Wat voor spelletjes doen/deden jullie met jullie kleintje van rond de 3 maanden?!
Mijn kleine meid is nu bijna 3 maanden, ze is nu dus een stuk langer wakker dan voorheen. Nu wil ik haar graag op een leuke manier vermaken. Ik zing met haar, laat dingetjes zien in de kamer, brabbel wat met haar, oefen met liggen op de buik, laat kleurrijke boekjes zien etc.
Hebben jullie verder nog leuke ideeen om te doen?
Groetjes
De tuin/ het park oid rondlopen. Daar is zoveel te zien, gras en planten laten voelen, dieren bekijken. Verder vond onze dochter het geweldig om naar haar mobiel te kijken.
Zat jou dochter dan al in de kinderwagen in plaats van de wandelbak? Want als we gaan wandelen ligt ze in de wandelbak en valt dan vanzelf in slaap!
@missmelody wrote:
Zat jou dochter dan al in de kinderwagen in plaats van de wandelbak? Want als we gaan wandelen ligt ze in de wandelbak en valt dan vanzelf in slaap!
Denk gewon in de bak, maar moet je is de Kap omlaag doen als je in het park ben, ze kijken hun ogen uit.
Je kan ook oefenen met overpakken van de handjes.
De kap naar beneden ga ik zeker proberen Sweet-love!
Nooit aan gedacht eigenlijk Beetje gehospitaliseerd
Of in de draagdoek mee, dan zien ze alles op ooghoogte. Mijn dochter vindt boodschappen doen, wandelen enzo hartstikke spannend. Ze kijkt haar ogen uit en probeert alles te volgen, gesprekken, afrekenen…allemaal dingen die ze heel spannend vindt. Maar als de indrukken haar teveel worden kan ze zich ook makkelijk afsluiten en heerlijk in slaap vallen.
En veeeel liedjes zingen. Ik zoek af en toe leuke kinderliedjes op op you tube (om mijn geheugen weer wat op te frissen ) en dat vindt ze echt super. Ze gilt keihard mee van plezier. “ik zag 2 beren broodjes smeren” is hier echt favoriet :mrgreen: . Zelfs als ze huilt begint ze gelijk te lachen als ik dat ga zingen :lol: .
En wij oefenen ook met rollen, haar een beetje laten voelen hoe haar evenwicht werkt.
Maar ze vindt het ook al heel leuk om gewoon naar ons te kijken als we een broodje eten ofzo of als we in gesprek zijn.