Speeltoren in de tuin, wat hebben jullie als demping?

Merijn en Xander krijgen in de nieuwe tuin een jungle gym speeltoren met glijbaan.

Nu moet er iets van demping onder bepaalde plekken, maar rubberen tegels zijn erg prijzig. Vooral ook als we de schommelmodule ook eraan doen in het voorjaar. .DAn wordt het echt een groot oppervlak aan tegels.



Dus ik ben benieuwd wat voor andere opties er zijn. De tuin is nu grotendeels bestraat.



Wat hebben jullie als valdemping onder speeltorens?

gras dus aan mij heb je niet zo veel :wink:

Wij hebben rubbertegels, die hebben we ooit in een aanbieding bij Hornbach gekocht, scheelde meer dan de helft met de normale prijs. Want ze zijn idd erg duur. Dus de aanbiedingen in de gaten houden? En anders gras of houtsnippers? Die hebben we hier in de wijk op/in alle speelveldjes liggen.

Gras en tegenwoordig of was dat vroeger??? had je ook houtsnippers op de grond liggen?



Rubbertegels ben ik trouwens niet voor. Ongeluk gezien die ook maar net goed af liep :?

En daarbij zijn ze giga heet als het zomer is. AUWA





Persoonlijk, als ik zoiets in onze tuin zou zetten… hup gewoon gras eronder. dan maar slijtageplekken of modderlaarzen.

grind :mrgreen:



Oh, sorry Jet ik ben in een flauwe bui.



Zand? Maak je er meteen een zandbak van?



Die houtsnippers vind ik waardeloos. Vaak staat zo’n stukje hout rechtop in een bergje en wat denk je van de splinters?

ja houtsnippers moet je denk ik ook regelmatig bijeenharken en vervangen, want dat rot natuurlijk weg.

Dik kunstgras

Wij hebben rubberen matten die mijn schoonvader ook bij de koeien heeft liggen :mrgreen: (tja best handig schoonouders met boerderij :mrgreen: ) misschien is dat een optie is eigenlijk hetzelfde als rubberen tegels. Wij hebben ze niet hoeven kopen dus heb geen idee of zoiets duur is maar misschien hebben jullie ook wel kennissen in de buurt?

:think: Niks !! gewoon een stoep. Maar moet zeggend at we alleen de klimtoren met grlijbaan hebben en geen schommel. Die hangt apart maar ook daar alleen tegels eronder

Rubber tegels. Wel prijzig inderdaad, maar beter dat dan een kind wat op de stenen valt. Ben er ook wel extra voorzichtig in, want onze dochter is vorig jaar van een barkruk gevallen, op haar hoofd. Gevolg was flink geheugenverlies wat niet meer terugkomt en een jaar lang problemen omdat ze zoveel opnieuw moest leren, aanwennen en verwerken.

Op school hadden ze ook een glijbaan op de stenen gezet en mee dat ik zeg dat ik dat niet veilig vind tegen de juf, valt Femke eraf. Deze keer gelukkig niets ernstigs, maar mijn standpunt was wel gelijk duidelijk. De gezondheid van je kind is niet te koop.

Beetje fanatieke reactie misschien, maar het zit allemaal nog vers in het geheugen.

Je kunt altijd op marktplaats naar rubber tegels zoeken he :wink: daar kun je ze soms voor een prikkie ophalen!

Gras en zand. Dempt prima :wink: .

wij hebben rubberen tegels … worden niet super warm hoor. Misshien als je de zwarte neemt, maar je hebt ook rode en groene en die worden niet zo warm in de zon. Ik heb ze voor de helft van de prijs kunnen krijgen toen, maar ze blijven duur.



In de speeltuin hier ligt een soort piepschuim met daarover kunstgras. Ligt er al jaren en ziet er nog goed uit.

@Affie wrote:

Je kunt altijd op marktplaats naar rubber tegels zoeken he :wink: daar kun je ze soms voor een prikkie ophalen!




Hebben wij ook :smiley:

Ik heb blauwe rubber tegels over mijn bestrating liggen… Kunstgras schijnt ook erg goed te zijn…maar dan moet je je tuin weer verbouwen voor die 5 a 6 jaar…

gewoon gras…is dat niet goed dan???



bij ons op school liggen op de speelplaats rubbertegels onder het klimtoestel, maar die vind ik nog behoorlijk hard eigenlijk…



ze vliegen hier regelmatig met hun kont in het gras en er huilt er nooit eentje :think: :mrgreen:

Ik heb ook gras, en onderaan de glijbaan en onder de schommels waar ze afzetten heb ik zo’n rubberendeurmat laten ingroeien. Geen kuilen en modderpoelen dus hier! :thumbup:

Zand dan heb je meteen een zandbak voor de kinderen.

Of is dat geen optie vanwege katten misschien, het is natuurlijk niet te overdekken.

Katten vinden dat natuurlijk heerlijk om in te gaan zitten sch**ten in zo’n grote “kattenbak”.