speeltoestel

wij willen voor Sebastian zijn verjaardag een speeltoestel kopen. maar er best veel keus. nu zijn er wel een paar eisen want het moet niet te duur of te groot zijn. maar ook voor grote zus moet het leuk zijn.

nu heb ik 3 speeltoestellen gezien die we leuk vinden maar wat zouden jullie doen? een gewone glijbaan is evt ook een optie, we hebben al een schommel en zandbak.

optie 1

optie 2

optie 3

[/img]

Wij hebben de optie 3, vorig zomer gekocht.

Er wordt veel mee/op gespeeld!

Ik leg ook vaak een kleed onder het plateau, op de grond, ze gebruiken het dan om te picknicken, als bed, als gevangenis enz.

Ik zou voor geen van 3en gaan. Maar voor een grote glijbaan. Wij hebben voor €100 hout gekocht en een losse glijbaan en zelf iets in elkaar getimmerd. Zo’n klein baantje zijn ze zo uitgegroeid, je hebt al een ouder kindje.

ik zou voor geen van deze gaan,

mijn kids zouden dat nu absoluut al niet meer leuk vinden (de jongste alleen)

wij hebben een houten toestel met glijbaan, zandbak, 2 schommels.

helemaal geweldig, maar idd wel aan de prijs.

@ knollie, een houten toestel is geen optie omdat we daar niet de ruimte voor hebben. we hadden vorig jaar de kans om gratis een houten speeltoestel over te nemen maar helaas hebben we daar geen ruimte voor.

Ik zie geen links meer, misschien kun je foto’s plaatsen?

Ik heb voor Luc en Stan een speelhuisje en een grote glijbaan.

Ik zou op zich wel zo’n houten speeltoestel (hoog huis/toren, glijbaan, schommel) willen, maar daar vind ik ze nu nog te jong voor, dan zou ik altijd erbij willen zijn als ze naar buiten gaan.

Nu kunnen ze achter spelen als ik in de woonkamer/keuken aan het rommelen ben.

heb foto’s geplaatst :wink:

als je een van deze drie wilt, zou ik de derde doen, omdat ie misschien nog beetje interessant is voor je oudste. Maar als je ziet hoeveel ruimte die inneemt, van trappetje tot einde glijbaan, dan denk ik dat voor dat formaat ook wel wat toestellen te vinden zijn die ook voor je oudste nog wat uitdaging bieden.

Ik had een BIG baby-slide glijbaan (2 treden en 3e trede begon de glijbaan) maar die vonden de kids te klein geworden qua glijlengte.

Ik denk dat optie 1 en 2 niet leuk meer is voor de oudste.

Optie 2 lijkt mij niet handig qua trap? De jongsten kunnen nu pas sinds 2 maanden zelf zo’n trap op.

Optie 3 lijkt me dan weer te hoog voor de jongste. Of je moet er elke keer bij blijven?

Ik zou voor een losse zo goedkope mogelijke kleine glijbaan via marktplaats gaan zodat Sebastiaan daar lekker zelf op kan spelen. Als hij er te groot voor is (dat zal volgend jaar al zijn) zou ik een lekkere grote glijbaan kopen die wat langer mee kan en die kleine weer op marktplaats zetten.

@sassie1980 wrote:

Ik had een BIG baby-slide glijbaan (2 treden en 3e trede begon de glijbaan) maar die vonden de kids te klein geworden qua glijlengte.

Ik denk dat optie 1 en 2 niet leuk meer is voor de oudste.

Optie 2 lijkt mij niet handig qua trap? De jongsten kunnen nu pas sinds 2 maanden zelf zo’n trap op. ehm. DAT is heullll erg kindafhankelijk… wij hebben een jungle gym met spijlen trap en tussen elke “trede” zit 30 cm! en toch klimt Suus er zonder ook nog maar 1x te vallen al sinds 3 maanden op…:shifty:

Optie 3 lijkt me dan weer te hoog voor de jongste. Of je moet er elke keer bij blijven? Wederom… dat ligt aan het kind. Sebastiaan is net zo oud als Suus, ons plateau is 1,30 hoog en echt, ze klimt, klautert en glijdt alsof het niks is…

Ik zou zelf toch eens kijken voor een zgn compact speeltoestel. Deze nemen ook best wat ruimte in en je hebt speciale compacte speeltoestellen die goed en wel 2 vierkante meter nodig hebben… dat heb je met die plasticen ook wel. Mocht je toch echt voor zo’n kunststof ding gaan, dan zou ik voor optie 2 gaan… :thumbup:

sinds 3 maanden terug… toen was ze dus 1 jaar en 8 maanden :shifty:

ik zou voor een little tikes glijbaan gaan…

wij hebben eerst de 3 treden gehad nu de variant hoger, onze meiden zijn wel al wat ouder maar vinden het nog leuk…

Persoonlijk zou ik ook niet voor die opties gaan, ik vind die glijbanen altijd zo schreeuwerig. Hier hebben we een houten huis, onderin een zandbak van 1 bij 1, daarboven het huisje, trap aan de voorkant en daarnaast meteen de glijbaan. neemt dus niet meer ruimte in dan die onderste denk ik.

En als dat em echt niet wordt, dan zou ik voor een losse gijbaan gaan denk ik, neemt wat minder ruimte in.

ik zou voor 1 gaan , die heeft zo te zien de makkelijkste opstap voor een kindje van 2 :mrgreen:

Ik zeg losse glijbaan :slight_smile:

Ik zou voor optie 3 gaan. Die 1e heeft mijn buurvrouw, hij is erg leuk voor de kleintjes en ook haar oudste van 6 gaat er nog af. Maar hij is wel erg laag en kort. Die 3e geeft net wat meer uitdaging voor de oudste.

Het voordeel van zo’n plastic klim-glijcombi is dat je het glijbaantje zo in een zwembadje kunt zetten en dat geeft extra pret met het warme weer :thumbup:

Wij hebben zelf een houten speelhuis met glijbaan, daar wordt toch een stuk minder op gespeeld als ik had verwacht. Alleen als er vriendjes zijn is ie in trek :wink:

losse glijbaan via marktplaats… hebben we voor €25 gekocht …want die krengen zijn duuuuuuuuuuuuuuuur…

en de jongste van 2 vind het geweldig maar de oudste van bijna 6 gaat er ook nog bijna elke dag af :smiley:

we hebben zo’n rood/blauwe van little tikes…

en dat traplopen hebben ze snel genoeg door… eerste dag stond ik er bij en nu helemaal niet meer…

succes met kiezen :slight_smile:

Gisteren naar een groothandel geweest om naar speelhuisjes te kijken. Ook Nasr houten speeltoestellen. Maar nadat we de tuin nogmaals goed opgemeten hadden en de kunstof speelhuisjes bekeken hadden besloten om voor een losse glijbaan te gaan. De houten toestellen waren toch te groot, de kunststof huisjes toch wel erg klein. Nu dus de grote glijbaan van little tikes gekocht. Manlief is hem nu in elkaar aan het zetten en dan kunnen de kids zo lekker spelen nu het nog mooi weer is.

Bedankt voor het meedenken!