbelen en dan in slaap te vallen. Nu huilt ze zich soms in slaap vandaar eigenlijk :wink:

@missmelody wrote:

@Amy82 wrote:
Mijn 2 jongens hebben nooit een speen gewild. Helemaal niet erg, hoef je ook niets af te leren :slight_smile:




Opzich is het inderdaad makkelijker. Maar ik merk dat ze soms wel behoefte heeft om te sabbelen en dan in slaap te vallen. Nu huilt ze zich soms in slaap vandaar eigenlijk :wink:


Gewoon lekker aan de borst in slaap laten vallen dus :wink:

Bij S heb ik geen borstvoeding gegeven omdat hij verkeerde zuigtechniek zichzelf al had aangeleerd, daardoor is het niet gelukt.

Wij hebben speen aangeleerd omdat S heel erg op zijn vingers en knuistje sabbelde en ook omdat er onderhand eelt op zijn vingers kwam.

Een speen zou dan makkelijker af te leren zijn later dan vingertjes/knuistje/duimpje



Maar naar 9 maanden keek hij niet meer om naar de speen en ook minder naar zijn vingers/hand.

Alleen als hij extreem verdriet had dan greep hij naar 2 vingers.



Maar bij borstvoeding heb ik altijd begrepen dat je eigenlijk beter geen speen kan doen.

Spenen vergt een hele andere zuigtechniek dan aan de borst, speen is erg oppervlakkig en borst niet.