Ook dit jaar gaan we weer met de vouwwagen naar Zuidfrankrijk. Om het onderweg wat dragelijker voor onze kids te maken,krijgen ze om de zoveel kilometer een klein kadootje. Dit zijn dingetjes die ik het hele jaar verzamel bij de Action, zeeman of kruidvat voor een paar centen. Maar na een paar jaar is mijn inspiratie een beetje op… Wie heeft er nog een leuk idee voor zo’n speeltje. Noud is net 4 en Marlot dan bijna 2…(voor Marlot kan ik gewoon Noud zijn speeltjes van toen inpakken :mrgreen: )
Wij hebben een Leapfrog voor Noah. Heel handig voor lange trips of lange tijden ergens wachten. Voor een 4-jarige heel goed te doen, en al spelender wijzen leert hij ook nog tellen of eenvoudige woordjes enzo. Noah heeft hem al bijna 3 jaar en raakt er nooit op uitgekeken.
Een wat???
8)
klinkt als een kinderlaptop :think: :think:
vouwwagens vind ik zo leuk! :inlove:
Wij hadden vroeger een Alpenkreuzer, oranje en bruin doek en plastic ramen (jaja jaren 70).
Een dvd speler met zo’n schermpje aan de voorstoel? :think:
Ik herinner me nog de reizen naar Z-Frankrijk, kotsende zusjes, gestresste ouders, verveeeeeeeeling, de wekenlang gespaarde Donald Duckjes al uit voor we nog de van Brienenoordbrug over waren, de rubberen poppetjes die je bij het tanken kreeg, de hotelletjes onderweg met 's morgens gepasteuriseerde melk en criossants met boter en jam :sick: :sick:
Ik vind de kadootjes een leuk idee, want ik herinner me dat die poppetjes van de tankstation het hoogtepunt van de reis waren (en dat is net zoiets).
Misschien zoiets, wat uit een serie bestaat, zodat de verzameling onderweg groeit?
oo, da’s een leuk idee. Noud is dol op dingen verzamelen (die vervolgens hier maar rondslingeren…)…
En ja, die sentimentele gevoelens hadden wij nu ook, vandaar dat we er maar een gekocht hebben. En onze kids hebben het veel luxer hoor, met airco ipv handdoeken voor het raam en we hebben inderdaad een dvdscherm :oops: maar ook daar hebben ze het na een tijdje wel mee gezien. De kadootjestas is echt iets van ons vroeger thuis, en ik moet zeggen dat we er al aardig uurtje mee gerekt hebben… Een lollie doet ook wonderen :mrgreen: die mogen ze mij dus eigenlijk NOOIT hebben omdat ik het zo gevaarlijk vind, maar achterin het stoeltje op vakantie wel (en dan is het toch stil…)
Zo’n tekenbordje die je telkens weer kan uitwissen. Kan je ook leuke spelletjes mee doen bijvoorbeeld raden welk tekeningetje jij maakt of een halve tekening maken en je oudste hem af laten maken.
Voor je jongste dochter alles met veel plakband inpakken zodat het een grote opgave is om het uitgepakt te krijgen (of ze moet zo driftig worden dat het om je oren vliegt :mrgreen: )
Meer ideeen heb ik eigenlijk niet :roll:
Leapfrog:
Een leerzame uitvoering van een handspel computer. Ik ging ervanuit dat ie overal wel te krijgen was. Sorry. :oops:
Wat een leuk ding! :inlove:
Wij gaan over 3 weken met de auto naar noord-Spanje (ook kamperen). Ik ben zwaar aan de projectie aan het doen wat dat betreft. Idd alles wat ik al kind geweldig vond op lange reizen gaat mee :mrgreen: Mijn dametjes zijn dan ruim 2 en 4,5. De oudste mag zelf een groot cadeau uitkiezen voordat we gaan. Verder ligt er een geinig speelkoffertje van de ANWB in de voorraad met magneet bord, magneetletters, je kunt erop kleuren e.d. Ik heb van die plastic plakfiguurtjes voor op de ramen, verder idd allerlei kleine cadeautjes, wat boekjes, wat leuke kindercd’s e.d. Ik heb van die schoottafeltjes liggen waarop ze kunnen spelen/kleuren. Het eten doen we zoveel mogelijk onderweg, lekker verzetje vind ik altijd. Dan heb je de stoppauzes echt om even uit te rennen of een wandelingetje te maken. Verder ga ik m’n kinderspelletjes boeken vantevoren nog eens napluizen voor wat woordspelletjes. En natuurlijk de standaard autospelletjes zoals ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’, bepaalde kleur auto’s tellen. Andere dingen tellen. Desalnietemin zie ik er best tegenop hoor, het is en blijft een lange zit…
een stickerboek is hier ook altijd favoriet en een verrekijker! Daar heeft Noud vorig jaar echt uuuuren mee naar buiten gekeken!!
Ik kijk altijd bij lobbes met puntnl voor leuke kleine speeltjes. Dat koffertje van ANWB klinkt ook leuk!!!